Idag är det en sån dag när man tänker " VARFÖR I HELVETE SÅLDE JAG BMWN? " Är så jävl*ns trött på japseskrotet just nu så jag snart tar hammaren och slår den rakt genom oljesumpen! Problem med startmotorn och nu startar inte radion heller längre den har bara stått i 2 dagar. Plötsligt något som drar ström, batteriet är fulladdat. Felet går ju att fixa men vafan, skruvande inte i motorn på bmwn på 2 jävla år och den gick alltid. Har inte ens fått hondan inreggad och den krabbar redan. Suck
Så nu blir det nytt batteri och startmotor och om den inte startar sen så kör jag den till skroten och köper tillbaka bmwn!
Det där låter jävla märkligt... Min har gått 14.000 mil, har haft ett par inbrott, fått stereon slaktad ett par gånger, ingen startmotor eller generator bytt, har utbygt ljudsystem och världens sjukaste larm med startspärr som är kopplad till -ALL- elektronik. dubbelt. med backup. Ibland står Ludert i 10 dagar utan att jag startar henne. .. och fortfarande, rullar igång så fort jag vrider om nykeln.
Det måste vara något ritkigt galet med din pärla
Om jag ska gissa, så har du råkat komma åt något när du petade in din stereo. Har du larm med startspärr? kan mycket väl vara ngt där.
Tycker också det är märkligt. Har bara centrallås på fjärr inget larm. Radion har jag kopplat bort och gjort allt så som det såg ut innan jag började. Knackar jag på startmotorn så blir där lite liv men den orkar inte starta bilen längre. Batteriet är fullt har även provat med starthjälp av mercan. Men då går inte startmotorn igång. Den startar bara om jag springer igång bilen och det känns lite jobbigt varje gång.
skitsamma den får stå där ett tag. Cyklen funkar ialf.
köp tebax BMWn och så kan du skänka japs skiten till mig man märker ju direkt vilken kvalite BMW har om man gämför med exempel japsen
Hade likadant problem med min första japsebil (mazda 626) med att bilen var helt död. Men aldrig med bmwn. Så nu är det snart 2 ggr man köpt en ny startmotorn till japsar.. Ska iofs först prova rengöra allt och byta kolet. Men har glömt hur man prövar om den funkar innan man sätter den i bilen igen?
Typ, + Vet jag, sen minus. Sen ska man brygga nåt för att den ska slå ut va? Längesen man gjorde det i skolan.. Har ialf rengjort polerna och batteriet och alla plus, minus kablar. Så den ska väl snart fungera igen förhoppningsvis då jag har svårt att tro att det har nåt sammanband med radio inkopplingen då jag bara rört kablar till högtalare och plus, minus till radion.
Har idag monterat bort batteriet och startmotorn och rengjort allting, även alla kopplingar osv. Kolet i startmotorn var dåligt på 2 sidor knappt något kvar, puttade ut dem lite och monterade i bilen och provade igen, fick då ialf liv i startmotorn men den orkade inte dra igång bilen.
Så imorgon köps det nytt kol och förhoppningsvis startar bilen på alla omvridningar på nycklen senare. Det har ingen koppling med stereokopplingen. Dock har radion slocknat HELT så nu vet jag inte om den är sönder eller ej. men men skitsamma. ska ändå ha nytt ljud efter vinter.
Har nu varit och letat efter nytt kol till startmotorn. Tydligen finns det inte en enda reservdel till just min startmotor då min bil är en import och det är inte samma startmotor som i en svensksåld. Det finns inte heller en ny startmotor till försäljning i sverige.. Suck jag ger fan snart upp.
Han jag prata med har jobbat på honda förr så han vet nog vad han pratar om när han sa att det är nästa omöjligt att hitta en bytes på skroten också. Så det blir ingen bilträff för mig denna helgen heller. Jävla skitbil.. Jag som alltid tyckt om honda så får jag ett sånt här exemplar. Neh, blir snart en ny 540 E34 på uppfarten igen.
Testa med att försöka hitta kol som har samma typ av anslutning som originalen. Hittar du en uppsättning som har det och där själva kolen är större än originalen kan du försiktigt slipa ned kolen till rätt storlek mot ett slippapper. Fungerar klockrent, bara att vara noggrann och hålla vinklarna rätt.
Testa med att försöka hitta kol som har samma typ av anslutning som originalen. Hittar du en uppsättning som har det och där själva kolen är större än originalen kam du försiktigt slipa ned kolen till rätt storlek mot ett slippapper. Fungerar klockrent, bara att vara noggrann.
okey, tack för förslaget det är väl den enda utvägen jag har just nu känns det som. Dock sa han att kolen var "punktsvetsade" och det skulle vara svårt att byta ut dem? Men farsan är licens svetsare så han borde ju klara av det. Men jag får väl prova detta. Tack shogun.
Min civic va säkringen sönder och jordningarna dåliga, kolla alla jordningar eftersom klockan inte fungerar är det säkringen för radio och klockan som e sönder.
Annars fet bil bmwn va snygg och tur du behåller mercan för den e en pärla
Min civic va säkringen sönder och jordningarna dåliga, kolla alla jordningar eftersom klockan inte fungerar är det säkringen för radio och klockan som e sönder.
Annars fet bil bmwn va snygg och tur du behåller mercan för den e en pärla
Har nu bytat kol och bilen startar igen 48kr istället för 3000kr som dem försökte plocka mig på! HÄRLIGT radion funkar fortfarande inte har bytat säkringen den var faktiskt sönder men den gick ändå inte igång.. så nåt fel nånstans, men det tar vi en annan dag. Är glad att den startar nu ialf. Har provkört den lite nu också och måste bara säga vilken härlig biljävel.
"vilken härligt biljävel" värmde att höra. Det är något speciellt med preluden som gör att man tycker om att bara köra
Glad för din skull att den startade. Hade varit tråkigt om du gett upp så fort och dumpat bilen till förmån för något tråkigt tyskt skåp bygt av gjutjärn
Turbo? No. Balls! Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge "Ecodriving is for poor people"
"vilken härligt biljävel" värmde att höra. Det är något speciellt med preluden som gör att man tycker om att bara köra
Glad för din skull att den startade. Hade varit tråkigt om du gett upp så fort och dumpat bilen till förmån för något tråkigt tyskt skåp bygt av gjutjärn
haha, mjo jag ger sällan upp blir bara irreterad när det inte går som man vill men då tar man en paus och går ut nästa dag istället Tyskt skåp är fint det också, men preluden kändes mer sportig, även om bmwn hade hängt på största delen av acc osv. ( har kört ifrån vtecer med den förr)
Men den är klart sportigare och ungdomligare rolig på kurviga vägar.. nu äre bara att få den påställd också så man kör lite lagligt.
nästa projekt blir japseblås men där blir inga problem då farsan är licenssvetsare så det gör vi på en halvtimme ;P
Den går så in i helvete!! japseblåset åker på om 2 veckor! Kan bara tänka mig hur min polares civic vtec turbo kommer gå när vi startar upp den om 2 veckor oh jävlar! : DD
Fan va skönt att den startade med Nu äre bara att jobba på
Lycka till nu förfan! mvh kimpa
Tack kimpa! Säger detsamma såg din lack ser jävligt bra ut! Är så kul att ha en "ovanlig" modell den väcker ju uppmärksamhet som fan här i lilla hässleholm orginal. Sen skadar det ju inte att den går som en skållad bäver också om man vill! Nu har ljuset tänds igen! Tar tillbaks allt jag sagt. Dock gillar jag nog bmwn lite mer ialf. Hade den dock 2 år kanske därför ;D