2287
Sök

Saab 900 T16:orolig på varven och blöddrar när turbon börjar ladda

136 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
#1
tjeanre har en saab 900 t16 som inte vill gå ordentligt . den är orolig på varven och blöddrar bara när turbon börjar ladda . Får garanterat för mycket bensin . Kan det vara luftmasse mätaren? Mvh Robin Olsson


"the real jerk"
301 Inlägg
22 november 2007
#2
kolla på www.900klubben.se det är ett forum just för gamla 900:an där får du säkert ett vettigt svar

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!

30 Inlägg
22 november 2007
#3
Har du tittat i massemätaren så trådarna är hela? Men den kan vara sönder ändå men det är ju rätt lätt att skruva av den och titta på trådarna. Hade samma fenomen på min 16t där hade sladden hoppat av från massemätaren.


136 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
#4
det konstiga är att om man tar bort sladden ifrån luiftmassemätaren så går den bra `? :S .

Tack för svarem smile


30 Inlägg
22 november 2007
#5
Du har inte byttat massemätare på sista tiden så du har fått fel massemätare? Har du chippat den?


136 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
#6
nej den är inte chippad men jag gjorde en korkad grejj och lät min polare prova den tror att det är orsaken trådarna som man ser är hela men om man skruvar isär den finns det mer trådar då elr? och vet du om man kan plcoka bort apc systemet helt och bara köra med ställbart laddtryck ?  tack för svar=)


1 019 Inlägg
22 november 2007
#7
Olsson__ skrev:
jag gjorde en korkad grejj och lät min polare prova den)

I vad för bil? Vad har du för årsmodell?

Olsson__ skrev:
och vet du om man kan plcoka bort apc systemet helt och bara köra med ställbart laddtryck ?

Kan kan man ju men varför skulle du vilja det? Luftmassamätaren hör till bränsleinsprutning. APC-systemet är fristående på din bil och har alltså inte med luftmassamätaren att göra om det var det du menade?


21 Inlägg
25 november 2007
#8
Det kan vara 100fel men jag bytte bara stiften i min när den började och göra så där


2 164 Inlägg
25 november 2007
#9
Din bil är inte chippad?
Bränsle systemet och APCn hör ihop så jag rekomenderar att du INTE plockar bort APCn.
Men de som kan vara fel är kallstarts givaren som gör att din bil får för mycket bränsle när den är varm.
Eller är de hela tiden?
Om de är de så se över hur de är med alla givare och speciellt knacksensorn.

MVH

F


svensson
60 Inlägg
25 november 2007
#10
Prova byt lmm, kollat så d inte läcker mellan turbo o insuget? vid något tryckrör?

Bmw 323 coupe-97 sommarbilen
Volvo 240 turbo-83 lek/projektbilen


Sök