2851
Sök

Emo. Var är en emo?

4 571 Inlägg
22 november 2007
golf_greatpower skrev:
Nu blir jag arg . skriv inte om ni är som alla andra idioter som tror på sånt att dom skär sig och vill ta livet av sig.. helt JÄVLA otroligt . Var dag hittar man nya idioter .

golf_greatpower Forsätter du att kalla folk idioter för de har en åsikt och du inte kan argumentera på en vuxen nivå så låser vi här.

13 Inlägg
22 november 2007
golf_greatpower skrev:
Jocke-S skrev:
golf_greatpower skrev:
Emotional Hardcore = emo spelar känslog mässig musik.

aa så långt e det rätt, men när du skrev att det är punkrock så är du nog lite ute o cyklar. Emotional är en underkatergori av musikstilen Hardcore. Precis som rock är av punken. Jag tycker personligen att det är en betyligt stor skillnad mellan punk och hardcore. Lyssna på banden från 80-talet som spelade emo och lyssna på punkrock banden från 90-talet.

Musiken förändras hella tiden . på 10 år hinner mycket ändra sig . jo punkrock är det . Om du inte tror mig kolla fakta på internet .

behövs inte för jag har öron. visst förändras musikstilar hela tiden. Emo har ändras sen 80-talet men att säga att emo och punkrock har nått gemensamt är väl lite väl pinsamt för punken. men visst du kan sitta och läsa på lunarstorm om folk som säger att det och det bandet spelar emo. Emo är en musikstil och punkrock en annan. Så svårt att förstå?

342 Inlägg
22 november 2007
golf_greatpower skrev:
Lpc skrev:
Precis golf_greatpower du har fel. se vad NiclasT säger tongue

Emo är såna som vill ta livet av sej, tror att alla hatar dom, skär sej i armen.

haha du var en rolig människa big_smile Du har helt fel. leta lite fakta om dom. EMO har inget att göra med kännslor .

Min kusin är emo så vet ett å annat om vad det är för något. så jag undrar vem som är rolig bara för att han inte vet vad han pratar om riktigt.

348 Inlägg
22 november 2007
Tydligen är det skillnad på emo och emo.

Dom flesta (mig själv inkluderat) som kallar folk emos, är denna "modevåg" av ungdomar (oftast), mellan 13-16 år, som klär sig i stuprörsjeans, nitbälte, korpsvarthår, ofta med någon slinga i sig, smink förekommer ofta.

Tar en massa bilder på sig själv i snettuppifrån perspektiv, lägger ut på bilddagboken, har massa lik artade vänner (som kommenterar deras bilder), har en förmåga att tycka synd om sig själv, läser och lyssnar på en del musik om lidande (men inte allt), band som ofta förekommer är my chemical rommance, fallloutboy, green day osv.

Allmänt brukar dom inte göra mycket annat än detta.

Detta är inte vad ett riktigt EMO är tydligen.
Vad ett riktigt emo är, är jag själv inte riktigt säker, men testa att söka på wikipedia och bilda en uppfattning.
Senast redigerat av BBR (22 november 2007)

257 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
punkarjocke skrev:
golf_greatpower skrev:
Jocke-S skrev:

aa så långt e det rätt, men när du skrev att det är punkrock så är du nog lite ute o cyklar. Emotional är en underkatergori av musikstilen Hardcore. Precis som rock är av punken. Jag tycker personligen att det är en betyligt stor skillnad mellan punk och hardcore. Lyssna på banden från 80-talet som spelade emo och lyssna på punkrock banden från 90-talet.

Musiken förändras hella tiden . på 10 år hinner mycket ändra sig . jo punkrock är det . Om du inte tror mig kolla fakta på internet .

behövs inte för jag har öron. visst förändras musikstilar hela tiden. Emo har ändras sen 80-talet men att säga att emo och punkrock har nått gemensamt är väl lite väl pinsamt för punken. men visst du kan sitta och läsa på lunarstorm om folk som säger att det och det bandet spelar emo. Emo är en musikstil och punkrock en annan. Så svårt att förstå?

Men ta reda på fakta. Skrattar när jag läser vad du skriver . Det ser inte ut som du har en plankaste aningen om vad emo är . Jag tror det är mer du som sitter på lunarstorm. då ljuger din öron och du måste kolla fakta. Punk och punkrock är inte samma sak .

"Why do we kill people who are killing people to show that killing people is wrong?"

257 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
BBR skrev:
Tydligen är det skillnad på emo och emo.

Dom flesta (mig själv inkluderat) som kallar folk emos, är denna "modevåg" av ungdomar (oftast), mellan 13-16 år, som klär sig i stuprörsjeans, nitbälte, korpsvarthår, ofta med någon slinga i sig, smink förekommer ofta.

Tar en massa bilder på sig själv i snettuppifrån perspektiv, lägger ut på bilddagboken, har massa lik artade vänner (som kommenterar deras bilder), har en förmåga att tycka synd om sig själv, läser och lyssnar på en del musik om lidande (men inte allt), band som ofta förekommer är my chemical rommance, fallloutboy, green day osv.

Allmänt brukar dom inte göra mycket annat än detta.

Detta är inte vad ett riktigt EMO är tydligen.
Vad ett riktigt emo är, är jag själv inte riktigt säker, men testa att söka på wikipedia och bilda en uppfattning.

exakt vad jag har gjort .

"Why do we kill people who are killing people to show that killing people is wrong?"

ingen livslust
169 Inlägg
22 november 2007
"Om du inte tror mig kolla fakta på internet "

Internet har helt klart alltid rätt O_o....

Emo= emotional som alla andra sagt, cuttar arm och djävulskap.

Ska du va här inne så får du fan gå ut!

257 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
Lpc skrev:
golf_greatpower skrev:
Lpc skrev:
Precis golf_greatpower du har fel. se vad NiclasT säger tongue

Emo är såna som vill ta livet av sej, tror att alla hatar dom, skär sej i armen.

haha du var en rolig människa big_smile Du har helt fel. leta lite fakta om dom. EMO har inget att göra med kännslor .

Min kusin är emo så vet ett å annat om vad det är för något. så jag undrar vem som är rolig bara för att han inte vet vad han pratar om riktigt.

då är din kusin ingen emo . utan bara en människa som tror att man är emo om man klär sig i svart sminka sig annorlunda och skär sig.
Senast redigerat av golf_greatpower (22 november 2007)

257 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
A_W_ skrev:
"Om du inte tror mig kolla fakta på internet "

Internet har helt klart alltid rätt O_o....

Emo= emotional som alla andra sagt, cuttar arm och djävulskap.

Emotional = känslosam .  om man är känslosam och skär sig då är man emo i dina ögon okej hmm?

14 Inlägg
22 november 2007
jo visst pysen. nej punk och punkrock är inte samma sak, sa jag det? inte emo och punkrock heller. är det så svårt att förstå?

Slav
1 454 Inlägg
22 november 2007
Sen kan man alltid åka till EMO huvud"staden" JÄRPEN för där finns de fanimej inget annat än massa emo över allt och dom är verkligen den kategorin som skär sej, ser ut som pandor runt ögonen, livet är missär, dom har kontakt med andar med mer med mer..

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

Maizer
22 november 2007
Kul att många vet mycket. Det finns ingen person som kan se ut som en "emo". Själva stilen heter fashioncore, musiken heter emo och är förkortning av Emotional Hardcore. Nontheless så är de jävligt äckliga.

583 Inlägg
22 november 2007
Suck... varför tar ni enns upp detta? De finns ingen definition över vad ordet EMO har för betydelse i sammhället mer än emotional. Bilda en egen uppgfattning inget är rätt eller fel.
Att försöka få alla att tycka de du tycker låter lite som en diktator tycker jag.

Edit: Emo har inget specefikt med en musikstil att göra. Emo's lyssnar på allt.
Senast redigerat av Skyline_dennis (22 november 2007)

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
22 november 2007
Läs och lär:

http://en.wikipedia.org/wiki/Emo

Ett citat från delen "Fashion and stereotype":

"In recent years, emo, in the popular media, has been associated with a stereotype that includes being emotional, sensitive, shy, introverted, or angsty. It is also associated with depression, self-injury, and suicide."

Så ni förstår ni är idioter allihopa (j/k tongue) för Emo är *både* en musikstil *och* någonting man är wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

60 Inlägg
22 november 2007
emo kommer ju klart från emotional, tycker ja faktist är rätt logiskt, inte en allt för långsökt förkortning...

ja vet itt om de finns en musik genre som heter emo men de finns en massa subgenrer emocore tex, som ju är en variant på hardcore men mera melodiskt laddat.

dock så är de ju för de mesta som alla andra säger att "en emo" kan man ju se på nån mils håll. han lyssnar mest på my chemical romance, nyss fyllda 16år, svarta kläder som matchar de skumt klippta håret å klagar på hur alla missförstår han hela tiden.

ja lyssnar på en massa musik å emocore e helt schysst så de e itt så att ja hatar sån musik,
men den allmänna uppfattningen om vad en emo är är nog som dom flesta redan sagt skulle tro att ja har samma uppfattning.

(vill bara inflika att my chemical romance ej är emocore musikmässigt sett iaf, dom är något sämre tongue)

Maizer
22 november 2007
"In the popular media" rättfärdigar det du säger hur?big_smile haha, gumman.

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
22 november 2007
All Emos Are Bastards!
A.E.A.B

Ville bara säga de... hatar allt som har med den skiten o göra!!!

Sump Runk Rätt O Slätt!

Hmm.
22 november 2007
TBOC_Razor skrev:
Läs och lär:

"In recent years, emo, in the popular media, has been associated with a stereotype that includes being emotional, sensitive, shy, introverted, or angsty. It is also associated with depression, self-injury, and suicide."

Så ni förstår ni är idioter allihopa (j/k tongue) för Emo är *både* en musikstil *och* någonting man är wink

Till trådskaparen:

Så nu var det någon som sökte på internet som du hänvisade att man skulle göra för att lära sig att emo inte är det det faktist är;)! Men internet verkar motsäga DIN TEORI. vad har du för argument nudå?
Senast redigerat av Hmm. (22 november 2007)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
22 november 2007
Hmm. skrev:
TBOC_Razor skrev:
Läs och lär:

Till trådskaparen:

Så nu var det någon som sökte på internet som du hänvisade att man skulle göra för att lära sig att emo inte är det det faktist är;)! Men internet verkar motsäga DINT TEORI. vad har du för argument nudå?

Glöm inte att klicka på länken och läsa vad där verkligen står wink

Emo är i huvudsak en musikstil, det är bara på senare år som "allmänheten", eller vad man nu ska kalla det, har "uppfunnit" den här nya personligheten som numera förknippas med emo.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Meister
6 763 Inlägg
22 november 2007
Jag skrattar åt din rubrik.. "Var är en emo"... Många som inte håller med dig. Är det någon som håller med dig? Och du får ju absolut inte med dig fler om du säger att folk är idioter.

Sök