Ja sitter på jobbet så jag kan inte kolla filmen. Men jag har alltid bilbälte i min bil. Dels för att det "tickar" ju annars. Det kann kännas jävligt irriterande med tickandet men man tar åtminstone på sig bältet efter en stund! Dels har jag också såna bältespads som ser ganska coola ut när man har på bilbältet. Har själv frontalkrockat i 40 km/h och jag vågar påstå jag skulle har varit död om jag inte användt bilbältet. Komihåg: krockkudden dödar utan bilbälte!
Även en apa kan köra rakt fram med foten nedtryckt.
------------------------------------------------------------ Volvo S40
- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy "Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
hade inte hjälpt mycket där med ett vanligt 3-punktsbälte iallafall, lite hade det hjälpt men 3-punktsbälten tillåter kroppen att röra sig mycket i sidled och relativt mycket framåt.
Med 4 eller 6-punktsbälten hade dom aldrig träffat varandra...
jag vill fan veta lite mera detaljer också, hur fan kan man lyckats med nåt liknande? ser mest ut som nåra korkade rally wannabes som utamanar ödet på allmän väg.