hejsan jag har en b230ft orginaltändning och megasquirt, jag har kört bilen mycket och drog runt litern , och plöttsligt nu så drar bilen 10 liter milen jag har kollat under och sånt om de skulle läcka men har inte sett ngt alls ngn som har en susning? mvh oscar
Kollat så att inget ändrats i megasquirtet? kollat tändningen? har du katalysator kan denna vara "igentäppt" vilket ökar bränsleförbrukningen en hel del. Kamremmen har inte kuggat över ett/några tänder? En början att felsöka på.
haha nej de står inte volvo har tagit bort märket;) har ingen katalysator;) men om kammremmen e fel kan de öka bränsleförbrukningen? bilen går annars klockrent precis som innan:S
nej den går as bra som sakt, elektroniskpump va nyss ute och kollade testade ta av soppa slangen från förpumpen och körde bara soppa pumpen i tanken och den gick men kom inte ngn soppa, så testade jag att suga i slangen när pumpen var av då kom de soppa..:S kan de va ngn spridare som har pajjat och står öppen hela tiden?
Om det är elektronisk insprutning på den så kan det ju tänkbart vara LMM eller om det finns tempgivare till databoxen. . Har du bytt kamrem själv?? Kan vara som så att du har råkat rubba kamaxelns läge något. Databoxen kan det ju oxå vara, inte helt omöjligt.
Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara
Första jag tänkte på var en BB med hillborn-sprut... Men så roligt va ej fallet...
Mmmm.... DET hade varit godis! Men annars låter det som att det kan vara en tempgivare eller kanske nå´n "choke"funktion?
Att trimma en motor är lätt-att få den att hålla är svårare.Att börja i rätt ände är det tråkigaste....
Intag av kubiktum kan leda till livslångt beroende!
Om en spridare hängt sig borde det stiftet vara ganska sotigt om bilen ska dra 10 liter per mil. Hur är returen till tanken, om det är stopp måste ju all soppa till spridarna.