4237
Sök

Nån som vet hur DD 9512 står emot orions HCCA bas

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
28 november 2007
Trådstartare
http://www.orioncaraudio.com/Promos/HCC … sults.aspx lite  län  till andra tester med Orion hcca basen .
Senast redigerat av christofer_k (29 november 2007)

"There can only be one"
205 Inlägg
28 november 2007
Suck... att de inte har mer förstånd än att marknadsföra sig på detta missvisande sätt är sorgligt för en annan som älskade Orion på den gamla goda tiden ....

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
28 november 2007
dd:s värsta bas kostar ju som 3 HCCA så jag ser inte riktigt gämförelsen.
Däremot ser man i testet att kicker solox är en bra motståndare.
Hade varit kul att vet vilken som spelar högst av dom 2.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

T5 beroende
345 Inlägg
28 november 2007
Värsta DD basen i 12", då antar jag att du menar 9512?? För den ligger ju i samma pris som övriga monstersubbar som solo X mfl.

16 197 Inlägg
28 november 2007
så sjukt missvisande, ta tex testen me RF basen.. dom "bottnar" ju basen totalt.. å va händer då?, jo talspolen viker sig i botten å sen e de klart att den "brinner".. skulle vilja se HCCA basen bottna totalt..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

T5 beroende
345 Inlägg
28 november 2007
evilaudio skrev:
så sjukt missvisande, ta tex testen me RF basen.. dom "bottnar" ju basen totalt.. å va händer då?, jo talspolen viker sig i botten å sen e de klart att den "brinner".. skulle vilja se HCCA basen bottna totalt..

Dom vill väl visa att deras bas pallar att spelas i 7 min med 3000 wrms utan att brinna upp medans andra basarna inte pallar detta.

16 197 Inlägg
28 november 2007
i vittsen me de e??

RF basen pallar ju bara 600 wrms enligt deras spec så att de binner e kanske inte så underligt..

testen säger egentligen ingenting..

16 197 Inlägg
28 november 2007
ZZZADA skrev:
Värsta DD basen i 12", då antar jag att du menar 9512?? För den ligger ju i samma pris som övriga monstersubbar som solo X mfl.

de finns ju en DD bas som kostar typ 40.000 elle nåt sånt.. dom bygger den helt efter hur du vill ha den.

399 Inlägg
28 november 2007
Z 12an kostar typ 48k, fixar 15000w rms o sen dubblar det väl för varje Music/Peak som deras basar brukar göra... Bara antar men det blir ju rätt mkt i burp kräm då^^
Senast redigerat av Maildaemon (28 november 2007)

2 123 Inlägg
28 november 2007
Jo det var ju givande roll
Men hur som helst tyckte jag väl att det var lite fullt att jämföra RF T1 och JL W7 serien som är specade till 600wrms och 750wrms med basar som ska klara 2000watt.
Dom ligger ju inte ens i samma prisklass heller så.
Dessutom sa killen att dom testar basarna i deras optimala lådor och lådvolymer.
Och det var ju inte helt sant, för vad jag vet trivs iaf RF T1 i en 65L portad låda med en 3" port med en vinkel. Det är den optimala lådan för den basen enligt RF's hemsida.
Det vet både jag och evilaudio eftersom båda provat basen i en sån låda, jag har även jämfört med hur den spelar i en 33L sluten låda och den spelar inte ens finare då, som basar brukar göra i slutna lådor.
Lite OT: Förstår inte hur BRL kan rekomendera en 33L sluten låda till den basen, är väl för att få sälja mer av sin quickbazz låda.
MVH Fredrik

2 123 Inlägg
28 november 2007
christofer_k skrev:
humm kan ingen svara på min fråga?

Nej jag tror inte det, testa att skicka in ett mail till dom som testade basarna och fråga.
Dom kanske inte ens vågar ?
Kanske DD kan sponsra dom med en bas för att testa till och med ?
Finns ju nån eller några(?) på garaget som jobbar med just DD.
MVH Fredrik

T5 beroende
345 Inlägg
28 november 2007
evilaudio skrev:
ZZZADA skrev:

de finns ju en DD bas som kostar typ 40.000 elle nåt sånt.. dom bygger den helt efter hur du vill ha den.

Vet att det finns DD basar för runt 50kk japp, men undrar vilken DD bas han menar som "värsta", 9910 är ju typ den värsta basen som någon vanlig dödlig skulle kunna köpa.

T5 beroende
345 Inlägg
28 november 2007
Kan nästan slå vad om att tex DD 9910 skulle piska skiten ur allt vad JL W7 och HCCA osv heter..när det gäller både spelglädje och ren dB..även fast tex W7 subben är GRYM.

Kika gärna på Phoenix Golds gamla goding; ti elite...finns dock inte att köpa längre och den smiskar upp JL 13W7 smile
Senast redigerat av ZZZADA (28 november 2007)

"There can only be one"
205 Inlägg
28 november 2007
Jag tror att HCCA är en mycket kompetent djupbas bas som i detta test hanterade mer spänning än de andra basarna i testet, OM samtliga basar hade identiska impedans förändringsförlopp skulle HCCA även hantera mest effekt av dessa som testet påstås visa... Däremot är jag säker på att DD värsta bas dvs Z12 hanterar ett par lass mer effekt Och även då högre spänning än HCCA basen smile

Dock så är testet totalt ointressant om inte SPLen även är högre än konkurenterna, att visa att en bas hanterar mer effekt utan att spela högre är som att visa hur bra en bil är genom att se hur mycket mer soppa den drar utan att gå fortare....eller hur wink

9 Inlägg
28 november 2007
Värsta DD emot Orion så tror jag helt och hållet på att DD är "värre", men mest prisvärt?
Det skulle jag säga Orion...

Orions Värsta kostar ju "bara" 6995:- medans DD 9912 15 000:- (dubbla talspolar) eller 16 000:- (med 4 talspolar).

Om du vill se vad Orion presterar prata med MNI på garaget, kika gärna in hans filmer så får du se att dom spelar på duktigt,

(Hoppas att du vart vettigare av ens svar)

399 Inlägg
28 november 2007
Ja om nu Decibel o grabbarna kan mata en DD 1010 med 4kW utan att den går sönder utan bara luktar konstigt så borde väl en 9512 orka stå upp mot en Orion bas... Om man bara ska se till effekttåligheten... DD har väl lite pang-aktig bas o är ju främst för att spela högt så satan, men det beror ju på vad man önskar sig

Jag önskar mig DD i julklapp iaf^^
Senast redigerat av Maildaemon (28 november 2007)

8 156 Inlägg
28 november 2007
Jag undrar hur testerna genomfördes. Känns ju inte helt objektivt.
Sen så undrar jag om lådorna är anpassade till varje bas? Avstämningen kanske inte är den rätta heller?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

T5 beroende
345 Inlägg
28 november 2007
Phaetoon skrev:
Jag undrar hur testerna genomfördes. Känns ju inte helt objektivt.
Sen så undrar jag om lådorna är anpassade till varje bas? Avstämningen kanske inte är den rätta heller?

De spelade nog ett "hz excursion test" som det ser ut, sen påstår ju iallafall att lådorna är anpassade efter elementen i filmen men det skulle vara roligt att se någon oberoende som testade istället.

1 045 Inlägg
28 november 2007
dessa ska ju vara "oberoende" testare, men skulle ju bli samma prat om ett annat märke gjorde liknande test och tålde mest, så är det ju alltid,
så jag säger varken bu eller bä för dessa test,

men kan säga att orion basarna spelar och dom spelar ricktigt mycket,

eller hur naughty tee vem fick ta med sig bucklan efter final repan wink i somras,

tror nog inte nått av dessa märken är ett dåligt val om du vill ha mycket att trycka med.

21 761 Inlägg
28 november 2007
Ja, HCCA verkar vara kraftiga saker.

Meeen, NMI, nog går det säkert att få 2 st HCCA 15" att bottna också? wink.

Sök