4973
Sök

Polisen tar proffesionella brottslingar och släpper dem direkt...

"the real jerk"
301 Inlägg
30 november 2007
TCG skrev:
I somras hade jag inbrott i min 2:a bil (Audi 100).

Och då kan inte polisen göra något mer, så de släpper dem. Han 'tröstar' mig med att de ändå har så stort kriminellt register så de åker nog snart in ändå.

Gillade inte polisväsendet innan detta och tycker inte mer om dem nu...

lagarna är inte till för att skydda oss längre verkar det som.....

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!

DFFL
9 020 Inlägg
30 november 2007
Är det inte olaga intrång då?

Eller det gäller kanske bara för hus/lägenhet?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Withlimb
210 Inlägg
30 november 2007
Seriöst, skicka din historia till varenda tidning,radiokanal och allt du kan komma på. Sånt här löses bara om polisen får ögon på sig.

105hk rent vansinne!

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
30 november 2007
Trådstartare
Hammarslag skrev:
Det kan ju faktiskt varit så att dom satte sig i bilen för att undkomma vind regn i rusk.
Om man bortser ifrån verktygen, vilket även tingsrätten måste ta hänsyn till att den möjligheten finns, men det lät fan bra roligt.

Även om hela ärendet är helt skruvat så kan de inte påstå att de skyddade sig från vädrets makter... Som jag skrev så var det vindstilla och bilen hade stått still så länge så det fanns inte en gnutta värme kvar i den.
Det var en fin sommarmorgon!

Kanske ska tillägga att det inte ens fanns radio i bilen eftersom den redan blivit stulen vid tidigare tillfälle. sad Jag trodde ju i min enfald att denna gången skulle de bli straffade då de tog dem på bar gärning.
De vann inget på det.
Jag fick lösa annan bil i två veckor och betala självrisk(vilken inte täcker omkodning av alla lås så jag får betala extra för att passagerardörren ska ha samma nyckel).

3 Inlägg
30 november 2007
fuck the police

13 Inlägg
1 december 2007
Va glada för att dom e "lustiga", åk till england så får ni se riktig polisövervakning där du blir skickad en böter från en kamera utan rättegång! Vill ni ha det så?

Varför i helvete skulla man förresten "slänga en punkare i väggen"? Hoppas han provocerat dej annars e du bara en neanderthalare.

410 Inlägg
1 december 2007
men seriöst om det nu var så att polisen är totala rena skiten så hur kommer det sig att det ändå finns kriminella i våra fängelsen. Sen att polisen inte är perfekt är en annan sak. Många fel görs från deras sida. Men hur ska vi ha det då. Ska vi göra som i till exempel USA fängsla in oskyldig människor på livstid. Kostar en massa pengar för staten orsakar en massa skada för oskyldiga människor och deras familjer.

Sen så är det ju så att det inte är mindre mord eller stölder eller brott bara för att polisen griper fler och fängslar fler. Sociala problem löser man inte genom att fängsla brottslingar.

13 Inlägg
1 december 2007
Vilka här gillar att köra jänkare och dricka bärs? (Inte samtidigt då.)
Jag gillar att köra gamla jänkare och jag gillar att åka raggen på helgerna. Finns det någon som är man som gillar vad jag gillar som inte har fått stryk av snuten?
Sist låg jag hemma med hjärnskakning och tre brutna revben, för att polisen "använt det våld som behövdes", för att få in mig i fyllehäcken trots att jag redan var misshandlad av sju araber och låg däckad på en trottoar.
Resultat: noll.

804 Inlägg
1 december 2007
Ohh fy fan, jag hade ringt farbror blå igen, och berättat att nästa gång yrkeskriminella gör inbrott i din bil igen har de inte en inbrottsutredning utan två "försvunna" kriminella istället att leka med.

41 Inlägg
2 december 2007
Blir så less när man hör sånt.. Har varit med om flera såna saker..
Man tappar ju "förtroendet" totalt för polisen efter man har råkat ut för
några såna saker.. De skiter i pundare och annat drägg för att de inte får
in några pengar på dom.. Undrar vad som händer när man kommer på
en tjuv nästa gång när man vet att han går fri om man ringer polisen..
Tar nog lagen i egna händer och säger att han satt redan i bilen och va död.......
Fy fan för drägg...

Det hände en grej...

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
5 december 2007
Haha vilka snutar:D  Jaja svenska polisen säger jag bara..

/// SyyHn

1 497 Inlägg
5 december 2007
Det är inte bara polisen som är problemet här.
Hela sveriges rättväsende är helt fuckat!

Har själv erfarenheter av detta.

Jag var 17 år gammal. Ute på fest och hade skoj.
Men självklart är det några bråkstakar där och kvällen slutar med att
jag anmält två killar för misshandel.

Det går ett par veckor och jag får åka in på polisförhör.

Sedan händer det ingenting på närmare 11 MÅNADER då det plötsligt dyker
upp ett brev i brevlådan där det står att det är taget till tingsrätten.

Båda killarna nekar men blir fällda för vad dom kallade "ringa misshandel".

Dom blev dömda till 500kr för sveda och smärta + 5000kr för kränkning var.
Men rätten hjälper än inte att få in pengarna.

Man kan få hjälp av kronofogden som hjälper än med en utmätning.
Men har inte killarna pengar så skiter de i det.

Nu när det inte gällde så mycket pengar för mig kanske det inte gör så mycket..
Men hade det tex. varit en tjej som blivit våldtagen!
Och fått utdömt 100 000kr i skadestånd.
Skall inte hon få ut något?
Skall inte förövaren få några konsekvenser?

Helt sjukt enligt mig? mad

The world is mine
82 Inlägg
5 december 2007
Sorgligt men sant, finns ingen ryggrad i det här landet. Man börjar ju nästan tro att rättsväsendet är till för att fria brottslingar och trampa på dem som inte gjort nått?
Han nån jävel gjort inbrott hos mig och sen halkat på vått golv eller liknande så hade säkert JAG fått betala sjukhusräkningen trots att han gjort inbrott i MITT hem. Skulle inte bli förvånad om det hade slutat så. Fy fan!

Bad like I wanna be

Körv
3 535 Inlägg
5 december 2007
Det råder anarki i landet. Men det är ingen som ser det.

Truckdriving Man

424 Inlägg
5 december 2007
Du menar att dom ska 'gå runt' rättssystemet bara för att dom har varit dömda innan?

IT-Tekniker
376 Inlägg
5 december 2007
Till trådskaparen:

Jag skulle tagit reda på vem som bedömde att de inte var skyldiga och sedan brutit mig in i den personens bil/hus/whatever och satt mig där och väntat på polisen.. sedan sagt att jag bara gick in eftersom det var öppet och jag frös när jag var ute..

8 Inlägg
10 december 2007
haha där försvann mitt förtroende för den svenska polisen tongue
Du har inte försökt driva det vidare eller anmäla dom poliserna för att dom inte gjort sitt jobb?
En jag känner gjorde det, tyvärr vet jag inte hur det gick men han fick nån typ av ersättning iaf...

486 Inlägg
10 december 2007
billy skrev:
Jag skulle tagit reda på vem som bedömde att de inte var skyldiga och sedan brutit mig in i den personens bil/hus/whatever och satt mig där och väntat på polisen.. sedan sagt att jag bara gick in eftersom det var öppet och jag frös när jag var ute..

Ha ha ha. De hade varit rätt kaxigt.

MrTobias skrev:
Ett sånt löjligt land vi lever i

Kunde inte sagt det bättre själv.......

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

leo_m83
10 december 2007
har man bra advokat, så kommer man undan med nästan vad som helst nu för tiden tyvärr. harom dagen läste jag att en bankrånare kom undan fängelse eftersom "han hade akut behov för pengar" big_smile...kommer man undan med ett sånt grej, är allt annat bara glömma big_smile

DFFL
9 020 Inlägg
10 december 2007
leo_m83 skrev:
har man bra advokat, så kommer man undan med nästan vad som helst nu för tiden tyvärr. harom dagen läste jag att en bankrånare kom undan fängelse eftersom "han hade akut behov för pengar" big_smile...kommer man undan med ett sånt grej, är allt annat bara glömma big_smile

Han var i akut behov av pengar för att han suttit fängslad för ett bankrån han inte begått och väntade på ersättning från norska staten.
I väntan på pengarna så rånade han en bank eftersom att han inte hade en krona.

Och det kommer han inte undan...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök