richardoo290 skrev:
blacken skrev:
pUs skrev:
Vem som helst kan kasta skit utan att förklara varför. Det är väldigt enkelt, och kräver ingen som helst kompetens. Se på dig själv, ett lysande exempel.
Ärligt talat, om du är sugen på att diskutera så är jag gärna med. Men då får du återkomma.
Vadå kasta skit? Vill du förneka att politiska partier på högerkanten alltid har varit emot sådana "småsaker" som 8 timmars arbetsdag, 5 dagars arbetsvecka, mänskliga rättigheter, jämlikhet mellan olika samhällsgrupper?. bekämpandet av klassamhället, m,m m,m. Högerpolitiska partier är synonyma med "storkapitalet", och det har bara ett intresse, att tjäna mer och att suga ut max ur arbetarklassen och miljön för att bli ännu rikare.
det stämmer helt och hållet.
men eftersom sverige idag har mest sjuksrivna människor i världen.. över en miljon ligger på soffan.. fastän vi är ett land med bra vård.. det går inte ihop?
folk har blivigt lite lata i sverige och åmar sig för minsta lilla...
barn lär sig allt mindre i skolan hela tiden, nått nytt måste ske för att vända upp-o-ner på pannkakan?
brottsligheten ökar... fler poliser behövs!
jag tycker inte om moderaterna nått speciellt, men sverige behöver en ordentlig spark i röva!
Det verkar som att folk är inte tillräckligt trött med det som ha funnit och finns.
alla är medvetet att dagens barn som har kvar mjölk bakom öronnen inte har respekt för någonting, där har vi föräldrar ansvar som saknas. När ett barn fördärvar någonting, skicka fakturan till föräldrar Sänk ner straff ålder som i andra länder. NEJ det går inte jag nästa glömde att Sverige vill vänta 10 år och se hur det går till för de andra innan att de kommer med ett förslag att göra likadant eller hur?
Skolor?, lärarna är inte tvingen att lära barn, dom gör sina timmar och får lön därefter,
källa: flera lärare var överans om det.
Brottslighet, Sverige har blivit för mycket amerikaniserad, kanske för mycket amerikansk TV?.
Poliser? vem vill blir polis med framtid att blir skytten? det stänger alla mindre polis stationer, klart att alla bovar är glada.
Eller ska ni göra som med vårdcentraler, stänga de flesta och nu öppna ingen som om det var nånt nytt? vad kostar det att först stänga dom och nu öppna ingen? bort kastat pengar.
Nej säger jag, det är någonting som inte stämmer.
Jag förstor att det tar lång tid att ordna saker och ting, men det har vart välligt länge nu.
jag kastar inte skit på politiker, jag är en vanligt folk som inte är blind eller döv.