2863
Sök

stort glägje???; alliansens tapp: 1.200 röst per dag

4 Inlägg
2 december 2007
Skönt att rikemännen tappar. Har ju bara varit ett total mörker sendan dom kom till makten. Klart att deras ''mer pengar åt dom redan rika'' politik inte håller i längden. Synd bara att inte fler förstod det innan valet.

transportkonsult
284 Inlägg
2 december 2007
alain skrev:
pUs:
välkomen åter.
jag förstor att socialdemo ville göra vad som helst och visa att dom var duktig, ner med statistik, det var som att gömma damm under mattan.
Dessa plus arbetare ha gjort ett bra jobb, dom fick lära sig någonting med ansvar för det. kommunen ska anlita entreprenör som kommer att kosta  mer än bidraget eller?
Varför då inte använda dessa plus arbetare för att göra det dom har lärt sig?, kanke kommunen skulle spara pengar?
Jag sitter inte i kommunen och räknar vilket är best och vad det kostar, vad kommer dom att kosta åt kommunen när dom gå till social eller A-kassa?
du var borta en eller två dagar och jag skrev några inlägg eftersom jag ser att du är kunnig i det du säger och uppskattar det sättet som du säger det, jag vet inte om du har läst dom, det skull var bra att få lite kött på ben. fick några svar de andra. Var det rätt?

Som jag ser det så är det bra om dom har lärt sig något. Då kan dom u faktiskt söka jobb hos dessa entreprenörer som måste tas in för att göra deras jobb istället.
Även fast entreprenörerna kostar mer så betalar dom mer i skatt istället. Bidragsjobben generearde inte speciellt mycket skatt. Så pengarna kommer ändå tillbaka till kommunen.

Bottles are for babys. Real men get blown.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
2 december 2007
Trådstartare
ja, det skulle vara sund att det dom har lärt sig går i spill ty även om det var bidragstagare,
det dom lärde sig (plusjobbare utbildning) kostade pengar, och kan tänka mig att staten vill se valuta på det,  så skulle jag tänka i detta fall.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
3 december 2007
Sketas skrev:
Skönt att rikemännen tappar. Har ju bara varit ett total mörker sendan dom kom till makten. Klart att deras ''mer pengar åt dom redan rika'' politik inte håller i längden. Synd bara att inte fler förstod det innan valet.

Fördomar, okunnighet, personligt tyckande upphöjt till allmänt fakta, raljerande, allmänt svagt författat, två rattar av fem möjliga. Tack för din medverkan.

blacken
3 december 2007
pUs skrev:
Sketas skrev:

Fördomar, okunnighet, personligt tyckande upphöjt till allmänt fakta, raljerande, allmänt svagt författat, två rattar av fem möjliga. Tack för din medverkan.

Så du påstår att det inte blåser "högervindar" i landet idag med den regering som vi har?.
Och när brydde sig högern om dom svaga och fattiga sist?

1 277 Inlägg
3 december 2007
blacken skrev:
"Det är ett jävla dalt med de som är sjuka arbetslösa"

Har du varit riktigt sjuk någon gång? dvs att du har jobbat så att din kropp har blivit förstörd och inte klarar av att jobba, hur mycket man än vill jobba.

Jo, jag har varit det flera gånger faktiskt.
Är t.o.m. sjukskriven nu och har varit arbetslös i ett år...men jag står för vad jag säger!!

blacken
3 december 2007
BMW635_Robban skrev:
blacken skrev:
"Det är ett jävla dalt med de som är sjuka arbetslösa"

Har du varit riktigt sjuk någon gång? dvs att du har jobbat så att din kropp har blivit förstörd och inte klarar av att jobba, hur mycket man än vill jobba.

Jo, jag har varit det flera gånger faktiskt.
Är t.o.m. sjukskriven nu och har varit arbetslös i ett år...men jag står för vad jag säger!!

Okej jag menar RIKTIGT sjuk/dålig så att du inte mer kan bli frisk igen, typ PERMANENT skada.

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
3 december 2007
Weeeiii.... Ut me de blåa töntarna big_smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

blacken
3 december 2007
HyperSonica skrev:
Weeeiii.... Ut me de blåa töntarna big_smile

Håller med dig, blå kan inte vara bra att vara. Jag menar att om man är blå, så får man inte luft, och får man inte luft så har man syrebrist. Och det ska inte vara bra för hjärnan, den ska visst inte funka så bra då. Har jag hört.big_smilebig_smile

679 Inlägg
3 december 2007
Stackars människor, vad vet sossarna om ekonomi?

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
3 december 2007
blacken skrev:
pUs skrev:
Sketas skrev:

Så du påstår att det inte blåser "högervindar" i landet idag med den regering som vi har?.

Vem som helst kan kasta skit utan att förklara varför. Det är väldigt enkelt, och kräver ingen som helst kompetens. Se på dig själv, ett lysande exempel.

Ärligt talat, om du är sugen på att diskutera så är jag gärna med. Men då får du återkomma med nåt mer än dina trista oneliners.
Senast redigerat av pUs (3 december 2007)

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
Constantine skrev:
Stackars människor, vad vet sossarna om ekonomi?

Kanske en skulle kunna komma upp och vara med. jag tycker att det är bra att pUs är med och förklara sina synpukter, och det han pratar om har jag alldrig hört så öppet någonstans.

371 Inlägg
3 december 2007
Inser ni vad alternativet är?
http://www.bgf.nu/bilder/sahlin_copy.jpg
neutral

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

study
772 Inlägg
3 december 2007
jaha sossar hur ser eran stad ut sverges tråkigaste stad där sossarna hade styrt i 85 år det var väl en himla tur att de inte lyckades få hela svergie så tråkigt. eller vad tycker ni.

vart det bättre med alla plusjobb (slava på ica för bidrag 3000kr i månaden)
och sedan få reda på att vi ej kan anställa dig är det ett bättre alternativ eller ett riktigt jobb vad föredrar ni.
Senast redigerat av moose46019 (3 december 2007)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
3 december 2007
moose46019 skrev:
jaha era feta sossar hur ser eran stad ut sverges tråkigaste stad där sossarna hade styrt i 85 år det var väl en himla tur att de inte lyckades få hela svergie så tråkigt. eller vad tycker ni.

var tyst om du inte har nått vettigt att säga .. roll

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
3 december 2007
Tja det e skit bakom spakarna oavsätt vem som styr detta land så länge jäntelagen regerar ... smile

Snart flytta till något skatte paradis ö som man kan hissa egen flagga på .... wink

//SWIH

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
3 december 2007

blacken
3 december 2007
pUs skrev:
blacken skrev:
pUs skrev:

Vem som helst kan kasta skit utan att förklara varför. Det är väldigt enkelt, och kräver ingen som helst kompetens. Se på dig själv, ett lysande exempel.

Ärligt talat, om du är sugen på att diskutera så är jag gärna med. Men då får du återkomma.

Vadå kasta skit? Vill du förneka att politiska partier på högerkanten alltid har varit emot sådana "småsaker" som 8 timmars arbetsdag, 5 dagars arbetsvecka, mänskliga rättigheter, jämlikhet mellan olika samhällsgrupper?. bekämpandet av klassamhället, m,m m,m.  Högerpolitiska partier är synonyma med "storkapitalet", och det har bara ett intresse, att tjäna mer och att suga ut max ur arbetarklassen och miljön för att bli ännu rikare.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
3 december 2007
blacken skrev:
pUs skrev:
blacken skrev:

Ärligt talat, om du är sugen på att diskutera så är jag gärna med. Men då får du återkomma.

Vadå kasta skit? Vill du förneka att politiska partier på högerkanten alltid har varit emot sådana "småsaker" som 8 timmars arbetsdag, 5 dagars arbetsvecka, mänskliga rättigheter, jämlikhet mellan olika samhällsgrupper?. bekämpandet av klassamhället, m,m m,m.  Högerpolitiska partier är synonyma med "storkapitalet", och det har bara ett intresse, att tjäna mer och att suga ut max ur arbetarklassen och miljön för att bli ännu rikare.

det stämmer helt och hållet.
men eftersom sverige idag har mest sjuksrivna människor i världen.. över en miljon ligger på soffan.. fastän vi är ett land med bra vård.. det går inte ihop?
folk har blivigt lite lata i sverige och åmar sig för minsta lilla...

barn lär sig allt mindre i skolan hela tiden, nått nytt måste ske för att vända upp-o-ner på pannkakan?

brottsligheten ökar... fler poliser behövs!

jag tycker inte om moderaterna nått speciellt, men sverige behöver en ordentlig spark i röva! hmm

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
richardoo290 skrev:
blacken skrev:
pUs skrev:

det stämmer helt och hållet.
men eftersom sverige idag har mest sjuksrivna människor i världen.. över en miljon ligger på soffan.. fastän vi är ett land med bra vård.. det går inte ihop?
folk har blivigt lite lata i sverige och åmar sig för minsta lilla...

barn lär sig allt mindre i skolan hela tiden, nått nytt måste ske för att vända upp-o-ner på pannkakan?

brottsligheten ökar... fler poliser behövs!

jag tycker inte om moderaterna nått speciellt, men sverige behöver en ordentlig spark i röva! hmm

Det verkar som att folk är inte tillräckligt trött med det som ha funnit och finns.
alla är medvetet att dagens barn som har kvar mjölk bakom öronnen inte har respekt för någonting, där har vi föräldrar ansvar som saknas. När ett barn fördärvar någonting, skicka fakturan till föräldrar Sänk ner straff ålder som i andra länder. NEJ det går inte jag nästa glömde att Sverige vill vänta 10 år och se hur det går till för de andra innan att de kommer med ett förslag att göra likadant eller hur?
Skolor?, lärarna är inte tvingen att lära barn, dom gör sina timmar och får lön därefter,
källa: flera lärare var överans om det.
Brottslighet, Sverige har blivit för mycket amerikaniserad, kanske för mycket amerikansk TV?.
Poliser? vem vill blir polis med framtid att blir skytten? det stänger alla mindre polis stationer, klart att alla bovar är glada.
Eller ska ni göra som med vårdcentraler, stänga de flesta och nu öppna ingen som om det var nånt nytt? vad kostar det att först stänga dom och nu öppna ingen? bort kastat pengar.
Nej säger jag, det är någonting som inte stämmer.
Jag förstor att det tar lång tid att ordna saker och ting, men det har vart välligt länge nu.
jag kastar inte skit på politiker, jag är en vanligt folk som inte är blind eller döv.
Senast redigerat av alain (4 december 2007)

Sök