richardoo290 skrev:
blacken skrev:
pUs skrev:
Vem som helst kan kasta skit utan att förklara varför. Det är väldigt enkelt, och kräver ingen som helst kompetens. Se på dig själv, ett lysande exempel.
Ärligt talat, om du är sugen på att diskutera så är jag gärna med. Men då får du återkomma.
Vadå kasta skit? Vill du förneka att politiska partier på högerkanten alltid har varit emot sådana "småsaker" som 8 timmars arbetsdag, 5 dagars arbetsvecka, mänskliga rättigheter, jämlikhet mellan olika samhällsgrupper?. bekämpandet av klassamhället, m,m m,m. Högerpolitiska partier är synonyma med "storkapitalet", och det har bara ett intresse, att tjäna mer och att suga ut max ur arbetarklassen och miljön för att bli ännu rikare.
det stämmer helt och hållet.
men eftersom sverige idag har mest sjuksrivna människor i världen.. över en miljon ligger på soffan.. fastän vi är ett land med bra vård.. det går inte ihop?
folk har blivigt lite lata i sverige och åmar sig för minsta lilla...
barn lär sig allt mindre i skolan hela tiden, nått nytt måste ske för att vända upp-o-ner på pannkakan?
brottsligheten ökar... fler poliser behövs!
jag tycker inte om moderaterna nått speciellt, men sverige behöver en ordentlig spark i röva!
Du har så rätt, vi har blivit ganska så "ljumma" inför det mesta, man kan undra var kämpaglöden har tagit vägen som vi är beryktade att inneha. Vi har fått det så bra så att vi längre inte är "hungriga". Så länge som man har sitt jobb, sin bil, sin fredagspilleknarkare osv, så är allting frid och fröjd. och man skiter i stort sett i allt som inte direkt påverkar ens vardag. Och man är livrädd för att mista allt som man har.
Och om vi nu till äventyrs skulle drabbas av någon sorts "klarsyn" över dom misshagligheter som i bland dyker upp, så sätter den politiska "debatten" igång. Det gapas på moderaterna, det gapas på sossarna, "mera poliser, skjut dom dj"""na, det är sossarnas fel, det är borgarnas" fel osv,osv. Och vi tenderar, att i kampens hetta glömma bort att vi lever och bor i en demokrati.
Och försöker man att tala om det med polarna så får man oftast kommentarer i stil med "Vad kan jag göra, vem ska göra det, jag vill inte göra något, det går inte, det är omöjligt" osv,osv.
Vi har det vi förtjänar.