TheFinnishFlash skrev:
Alltså fan vad irriterande detta är, kan inte ni skriva lite i tråden så ska jag visa dumhuvudet det..han säger hela tiden "du har inget liv, du e bara ute och sladdar" och när jag säger att jag gillar bakhjulsdrift mer en fram hjulsdrift säger han "du växer med upp ska du se" samma sak med billjudet "du växer i från det ska du se" han verkar inte förstå vad en Hobby är ? jag kommer nog gilla bilar tills den dagen jag dör...personen är 27år..sen när jag säger ja men alla personer på garaget då, är dom oxå lika omogna..då får jag till svar "jo men alla äv väl 15 år där" iofs det kanske stämmer vad vet jag
Man behöver varken vara omogen eller dum-i-huvudet för att gilla annat än personen som just råkar befinna sig bredvid.
Att proklamera sin hobby som
den enda vettiga eller på samma sätt nedvärdera alla andras
fel-aktiga hobbys tyder snarare på omognad.
Folk gillar olika saker och man behöver aldrig motivera för någon annan varför man gillar en vis hobby så länge den går att genomföra enl. lagboken.
Så påpeka istället för din systers kille att han
uppenbart saknar ett liv, när han måste gnälla på dig som har en hobby du
uppenbart gillar.
Hade han varit en sjyst kille skulle han varit glad att du hittat en grej livet som du trivs med att göra och inte gnällt !
Slutligen, att vara ute och sladda är att ha ett liv. Att påpeka för allt och alla andra att deras sysslor är värdelösa är att leva ett icke liv.
Så finn din väg och ta lärdom av misstag, dina egna eller andras.
Mvh
saablejon