2504
Sök

Min systers kille, kallar mig omogen för att jag gillar bilar ?

Avstängd
1 266 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
tkd_rille skrev:
TheFinnishFlash skrev:
tkd_rille skrev:

onödig slitage och de är ju att leka såklart. Leka med fordon ute på allmäna platser är inget jag tycker är roligt faktiskt.

suck..just det..inget du gillar, alltså säger du det är omoget ?..ungefär som jag säger "jag gillar inte din bil, du är omogen" och allmäna platser ? kan säga dig att det finns inte en kotte där förutom andra sladdande bil nördar smile))

smile vilken reaktion alla fick, jag svarar inte alla.  Men de är ju faktiskt min åsikt men de får man inte ha någon som är emot alla andra på denna sidan (eller på andra bilsidor)
Nu skrev du ju att de fanns inte en enda kotte där men ändå andra sladdande bilnördar;)

Jag sade vad jag tyckte. och du behöver ju inte gilla min bil men är man omogen för vilken modell man köper och framför på vägen ??

Suck jag har inget emot din bil tog den bara som ett exempel..måste man vara omogen för att man gillar och sladda ? samma sak förstår du ? smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Fisketokig
2 997 Inlägg
1 december 2007
Inget ont, nu har ju jag bara sett dina bilar men folk med 240/740 förknippas direkt med "fordonare" sådanna man såg ned på under skoltiden när de lekte med sina bilar som de tyckte var så häftiga.

Tyvärr så är det nog mycket sånt i ditt fall. Står det en 740 bredvid mig på parkeringen så ser man automatiskt ned på den och därmed föraren för det har varit och är fortfarande en bil som förknippas med så mycket omoget och löjligt när den hamnar i en ungdoms händer.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

bitter besserwisser
644 Inlägg
1 december 2007
TheFinnishFlash skrev:
...kan säga dig att det finns inte en kotte där förutom andra sladdande bil nördar smile))...

Spelar väl ingen roll vad det är för folk där, det är ju fortfarande en allmän plats.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

Muttley
1 december 2007
TheFinnishFlash skrev:
Suck jag har inget emot din bil tog den bara som ett exempel..måste man vara omogen för att man gillar och sladda ? samma sak förstår du ? smile

Ja jag tog de exemplet med!  men de är min uppfattning bara. Men sen att han tycker du är omogen för att du skruvar eller gillar bilar mycket de är ju helt enkelt fel!
Jag gillar liksom också och hålla på och pilla och pula med bilar men tycker de är onödigt med att sladda runt.

bitter besserwisser
644 Inlägg
1 december 2007
RobertS skrev:
Ähh allt som har med bilar att göra är roligt, inte motorras kanske men nästan.. Vem är tönt egentligen av er två? Vad gör han på fritiden, bakar och har söndagsmöte med gentlemannaklubben?

Jag antar att du inte blir så poppis om du dänger på honom inför hela släkten men ta med honom på en liten biltur. Den behöver inte vara lång, bara lite händelserik, skruva bort fästena till passagerarstolen och glöm inte att koppla bort bältet. Sedan är du redo för att visa honom hur man kör.

När färden är över tittar du på denna ---> http://www.antracit.se/cpg/albums/userp … p_skal.jpg
Stämmer färgen överens med färgen i hans kalsonger så tyder det på att du kan köra och att han är omogen...

Edit... Gizzmo, kan vi inte ta att vi är omogna om vi tycker det är kul då?smile

Tack för mig

Detta var nog det fjantigaste inlägget jag har läst på länge. Är du serriös?
Dina förslag är grymt omogna, om inte annat så betyder ju knappast den färgen att han KAN köra kan ju lika väl bevisa den totala motsatsen.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

Avstängd
1 266 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
Martin 9-3 skrev:
Inget ont, nu har ju jag bara sett dina bilar men folk med 240/740 förknippas direkt med "fordonare" sådanna man såg ned på under skoltiden när de lekte med sina bilar som de tyckte var så häftiga.

Tyvärr så är det nog mycket sånt i ditt fall. Står det en 740 bredvid mig på parkeringen så ser man automatiskt ned på den och därmed föraren för det har varit och är fortfarande en bil som förknippas med så mycket omoget och löjligt när den hamnar i en ungdoms händer.

Bara så du vet, är mina bilar jag har här på garaget en liten del av dom bilarna jag äger smile just nu åker jag i en audi och sladdar med...hade opel inan det..och snart så blir det en mondeo..så det har inget med det att göra

2 283 Inlägg
1 december 2007
tkd_rille skrev:
TheFinnishFlash skrev:

Ja jag tog de exemplet med!  men de är min uppfattning bara. Men sen att han tycker du är omogen för att du skruvar eller gillar bilar mycket de är ju helt enkelt fel!
Jag gillar liksom också och hålla på och pilla och pula med bilar men tycker de är onödigt med att sladda runt.

Skaffa bakhjulsdriven bil så kommer du ångra dig, jag ångrade att jag inte hittade en quattro tongue

R.I.P. Michael Jackson!

Muttley
1 december 2007
Pikey skrev:
tkd_rille skrev:
TheFinnishFlash skrev:

Skaffa bakhjulsdriven bil så kommer du ångra dig, jag ångrade att jag inte hittade en quattro tongue

nej jag kommer inte ångra mig ? varför skulle jag? min far har bakhjulsdrivet och jag gillar inte de! Jag gillar framhjulsdrift och åker bra med det!

406 Inlägg
1 december 2007
om man är omogen för att man gillar bilar så hoppas jag att jag aldrig blir mogen=)

:DPlattan i mattan:D

796 Inlägg
1 december 2007
äh han småretas säkert bara lite

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

71 Inlägg
1 december 2007
niclas_swe skrev:
RobertS skrev:
Ähh allt som har med bilar att göra är roligt, inte motorras kanske men nästan.. Vem är tönt egentligen av er två? Vad gör han på fritiden, bakar och har söndagsmöte med gentlemannaklubben?

Jag antar att du inte blir så poppis om du dänger på honom inför hela släkten men ta med honom på en liten biltur. Den behöver inte vara lång, bara lite händelserik, skruva bort fästena till passagerarstolen och glöm inte att koppla bort bältet. Sedan är du redo för att visa honom hur man kör.

När färden är över tittar du på denna ---> http://www.antracit.se/cpg/albums/userp … p_skal.jpg
Stämmer färgen överens med färgen i hans kalsonger så tyder det på att du kan köra och att han är omogen...

Edit... Gizzmo, kan vi inte ta att vi är omogna om vi tycker det är kul då?smile

Tack för mig

Detta var nog det fjantigaste inlägget jag har läst på länge. Är du serriös?
Dina förslag är grymt omogna, om inte annat så betyder ju knappast den färgen att han KAN köra kan ju lika väl bevisa den totala motsatsen.

Då får jag be som hemskt mycket om ursäkt, om Du tänkt efter innan så hade
Du kanske märkt att det var ett ytterst oseriöst inlägg. Ta det lugnt, du behöver inte ta allt så jäkla seriöst. Hade tråden berört något mer seriöst ämne så hade jag antagligen skrivit därefter.

Avstängd
1 266 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
ronne skrev:

haha tror du verkligen det ? vi tjaffsar som fan om det kan jag säga dig..men han verkar inte veta att man kan ha bilar som hobby.

Golle
448 Inlägg
1 december 2007
TheFinnishFlash skrev:
ronne skrev:

haha tror du verkligen det ? vi tjaffsar som fan om det kan jag säga dig..men han verkar inte veta att man kan ha bilar som hobby.

En så korkad person går inte att resonera med. Han har ställt in sig på att bilar är omoget och därmed basta...

"Argumentera aldrig med en idiot, de drar bara ner dig till sin nivå och slår dig med erfarenhet"

James May: In other news.... I've fitted a fan!

71 Inlägg
1 december 2007
Hur gammal är du TheFinnishFlash? Brukar alltid förekomma sådana grejer när personen är äldre än man själv är. Har han inget du kan reta honom för?

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
1 december 2007
TheFinnishFlash skrev:
Alltså fan vad irriterande detta är, kan inte ni skriva lite i tråden så ska jag visa dumhuvudet det..han säger hela tiden "du har inget liv, du e bara ute och sladdar" och när jag säger att jag gillar bakhjulsdrift mer en fram hjulsdrift säger han "du växer med upp ska du se" samma sak med billjudet "du växer i från det ska du se" han verkar inte förstå vad en Hobby är ? jag kommer nog gilla bilar tills den dagen jag dör...personen är 27år..sen när jag säger ja men alla personer på garaget då, är dom oxå lika omogna..då får jag till svar "jo men alla äv väl 15 år där" iofs det kanske stämmer vad vet jag

Man behöver varken vara omogen eller dum-i-huvudet för att gilla annat än personen som just råkar befinna sig bredvid.

Att proklamera sin hobby som den enda vettiga eller på samma sätt nedvärdera alla andras fel-aktiga hobbys tyder snarare på omognad.
Folk gillar olika saker och man behöver aldrig motivera för någon annan varför man gillar en vis hobby så länge den går att genomföra enl. lagboken.

Så påpeka istället för din systers kille att han uppenbart saknar ett liv, när han måste gnälla på dig som har en hobby du uppenbart gillar.
Hade han varit en sjyst kille skulle han varit glad att du hittat en grej livet som du trivs med att göra och inte gnällt !

Slutligen, att vara ute och sladda är att ha ett liv. Att påpeka för allt och alla andra att deras sysslor är värdelösa är att leva ett icke liv.

Så finn din väg och ta lärdom av misstag, dina egna eller andras.

Mvh
saablejon

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

Mr White
1 072 Inlägg
1 december 2007
FRåga han va han själv har för hobby mer än sitta å pilla sej i naveln å kolla på bingolotto lol

Avstängd
1 266 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
RobertS skrev:
Hur gammal är du TheFinnishFlash? Brukar alltid förekomma sådana grejer när personen är äldre än man själv är. Har han inget du kan reta honom för?

jag är 21 smile brukar försöka reta att han åker i en gubbbil.. en volvo s80 hehe..men de funkar inge bra

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
1 december 2007
Tyvärr så vet jag massor me folk som tappar bilintresset vid 25årsåldern o börjar priotera annat då livet går vidare med familjer osv. Men anledning till att dom äldre klagar på oss är ju ren avensjuka för att dom inte kan lägga sitt liv på roliga bilar längre dom får lägga sitt liv på räkningar och mat åt sina ungar vilket inte är fel. Men man ska passa på att ha kul när man kan. .Jag hoppas mitt lekbegär av bilar sitter för livet iaf. BTW Ser att flera i tråden tycker det är omoget att ut o bränna däck.. Är det därför sportbils tilverkare satsar miljarder på att ta fram nya roliga bilar? exmpel lambos nya med bakhjulsdrift o 680hk är den bara för finniga 18åringar då eller? ERKÄNN ni äldre. Nu när ni har sambo,unge och en hund och tråkig v70 2,4l Gråter ni blod när ni ser en trimmad bakhjulsdriven bil komma sladdandes.

Bmw osv..

106 Inlägg
1 december 2007
Ja frågan man kan ställa är om dom 100 000 tals svenskar som har bil intresse är omogna då hehe. Han är bara avund på dej för antagligen har han bara din syrra som intresse och inget annat smile

Mvh Ola

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
1 december 2007
bazooka_ skrev:
om man är omogen för att man gillar bilar så hoppas jag att jag aldrig blir mogen=)

Med glimten i ögat håller jag med wink

Omogen och omogen, så vem ska bedöma det utifrån sitt personliga perspektiv.
Bedöma nytta och nöje bör man göra utifrån ett objektivt synsätt, sedan behöver inte allt vara värdefullt för mänskligheten i ett längre tidsperspektiv för att den enskilde hobby utövaren ska finna ro i tillvaron.

Man kan ha i stort sett vad som helst som sin hobby och folk har det med, inget att häpna över då det är helt normalt.
Människan är en abstrakt varelse smile
Senast redigerat av SaabLejon (1 december 2007)

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

Sök