har du larm? Tänder den inte alltid får du ju gå vidare där! Kan vara din tändspole som börjar att ge sig.
Jupp jag har larm....funderar facktiskt på om de kanske gick i nån typ av spärr så de inte går att starta!! någon som vet vart larmgrunkan sitter å man kan testa koppla ur den ? får bra gnista hela tiden så de är nog inte den..
har du larm? Tänder den inte alltid får du ju gå vidare där! Kan vara din tändspole som börjar att ge sig.
kollade i min bilhandbok.... och där stod det att när larmet är inkopplat så bryts strömmen från startmotorn så att bilen inte går att starta... men min går startmotor får ju ström och går runt..så de är nog inte det häller
njaa tror ja inte.... den sitter i en torx skruv... har inte riktigt kunna leda vart kabeln går. men ser ut som att den leder till nån elgrunka som sitter längst upp till vänster i motorutrymmet sett frammifrån. kan de vara den eller ? för isåfall har ja typ fel givare
du har vevaxelgivaren precis snett nedanför grenröret, precis som du säger. har en exakt likadan bil, med samma motor konstigt fel dock. De bästa hade ju varit att ta den till en Saab-verkstad o plugga in deras Tech-2 OBD-instrument. Då får man fram allt. Har inte läst hela tråden, du kanske redan har gjort de Kollat tändinställning o hela den biten? lycka till!
You can't polish a turd, but you can roll it in glitter. Med reservation för ev. felskrivningar.
nu har jag bytt vevaxellägesgivaren och utan framsteg.... fortfarande likadant när man försöker starta och varvräknare rör sig inte när man försöker starta. det gjorde den inte innan häller,..
skumt.. ingen varvräknade säger du? vet inte hur de mäts på dessa, om de är över spolen eller va de är. säkerligen ett styrboxfel, provat med annan box?
You can't polish a turd, but you can roll it in glitter. Med reservation för ev. felskrivningar.
skumt.. ingen varvräknade säger du? vet inte hur de mäts på dessa, om de är över spolen eller va de är. säkerligen ett styrboxfel, provat med annan box?
nope ingen varvräknare....Men brukar verkligen varvräknaren fara upp när man försöker starta?... var en som sa att den ska de men vet inte hur de är!..
de enda man kan komma på nu är väll styrboxen som du säger.. ska försöka hitta nån att låna från..
ja, lite ska den väl göra. har inte tänkt på de o har inte min bil i närheten så kan inte prova heller du e möjligen inte bosatt i skåne nånstans? isf kunde du lånat min
ja, lite ska den väl göra. har inte tänkt på de o har inte min bil i närheten så kan inte prova heller du e möjligen inte bosatt i skåne nånstans? isf kunde du lånat min
okok....näe tyvär bor i umeå så de är en bit men tack ändå
att Gnistan ser ut att vara bra när jag har tagit ut tändstiften och prövar.... Men när jag stoppar tillbaka och försöker starta så dör gnistan av komprissionen
han sa att de nästan bara händer på skittrimmade motorer med högt komp
Jag köpte ju fördelarlocket på OKQ8 och han tyckte ja skulle testa med ett orginal
sen prata han massa om att jag skulle mäta spänning på reläer å skit men fattade inte riktigt....