3599
Sök

Norr Vs Söder

307 Inlägg
8 januari 2008
En bättre jämförelse än "jo men veest" vs "gurkburk" vore väl ändå "shu (mao sugljudet)" vs "gurkburk" smile

saabtok
1 306 Inlägg
8 januari 2008
newBadboy skrev:
hehe, jag såg din smile...

men det värsta är att det finns folk som på fullt allvar säger att de inte fattar skånska. det är bara en ovilja o inget annat. Såg på tv ngt program där de intervjuade folk runt om i landet, när de kom till skåne textade de programmet!!???

Visst ngt ord är säkert lokalt som inte ens vi själv känner igen men den som inte förstår sammanhanget är på gränsen till dum i huvet!!

Fattar inte heller  att alla jäklar har så jäkla svårt med skånskan? visst de finns olika dialekter men så är de ju överallt ....Är gift med en skånska och inte hade ja prob att höra va hon sa första  gången inte ....

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

2 283 Inlägg
8 januari 2008
Kan visserligen inte säga att jag bor i söder då jag bor 5 km norr om hallandsåsen och allt norr om hallandsåsen är Norrland men tycker Söder är bra mycket bättre än resten av landet

R.I.P. Michael Jackson!

16 197 Inlägg
8 januari 2008
Greatsnyggo skrev:
newBadboy skrev:

men det värsta är att det finns folk som på fullt allvar säger att de inte fattar skånska. det är bara en ovilja o inget annat. Såg på tv ngt program där de intervjuade folk runt om i landet, när de kom till skåne textade de programmet!!???

Visst ngt ord är säkert lokalt som inte ens vi själv känner igen men den som inte förstår sammanhanget är på gränsen till dum i huvet!!

Fattar inte heller  att alla jäklar har så jäkla svårt med skånskan? visst de finns olika dialekter men så är de ju överallt ....Är gift med en skånska och inte hade ja prob att höra va hon sa första  gången inte ....

bara dom slutar bräka så fattar man ju smile   men danska fattar ja inte ETT ord..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 722 Inlägg
8 januari 2008
big_smilebig_smile  wink

TEMPERATURER I VÄRLDEN JÄMTE PAJALA.

+15:Det blir inte varmare än så här i Pajala så vi börjar här.Stockholmarna tar på sig mössor,vinterjackor och handskar.Pajalaborna solar som aldrig för.

+10:Göteborgarna försöker förgäves starta upp centralvärmen i sina hus.
Pajalaborna planterar blommor i trädgården.

+5: Malmöbornas bilar vägrar att starta.
Pajalaborna cruisar runt i sina bilar.

0`C:Desstillerat vatten fryser. Vattnet i pajala älven blir lite tjockare.

-5:Folk i skåne håller på att förfrysa. Pajalaborna grillar den första korven för vintern.

-10:Gävleborna sätter på värmen i sina hus.
Pajalaborna tar på sig en långärmad tröja.

-20: Stockholmarna flyr till mallorca.
Pajalaborna slutar fira midsommar hösten närmar sig.

-30:Folk i malmö dör av kyla och försvinner från jordens yta.
Pajalaborna börjar torka tvätten inomhus.

-40:Stockholm krackelerar sönder i kylan.
Pajalaborna samlas vid det lokala hembränneriet.

-50:Isbjörnarna börjar evekuera nordpolen. Bodens regemente I19 flyttar sin vinteröverlevnadskurs till senare i väntan på riktigt vinterväder.

-60:Pajala älven förfryser. Pjalaborna startar skotrarna och drar ut på älven.

-70:De felska Pajalaborna blir frustrerade eftersom det inte går att lagra den hembrända spriten utomhus.
Bodens regemente I19 drar ut på vinteröverlevnads kurs.

-183: Mikroberna i maten överlever inte. Renarna klagar över att mjölkarnas händer är kalla.

-273:ALL atombaserad rörelse stannar.
Pajalaborna börjar säga till varandra ”Perkele vad kallt det känns ute idag”.

-300:Helvetet fryser till is. Pajala förklarar sig självständigt

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

1 722 Inlägg
8 januari 2008
Och sen så vi har vi ju Skidstjärnan Charlotte Kalla härifrån byn (Tärendö ) wink

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

35 Inlägg
9 januari 2008
jasså dog hela den hära tråden nu tongue
Senast redigerat av Oljekannan (9 januari 2008)

52 Inlägg
9 januari 2008
Kanelbullen skrev:
Och sen så vi har vi ju Skidstjärnan Charlotte Kalla härifrån byn (Tärendö ) wink

Fin bild du har på bron i tärendö tongue Lyser den sådär runt julen eller?
Bara sett den då det inte varit jul.

340 Inlägg
9 januari 2008
Kanelbullen skrev:

Grattis.......inte lär hon vara från platta skåne iaf

340 Inlägg
9 januari 2008
evilaudio skrev:
Greatsnyggo skrev:
newBadboy skrev:

bara dom slutar bräka så fattar man ju smile   men danska fattar ja inte ETT ord..

Ja danska e ju jättesvårt... kanske deras siffror men så farligt e d väl inte.

I skåne kan det hända att vi bräker, men i norrland finns endast tre sätt.

1 Total tystnad
2 En massa shhuuuuuu ljud som ni inte ens begriper
3 När ni väl talar klipper ni av de sista bokstäverna i en massa ord

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
9 januari 2008
härrom; Nör, hä jär no lijkes

529 Inlägg
9 januari 2008
Säger bara SKÅNE smile   finns inget finare på våren o sommaren : )  Vintern är tråkig var än man bor.

Volvo fore life :)

2 118 Inlägg
9 januari 2008
Hertigen skrev:

tjaa, du vejt att, no bli he bra ;P
vä nägges läx öpp dömjen big_smile

D.i.l.l.i.g.a.f

Sleeper
3 084 Inlägg
9 januari 2008
newBadboy skrev:
evilaudio skrev:
Greatsnyggo skrev:

Ja danska e ju jättesvårt... kanske deras siffror men så farligt e d väl inte.

I skåne kan det hända att vi bräker, men i norrland finns endast tre sätt.

1 Total tystnad
2 En massa shhuuuuuu ljud som ni inte ens begriper
3 När ni väl talar klipper ni av de sista bokstäverna i en massa ord

Du vet i norrland så är man miljövänlig släpper inte ut lika mycket onödig koldioxid wink

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

7 120 Inlägg
9 januari 2008
NJ_ skrev:
Hertigen skrev:

tjaa, du vejt att, no bli he bra ;P
vä nägges läx öpp dömjen big_smile

neutral *Kliar mig i huvudet och försöker översätta till svenska neutral

Misslyckas och ger upp hmm

Tradarchaffis
158 Inlägg
9 januari 2008
helt klart norrland!!! vem vill vara utan snö på vintern?smile

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
9 januari 2008
nickehjelm skrev:

jag och många andra

Tradarchaffis
158 Inlägg
9 januari 2008
maximus skrev:
nickehjelm skrev:

jag och många andra

det är ju det som är så bra med att man kan välja vart man vill bo!!!

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
9 januari 2008
nickehjelm skrev:
maximus skrev:
nickehjelm skrev:

jag och många andra

det är ju det som är så bra med att man kan välja vart man vill bo!!!

mmm sant..svarade bara på din fråga

Tomten
1 065 Inlägg
9 januari 2008
Jocke-S skrev:
Haha ta det lungt. Jag vet om att er teknik inte är så mycket efter. Bara det att ni fick bredband efter oss, 3G kan ni glömma då inte ens gsm funkar som det ska. Och ni lyckas hålla er ifrån olyckor för att ni är ganska så ensamma på vägarna. Lugna ner dig nu. Kan inte norrlänningar ta sånt här på skoj? Jag tycker att det är skitkul

3G funkar inte så bra här uppe och det kan vi leva med.
Men gsm funkar ju?  Har man telia så har man inge problem med det men åker man ner till eran del av landet så funkar ju inte skitetn för ni har bara 3G!

Sök