Varför skulle det vara dyrare att gå på bio, det ligger bara 3km bort, tar ca 5 min att köra dit.
Tex när jag bodde i Gbg fick man åka spårvagn i typ en timme för att ta sig till en biograf, kommer inte ihåg men där vid femman huset på avenyn.
Man fick äga 5 par skor för att klara sig en dag pga all slask och skit, inbrott i bilar typ varje månad, man kunde inte äga en ny cykel eller fin cykel för den blev snodd direkt om man nu inte tog in den över natten.
Vi var tvugna att installera larm för 40K för att huset skulle få vara ifred, ändå så om man åkte bort över helgen fick man sitta med en klump i halsen och vara orolig och hoppas att nått skulle vara kvar när man kom hem.
Här kan man lämna bilen på gården och glömma i nycklarna och ändå så kunna sova en god natts sömn, cyklar behöver inte heller låsas, man skan ova med dörrar öppna mm...
Kanske inte stämmer in på alla ställen i södra Sverige men vi flyttade upp hit MKT pga all skit där nere i Gbg, knark, brottlighet mm
Jocke-S skrev:
TheDeadDorkster skrev:
Jocke-S skrev:
Nej men redan. Berätta då vad som är SÅ bra med att bo i norrland då när man ligger några decenier efter.
1)Mindre sörlänningar
2)Billigare bilförsäkring
3)Midnattsolen
4)SNÖ
5)Isbana vintertid
6)Nära till Alko (Finland)
7)Bra bredband i tätorten.
8)Gyllene triangeln (bilfantaster vet vad jag menar)
Jo din bilförsäkring kanske är billigare men om du tex får för dig att åka på bio kostar det dig lite mer än vad det skulle göra här då allt finns närmare här. Billigare här i slutändan. Bra bredband finns även på "landet" här.