2585
Sök

Norr Vs Söder

VW-nörd?
4 332 Inlägg
6 januari 2008
#141
Ja alltså Norrland försörjer Sverige (om vi inte räknar pappersvändare+volvo typ) mer eller mindre..men man kan väl ändå ha åsikt om vad man föredrar, t.ex. folktäthet eller ej, snö eller inte osv smile kan väl alla hålla på en sån nivå


Maskinförare
1 163 Inlägg
6 januari 2008
#142
Maizer skrev:
Allt norr om uppsala är norrland. Norrland suger. Privatisera norrland, sälj ut det till kärnvapentester eller något sådan som kan ge oss i den riktiga befolkningen mycket pengar.
Alltså, jag hoppas du är full och skämtar. ?!
Jag vill säga att utan norrland så stannar fan i mig sverige, Tänk på vad man får ut här uppe, järnmalmen, skogen, vattenkraft m.m Och allt det här skickas ner till det äckliga sthlm, (inga personliga angrepp) Men där hamnar pengarna, sen får man tillbaka en fluglort av allt man skickat ner tillbaka. Jag hade gärna kunnat kunna se att norrland blev ett eget "land", se hur länge det skulle fungera för alla i söder, utan norrlands pengar.

Jag tycker du borde tänka efter lite innan du öppnar käften.

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
6 januari 2008
#143
Nog för att jag väljer Norrland alla dagar i veckan, helt klart, men sen ser Sverige ut som det gör av en anledning, alla delar av landet har något att tillföra. Även om vi vill det eller inte.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Dieselgypsy
538 Inlägg
6 januari 2008
#144
_Spawned_ skrev:
Jag hade gärna kunnat kunna se att norrland blev ett eget "land", se hur länge det skulle fungera för alla i söder, utan norrlands pengar.

Jag tycker du borde tänka efter lite innan du öppnar käften.
Förlåt att jag säger det, men det är enbart en väldigt liten del av befolkningen i norrland som håller på med dessa industrier, visst genererar det en massa pengar till staten, men däremot är norra norrland i sin helhet en stor bidragstagare, vilket gör att jag tror att vi i här uppe skulle förlora på självständighet.

Man ska inte glömma att vi har några riktiga tungvikter när det gäller primärindustri, men tyvärr är det väldigt lite folk som försörjer sig på det. Resultatet kan vi ju redan se när vi ser medelinkomsten i Pajala kommun som är Sveriges lägsta. Inte mycket högre är inkomsterna i Övertorneå eller Happis.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
6 januari 2008
#145
Hertigen skrev:
man kan inte glömma att vi har världens bästa längdskidåkare big_smile
Så jävla sant, å va grym Charlotte Kalla är!!!
Hon är 20 år å leker me hela världseliten, kör ifrån dom andra som om dom stog still ungefär... Hon borde inte vara så här bra än, men hon är bäst redan nu å kommer fortsätta utvecklas i några år till, OS å VM komer bli riktigt kul framöver big_smile 
Väntar nu på en segerintervju me den bästa svenska längdskidåkerskan nånsin...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

Bärs!
3 456 Inlägg
6 januari 2008
#146
Norrland.

Vill även passa på att tipsa om den här sidan wink

Garaget.org peakade 2008.

med lem
1 147 Inlägg
6 januari 2008
#147
ju längre norr ut man kommer desto snyggare e tjejerna smile verkar så iaf.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

120 Inlägg
6 januari 2008
#148
Dallelito, du måste skämta? wink värsta guldgruvan här nere ju...


med lem
1 147 Inlägg
6 januari 2008
#149
Banan_ skrev:
Dallelito, du måste skämta? wink värsta guldgruvan här nere ju...
e det du som snott alla snyggingar här nere? tongue va längesen jag såg en nu. fast iofs det e ju inte säsong nu heller.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

54 Inlägg
6 januari 2008
#151
helt klart norrland,

2 271 Inlägg
6 januari 2008
#152
Båda har sin charm och därmed basta, och ekonomiskt är vi alla beroende av varandra vare sig ni vill eller inte.


Sleeper
3 084 Inlägg
6 januari 2008
#153
fan var i göteborg och båstad och jag höll tamefan frysa ihjäl när det var 0 grader ute jävla fryshål där nere blåser och jävligt!!!!.. Nä kom upp i värmen här är det -10 men så mycket varmare mer snö och ljusare sommrar!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Maskinförare
1 163 Inlägg
6 januari 2008
#154
John87 skrev:
Vart ganska mycket i Norrland och det finns två saker jag inte gillar med det.

1. Det är för ljust på natten, svårt att sova (man måste väl vara van vid det..)
2. Myggorna. Stora som humlor. Alltså.. Mygga + Steroider = Norrlandsmygga.

Sen finns det fler än två saker jag inte gillar med söder (danskarna) tongue
"I norrland är myggorna så stora, att det är skönt när dom suger" lolroll

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Maskinförare
1 163 Inlägg
6 januari 2008
#155
Jag förstår inte ens vad det är att disskutera ?
Alla kommer alltid ha sina favorit saker, ungefär som att disskutera vilket bilmärke som är bäst ?! det är nått som aldrig tar slut. Skulle vara roligare att se fakta/statistik på skillnader.
Såg för nån sida sen tex. Vad norr vs. söder drar in till stadskassan. Sånt är ju det man vill läsa, iaf jag. Där man ser fakta, och där det inte är "påhittade" fakta som man tror/tycker.

Finns både för/nackdelar med allt. Även norr och söder.
Jag har bott i boden i hela livet. Har även varit runt mycket i sverige och sett mycket av detta avlånga land. Men jag är nöjd här.
Finns mycket man kan lista upp som för och nackdelar. Men det är ju bara en personlig åsikt. Leta upp fakta och lägg in, så blir det mer intressant. smile

Mvh Fredrik i skogen

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Byggare Behm
562 Inlägg
6 januari 2008
#156
Hehe, den var cool , Spawned.

Eftersom jag bor i Dalarna så lär jag ju säga Norr.
Jag vill ha mer snö , därför lär jag väl flytta uppåt i landet om det
ska bli riktig vinter,  Dalarna tycks ligga vid brytpunkten ,
inte vinter men inte barmark heller... Hatar slask!

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
6 januari 2008
#157
jag föredrar södra delen av sverige inklusive södra delen av sthlm.


Bmw osv..

Meister
6 763 Inlägg
Reservdelsman
17 Inlägg
7 januari 2008
#159
Jag tycker inte frågeställningen skulle va norr eller söder, båda har sin charm på olika sätt. det borde va norr och söder mot de där satans 08:orna.

Last time I gave a shit, I got fucked! /Tourettes guy R.I.P

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
7 januari 2008
#160
utan stockholm stannar sverige:P

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/


Sök