3481
Sök

BMW 520 E39, startar ej

4 Inlägg
10 december 2007
Trådstartare
Samtidigt som startmotorn slutade gå runt (selenoiden drar) slutade generator att ladda. Kan det vara styrboxen? Kan det vara olämpligt att köra till macken ens. om inte generatorn får rätt laddstyrning? Den går att patta igång och jag har inte upptäckt andra fel. 2002:a som gått 14000 mil
Senast redigerat av stugsittaren (10 december 2007)

9 Inlägg
10 december 2007
Felet kan vara att det är en BMW? tongue

A nail through my cock leaves me hanging.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
10 december 2007
Men sluta nu för fan. Han frågar efter hjälp o inte nått skitsnack , EDIT : Du klankar ner Bmw när du själv kör en gammal Probe roll

C H E V R O L E T <3

9 Inlägg
10 december 2007
Haha. Här har vi en som inte förstår skämt också.

A nail through my cock leaves me hanging.

4 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
Jaha jo det var ju mycket hjälp roll

Pratade med verkstan och de trodde att det var två separata fel som råkat inträffa samtidigt. De har dock inte kört någon diagnostik.

Har tittat lite på hur startmotorn sitter och den sitter j-gt (väldigt ;0) tajt. Börjar förstå varför Heynes satte 4 "skiftnycklar" på byte av den.

Finns det någon som har tips om att komma åt att byta startmotorn?
Senast redigerat av stugsittaren (11 december 2007)

study
772 Inlägg
11 december 2007
du skulle kunna höra med grabbarna på autopower de har koll på sådant jag tror nästan det finsn ne guide som visar hur man gör bytet.

autopower.se

376 Inlägg
11 december 2007
Nu en liten tanke bra. Det kan ju ha blivit nå brott i startmotorn som gör så att förbindelsen mellan startmotor och genrator har brutits. Därav att generatorn "slutar ladda" så det kanske ordnar sig med att bara byta startmotor, så prova med det först. Har tittat lite på startmotorn på min och jag tro( och har läst någonstans) att det är lättast om du plockar löst insuget. men då ska du helst ha nya packningar dit också. Men med tanke på att det är oringar så kan det funka ändå. Annars limma dom med packningsklister. Prova den vägen

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket

4 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
Det är nu fixat. Det var den grova pluskabeln som går från batteriet i bagagen till startmotorn och sedan till generatorn. Det finns en kopplingspunkt i torpedväggen där kabelskon hade gått sönder (bockats av?).

Vad man kan lära sig av detta är att om två fel uppstår samtidigt kan orsaken ligga på ett tredje håll.  smile

Sök