jahapp, idag har man hunnit med en del också... börjat montera sänkningssatsen, lackat fjäderbenen och en del andra stag och detaljer... kommer bli finfint i hjulhusen
har dock, bara börjat med framänden än så länge.. men här är en bild på sänkningsfjädrarna fram, rätt fräsch för att vara begagnade, dock från min gammla 2,9a så dom har bara rullat en par hundra mil
viss skillnad på sänknings fjädrarna och orginal fjädrarna
här står bilen med ner riven framvagn
här var det lite tomt nu ... dock ny lackade stag
nylackat fjäderben och ett stag
och här är grejjorna då som ska på, kommer bli finfint i hjulhuset
tog ett tag att sitta och gnugga på grejjorna med en stålborste och sedan sandpapper men men rätt fint blev det
ja längre än så hann jag inte idag eftersom det tar tid för industrifärgen att torka osv ... men imorgon ska jag montera ihop samt byta fjädrarna bak också... dock så får jag se om jag hinner med mig... ska ju iväg på rättegång också
sen skulle jag vilja ha färg så jag kan lacka bromsoken på samma gång, men det har jag inte så dom får jag lacka nån annan gång
aja, uppdate kommer imorgon på hur det blev och hur det ser ut
Senast redigerat av _Glenne_ (27 maj 2008)
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
Tweak: hehe jaa, jag hoppas på det iaf ... hehe näe du, ingen risk.....hoppas jag....
NJ_ hehe det får du allt göra själv
oj, glömde nog att skriva det, men iaf.. fjädrarna sänker 40mm, blir lagomt på sierror det, hade ju 40mm sänknings fjädrar på både 2,9an och 2,0 dohc:en så jag vet hur det blir, alldeles lagomt
Senast redigerat av _Glenne_ (27 maj 2008)
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
ingen pos.lykta v.bak samt att den blinkar i takt med blinkersen, för högt lambdavärde 1.11 får vara 1.09, rosthål i draget och rostiga bromsskivor bak så dom är ju inte så svåra tycker jag