3252
Sök

Saknar vi ärligt folk i detta land ?

maliin
12 december 2007
Klart man ska stå för sin egen syssla. Olyckor händer helt enkelt!

(none)
1 725 Inlägg
12 december 2007
Noiseprojekt skrev:
Braather skrev:
Svensson beteende dessvärre!

Vadå påhopp på folkgrupp??
Socitetsfolk är inte mycket bättre!
-----------------------------------------

Jag hade stannat och väntat på ägaren en stund om jag inte hade kyl/frysvaror bilen.
Annars hade jag garanterat lämnat en detaljerad lapp i rutan!

Oj vad man tog åt sig här!?

Men det är ju fasen så... Bara kolla på vårat samhälle hur det ser ut. Jag dömer verkligen ingen, i sådana fall mig själv. Alltid svårt att säga en sak och göra en annan då det väll gäller.

Om man ska ta ett absolut vanligt svensson beteende så är det väll det ang. att EN blir misshandlad av flera st med divise tillhyggen. HUR många är det egentligen som rycker in och gör något.. Bara undrar?! Kanske lite off topic, men ändå. Måste ju ändå kunna stå för mitt uttalande.

Kan ju säga att jag varit med om denna sitution då man blivit påkörd av någon då man kommer till sin bil och Ingen lapp på rutan eller något tecken på att någon brytt sig. Då börar man ju undrar åt vilket håll procenten ligger då det gäller att vara ärlig eller inte?!

Tycker själv synd om personen i fråga som starta tråden...

//Jonas
Senast redigerat av Braather (12 december 2007)

--Lev i går som det vore i morgon--

310 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
Killr0y_swe skrev:
VivaLaFritz skrev:
Killr0y_swe skrev:
Hur skulle du själv gjort i en likadan situation? Lämnat en lapp i framrutan?

Ja det skulle jag gjort..  bättre att reda ut det som folk än att vara en j***a skit som sticker därifrån!

Nu tänkte jag på trådskaparen. Men jag fattar att han kommer svara likadant som dig.... wink

Ja det hade jag.. det är väl självklart att man ska lämna en lapp.. om inte så tar man reg-nr å kollar upp vem som äger, ringer å berättar för personen och kanske löser det så

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes

Varningar. 36
1 200 Inlägg
15 december 2007
Jag backade faktsikt på en annan bil idag med morsans bil utan för den lokala affären. Då var jag duktig och väntade tills personen och kom ut och redde ut det hela så jag slapp betala osv även fast han hade en bil som till synes såg SPRILLANS ny ut.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

8 156 Inlägg
15 december 2007
Jag skulle få dåligt samvete om jag inte lämnade en lapp.
Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

5 198 Inlägg
15 december 2007
Braather skrev:
Noiseprojekt skrev:
Braather skrev:
Svensson beteende dessvärre!

Vadå påhopp på folkgrupp??
Socitetsfolk är inte mycket bättre!
-----------------------------------------

Jag hade stannat och väntat på ägaren en stund om jag inte hade kyl/frysvaror bilen.
Annars hade jag garanterat lämnat en detaljerad lapp i rutan!

Oj vad man tog åt sig här!?

Men det är ju fasen så... Bara kolla på vårat samhälle hur det ser ut. Jag dömer verkligen ingen, i sådana fall mig själv. Alltid svårt att säga en sak och göra en annan då det väll gäller.

Om man ska ta ett absolut vanligt svensson beteende så är det väll det ang. att EN blir misshandlad av flera st med divise tillhyggen. HUR många är det egentligen som rycker in och gör något.. Bara undrar?! Kanske lite off topic, men ändå. Måste ju ändå kunna stå för mitt uttalande.

Kan ju säga att jag varit med om denna sitution då man blivit påkörd av någon då man kommer till sin bil och Ingen lapp på rutan eller något tecken på att någon brytt sig. Då börar man ju undrar åt vilket håll procenten ligger då det gäller att vara ärlig eller inte?!

Tycker själv synd om personen i fråga som starta tråden...

//Jonas

Ska man räkna på % så är det på gorg 99% ärliga mäniskor,, jo pytt,, hur många är igentligen så ärliga att dom skriver lapp ? jo inte alla som skriver det här iaf

Sök