3027
Sök

Punktering på bakdäck, råd?

576 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
Backdäcket blev punkterat medans jag backade in bilen. Reservdäcket är ett sommardäck om jag tror inte den har samma storlek som de däck som sitter på bilen just nu. Jag vet inte hur man byter däcken själv.

Har pratat med Volvo assistans och bilia verkstad.
Däcken är Goodyear dubbade.
Punkteringen gäller bara ett däck.

Finns det något företag som kommer med en servicebil och byter ut däck? Hur mycket skulle det i så fall kunna kosta?

Tips på hur man ska gå till väga?

7 100 Inlägg
11 december 2007
om dom skulle komma med service bil och hela fadderullan då blir det nog dyrt skulle ja tippa på

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

2 271 Inlägg
11 december 2007
Tycker du ska sätta på x-tra däcket och åka till en däckverkstad, har du tur så är hålet inte så stort. Då kan dom laga det med plugg. Gjorde det på min förra bil och höll.

576 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
lingua skrev:
Tycker du ska sätta på x-tra däcket och åka till en däckverkstad, har du tur så är hålet inte så stort. Då kan dom laga det med plugg. Gjorde det på min förra bil och höll.

Vet inte hur man sätter på extra däck. Ska man ringa till volvo assistance?

Volvofreak
356 Inlägg
11 december 2007
Traz skrev:
lingua skrev:

VA? då har du nog hamnat på fel sida oxå..  Byta hjul är typ det första man gör med bilen:P

Haha det står i instruktionsboken hur  du byter hjul!

// Andreas
S40N T5-04

Blivande lastbilscaffis
134 Inlägg
11 december 2007
du får sätta på extra däcket´big_smile

Blivande lastbilscaffis

2 271 Inlägg
11 december 2007
Traz skrev:
lingua skrev:

Okej, du har allstå aldrig bytt däck? inte svårt. Speciellt nu med barmark i stockholm.
Lossa bultarna på bilen med fälgkorset eller vad du nu har där bak i bilen, men bara lite tills du precis känner att muttrarna ger med sig.
Ta sedan domkfraften, hissa upp bilen och skruva ur bultarna/muttrarna helt.
Ta bort däcket, sätt dit reservdäcket i bakvänd ordning.

5 198 Inlägg
11 december 2007
Är det nåt skämt ? får man inte lära sej sånt på trafikskolan tex..  sånt SKA man bara kunna

DFFL
9 020 Inlägg
11 december 2007
Ganska skoj att det finns någon som kan mindre om bilar än mig big_smile
Jag kan i stort sett bara tre saker, kolla oljan, byta hjul och ringa Din Bil.
Senast redigerat av FireTraXX (11 december 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Bärs!
3 456 Inlägg
11 december 2007
Måste ju vara ett skämt! yikes

Garaget.org peakade 2008.

576 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
CarCass skrev:
Öppna dörren sätt domkraften under den. Börja hissa upp bilen, sen när däcken är i luften är det bara att skruva av, skruva på nya däcket och veva ner

Var exakt under bilen? Vill ju inte att den ska ta i någon viktigt.

Volvofreak
356 Inlägg
11 december 2007
Lol

// Andreas
S40N T5-04

Klyphuggare
328 Inlägg
11 december 2007
För 2000kr så blåser jag ner till stockholm och slänger på ett nytt hjul åt dig.

Så vad har du för bultmönster?

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
11 december 2007
Honken_ skrev:
För 2000kr så blåser jag ner till stockholm och slänger på ett nytt hjul åt dig.

Så vad har du för bultmönster?

Hahahahahaha, vargarna samlas kring offerlammet.........

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
11 december 2007
be grannen hjälpa dig å byta däck kör sedan till en däck verkstad så hjälper dom dig tongue

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

654 Inlägg
11 december 2007
turboforssen skrev:
be grannen hjälpa dig å byta däck kör sedan till en däck verkstad så hjälper dom dig tongue

Bästa förslaget hittils.

245 Inlägg
11 december 2007
Lägg upp ett konto på www.grannar.se så kan du annonsera där om hjälp att byta däcket. Annars om hålet inte är för stort så finns ju däckfix att köpa på bensinstationer, Biltema mm ställen som är en sprayflaska med flytande ämne som stelnar vid hålet.

Har använt denna däckfix med gott resultat efter att bilen varit på verkstad och slarvpellarna där haft popnitar på golvet som ju naturligtvis satt i däcket så när man körde lätt däcket som ett dubbat vinterdäck.

Denna http://www.biltema.se/products/product. … emId=82856 pratar jag om.

576 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
Mido__ skrev:
snaark.. han driver ju...

Aldrig ägt en bil förut. Har haft bilen nu i en vecka. Inte intresserad av meck, ringer hellre en verkstad och ber dem skicka en servicebil.

Så nej, Mido, jag driver inte.

576 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
olirc skrev:
Lägg upp ett konto på www.grannar.se så kan du annonsera där om hjälp att byta däcket. Annars om hålet inte är för stort så finns ju däckfix att köpa på bensinstationer, Biltema mm ställen som är en sprayflaska med flytande ämne som stelnar vid hålet.

Har använt denna däckfix med gott resultat efter att bilen varit på verkstad och slarvpellarna där haft popnitar på golvet som ju naturligtvis satt i däcket så när man körde lätt däcket som ett dubbat vinterdäck.

Denna http://www.biltema.se/products/product. … emId=82856 pratar jag om.

Är den enkel att använda?

Sök