3575
Sök

differential fråga

Pluggar Meck
13 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
#1
Tjahh... undrade en sak bara e det bättre om jag köper en LSD eller om jag svetsar.


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
11 december 2007
#2
om du menar locker diff så helt klart den om du inte ska va snål

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

99 Inlägg
14 december 2007
#3
Svetsa om du ska åka rakt fram, lsd om du tänker svänga med bilen.


1 311 Inlägg
14 december 2007
#4
lsd... svetsar du får du byta däck och drivaxlar mer ofta... det tjänar in sig bara efter två däckbyten samt att slippa krånglet med att byta axlar!

Va noga med kuggflank när du schimsar in bara! ovala avtryck i mitten av kuggen mellan pinjong och kronhjul ska det vara!
Senast redigerat av Corpze (14 december 2007)

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

12 086 Inlägg
15 december 2007
#5
En riktigt bra lamelldiff är alltid bättre än svetsdiffat.
Men sen kostar ju en sån en del pengar, så ska man bara åka rakt fram är ju svetsa ett billigare alternativ. Ett alternativ kan ju va att få tag på en lamelldiff från en Sierra Cossie lr V6an, då kan du ju komma undan billigt.. men det är oandra sidan ingen "riktigt bra" lamelldiff =P

Jag svetsade en Sierrabakaxel för några veckor sen, det är lite bök för du måste sänka hela paketet baktill, annars gick de finfint!

1 827 Inlägg
15 december 2007
#6
Det finns ju fler modeller av LSD än lamell.

Men självklart är LSD alltid att föredra! Optimal låsning ska ligga på ca 25% på en bakhjulsdriven bil och 80% på en framhjulsdriven bil. Detta räknat på bilar byggda för bankörning.

Ska du ENDAST köra rakt fram så kvittar det.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two


Sök