3413
Sök

Låga bilar o bilprovningen..

Väghyvel
252 Inlägg
12 december 2007
Trådstartare
#1
Är lite nyfiken på hur ni gör när ni besiktar era låga bilar??

Själv så måste jag skruva bort fronten o kjolarna för att komma upp på lyften..

vad händer om man inte skulle komma upp på lyften? blir bilen underkänd?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
12 december 2007
#2
joel_h skrev:
vad händer om man inte skulle komma upp på lyften? blir bilen underkänd?

Ja, varför skulle den bli godkänd om den inte kommer upp?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Väghyvel
252 Inlägg
12 december 2007
Trådstartare
#3
John87 skrev:
joel_h skrev:
vad händer om man inte skulle komma upp på lyften? blir bilen underkänd?

Ja, varför skulle den bli godkänd om den inte kommer upp?

För att jag hört en del säga att deras bilar blivit godkända.. tycker även jag det låter konstigt..

DaViper
12 december 2007
#4
Stationen i Rissen, Stockholm har föredömligt sänkt alla hissar så nu får jag t o m upp Vipern utan att fastna med nosen....
Senast redigerat av DaViper (12 december 2007)

120 Inlägg
12 december 2007
#5
Jag vet att vissa stationer har stöd för "sänkta" bilar och inte bara låga. Det är bara att ringa runt.
Deras kundtjänst kanske kan ge svar, för vissa kanske det är lönsamt att åka 5-10 mil extra istället för att skruva av all styling för att kunna besiktiga bilen.

Henrik "Orientexpressen" Svensson

study
772 Inlägg
12 december 2007
#6
jag kan förstå i fall de inte har stödjer tok sänkta bilarm en de borde ju ta standard bilar som viper i alla fall.

190 Inlägg
12 december 2007
#7
Jag ringde faktiskt o frågade hur pass låg en bil kunde vara för att dom skulle godkänna den. Svaret blev att -Så länge hjulen tar i marken så har vi inga synpunkter. big_smile.

There´s a very fine line between a hobby and mental illness

Toker
491 Inlägg
12 december 2007
#8
Finns redan trådar om detta och det finns ett par stationer i sverige som har marksänkta liftar.
Själv så har jag problemet osså, i gävle svär dom jämt åt mig för att alla som jobbar beöver stå under och rucka och lyfta på bilen för att kärran som kollar bussningar ska ta sig från fram till bak...  :]
Och med fronten nu så blir jag tvungen att åka bra många mil för att besikta men det är värt det..!

Toker Jr 081102

1 833 Inlägg
12 december 2007
#9
Hur låg är Vipern?
Hur höga är besiktningens vanliga liftar?
Finns det någon station i GBG med låga liftar?

Kanske lika bra att ringa besiktningen innan det är dags smile

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
12 december 2007
#10
Dom gör väl en rullande besiktning isåfall? Jag har hört att man inte måste komma in i stationen utan att dom gör sina tester ute istället.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
12 december 2007
#11
När jag besiktigar vetten brukar den aldrig gå under frihjulslyften. Med lite meck kan man lyckas men oftast skiter de i o lyfta upp röven o kolla bussningar mm...



Sök