3347
Sök

framsystem?

69 Inlägg
19 november 2005
Trådstartare
Tja!

Ska ha nytt framsystem till bilen o funderar på att använda infinity 3,5tums (koaxer) i instrumentpanelen och 5,25:or i dörrarna.

Det borde väl fungera bra med o använda original kabelaget?

Tänkte ju även köra det på stereon... tills vidare

Någon som har några tankar o åsikter?

Mvh Jens

Jeep Grand cherokee -96 "Northern Wolf" 4,5" RE lift, NEV stealth bumper, MX6 shocks, Procomp ES2000, Superior axle Dana 30, ARB air locker, Danita 3000, T-max 9000, 35"x12.5 Cooper STT

719 Inlägg
19 november 2005
Jag skulle köra ett 5.25 kit istället med diskanten i intrument panelen. Eller 3-vägs med 5.25 i dörren 3" i panelen och diskant i a-stolpen.

live free, die young.

Driver
2 111 Inlägg
19 november 2005
Rollin stoned skrev:
Tja!

Ska ha nytt framsystem till bilen o funderar på att använda infinity 3,5tums (koaxer) i instrumentpanelen och 5,25:or i dörrarna.

Det borde väl fungera bra med o använda original kabelaget?

Tänkte ju även köra det på stereon... tills vidare

Någon som har några tankar o åsikter?

Mvh Jens

Om du inte har ork att riva o jävlas o dra nytt så visst. Drog nytt o satte steg på mina 4x6 tums i dörranra..blev skillnad mot innan.sen om de var att de va 2,5 kvadrat eller steget som gjorde det vet jag inte. satsar på mer krut från steget än från min huvudenhet..jag röstar självklart på steg till iallafall 5,25orna...kommer nog inte driva dem så bra annars.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

238 Inlägg
19 november 2005
Steg till framsystem är kanon gör stor skilnad (tycker jag) tongue

sen system högtalare tycker jag är kanon koxialer är inte min favorit

och varför inte dls i stället tongue

69 Inlägg
19 november 2005
Trådstartare
Jo det är klart, det blir lite mer jobb med nytt kabelage, men så länge det drivs av stereon tror jag inte att det spelar någon större roll. Men ska man in med slutsteg så är det ju lika bra att dra nytt ändå.

Det får nog bli ett komplett framsystem från infinity!

Tackar för hjälpen!

Jeep Grand cherokee -96 "Northern Wolf" 4,5" RE lift, NEV stealth bumper, MX6 shocks, Procomp ES2000, Superior axle Dana 30, ARB air locker, Danita 3000, T-max 9000, 35"x12.5 Cooper STT

524 Inlägg
20 november 2005
Jag  använder Infinity högtalare som drivs via ett steg och de är bland de bästa tror jag att man kan få tag i inom den prisklassen. Jag har iof sej 5x7or i dörrarna.

Sök