2753
Sök

RF P3 15" bas + Sinus Live SL-A1500 slutsteg...

15 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
Hade tänkt sätta detta i en golf 3 och undrar om de funkar bra eller om ni har nått bättre förslag i samma prisklass...till basen hade ja tänkt en sluten låda, va tror ni om de...
Rockford Fosgate 15 tum Punch 3 och ett Sinus Live SL-A1500 Mono Block

Mvh/ Simon

644 Inlägg
13 december 2007
simon_17 skrev:
Hade tänkt sätta detta i en golf 3 och undrar om de funkar bra eller om ni har nått bättre förslag i samma prisklass...till basen hade ja tänkt en sluten låda, va tror ni om de...

Mvh/ Simon

Jag kör med ett sånt sinus steg å en Rockford T112D2 bas å de spelar bra som fan .. om man könner på framrutan när man spelar högt så känner man att den vibrerar.

Jag tycker du ska köra med en portad låda då kan du spela lite högre dessutom.
Senast redigerat av ogge89 (13 december 2007)

tokfrans
982 Inlägg
13 december 2007
P3orna är bastanta basar och stegen lika så.

med rätt installation så kommer du bli jätte nöjd smile

8 156 Inlägg
13 december 2007
ogge89 skrev:
simon_17 skrev:

Mvh/ Simon

Jag kör med ett sånt sinus steg å en Rockford T112D2 bas å de spelar bra som fan .. om man könner på framrutan när man spelar högt så känner man att den vibrerar.

Den föredrar nog en sluten låda, med tanke på Qts:en (0.58)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

tokfrans
982 Inlägg
13 december 2007
Dom presterar faktiskt riktigt bra i portade lådor oxå smile

210 Inlägg
14 december 2007
jag har en polare som har en ny P3 till salu (så sparar du några slantar)
alternativt så har jag 4 st P2 12" om du vill ha lite mindre basar wink

15 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
Nemo skrev:
jag har en polare som har en ny P3 till salu (så sparar du några slantar)
alternativt så har jag 4 st P2 12" om du vill ha lite mindre basar wink

Har fått ett ganska bra pris på en ny så...men tack endå...

16 197 Inlägg
14 december 2007
Phaetoon skrev:
ogge89 skrev:
simon_17 skrev:

Mvh/ Simon

fördra sluten till en T1 12"??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

8 156 Inlägg
14 december 2007
evilaudio skrev:
Phaetoon skrev:
ogge89 skrev:

fördra sluten till en T1 12"??

Nej, till 3-Punchen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Bilvårdstekniker
253 Inlägg
14 december 2007
Ja använder en P3:a 12 tums bas o ett sinus sla1500 steg o de spelar sjukt fint.. har portad låda till basen..  du kommer inte ångra att du köper en p3:a bas iallafall

ılı.lılı.ılı InZZanE ılı.lılı.ılı

2 123 Inlägg
14 december 2007
InZZanE skrev:
Ja använder en P3:a 12 tums bas o ett sinus sla1500 steg o de spelar sjukt fint.. har portad låda till basen..  du kommer inte ångra att du köper en p3:a bas iallafall

Haha, har väldigt svårt att tro att en RF P3:a spelar fint med et SLA1500steg.
Det är typ mission impossible.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
14 december 2007
Fredrik.Gustavsson skrev:
InZZanE skrev:

Nu ska du inte va sån...

Förmodligen så skulle de allra flesta tycka att den kombon är kanon om man bygger en bra låda som är anpassad till bilen.

Sen visst, Sinus steget eller RF basen kommer med största säkerhet INTE att ha en chans i nån form av välljudstävling. Men, återigen, de flesta (typ 90%) skiter i sånt.

De andra 10% hör ofta av sig till oss, och det är som jag brukar säga, våra grejer passar inte till den vanliga grå massan. Den passar för dem som gillar en kopp te med ett nummer av Stereophile eller HighFidelity i fåtöljen, framför nåt brittiskt motormagasin på sin 42" Plasma-TV samtidigt som Norah Jones spelas upp i hemma HiFi anläggningen.  big_smile

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Bilvårdstekniker
253 Inlägg
15 december 2007
jonash skrev:
InZZanE skrev:

Nu ska du inte va sån...

Förmodligen så skulle de allra flesta tycka att den kombon är kanon om man bygger en bra låda som är anpassad till bilen.

Sen visst, Sinus steget eller RF basen kommer med största säkerhet INTE att ha en chans i nån form av välljudstävling. Men, återigen, de flesta (typ 90%) skiter i sånt.

De andra 10% hör ofta av sig till oss, och det är som jag brukar säga, våra grejer passar inte till den vanliga grå massan. Den passar för dem som gillar en kopp te med ett nummer av Stereophile eller HighFidelity i fåtöljen, framför nåt brittiskt motormagasin på sin 42" Plasma-TV samtidigt som Norah Jones spelas upp i hemma HiFi anläggningen.  big_smile

mvh Jonas

vem sa att de skulle handla om någon välljudstävling..? o vf skulle de inte kunna spela fint ihopa? allt beror väll nästan på hur man bygger!! ja e nöjd med mitt ljud o jag sa bara vad jag tyckte.. !

ılı.lılı.ılı InZZanE ılı.lılı.ılı

15 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
Jag ska inte ha de i nån välljudstävling så jag undrar bar om det funkar...

Ingen som har nått annat förslag för runt 5500kr....
Senast redigerat av simon_17 (15 december 2007)

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
16 december 2007
InZZanE skrev:
jonash skrev:

Nu ska du inte va sån...

mvh Jonas

vem sa att de skulle handla om någon välljudstävling..? o vf skulle de inte kunna spela fint ihopa? allt beror väll nästan på hur man bygger!! ja e nöjd med mitt ljud o jag sa bara vad jag tyckte.. !

Ja, och det är väl det viktigaste?! Du läste mina två första stycken antar jag....

/Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

735 Inlägg
16 december 2007
tja!

fungera det o köra 4 st sony x-plöd 15" som ligger på 450 wrms, 1500wmax, 4ohm styck på ett sinus live 1500?

tacksam för alla svar.

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

Team Autohifi!
865 Inlägg
16 december 2007
blomisen skrev:
tja!

fungera det o köra 4 st sony x-plöd 15" som ligger på 450 wrms, 1500wmax, 4ohm styck på ett sinus live 1500?

tacksam för alla svar.

JA det kan du utan några större problem.
Parallel koppla alla basar till steget få går det i 1ohm och du får ut mäst av det.

Good luck!

21 761 Inlägg
16 december 2007
simon_17 skrev:
Jag ska inte ha de i nån välljudstävling så jag undrar bar om det funkar...

Det gör det säkert, InZZanE har ju testat 12" modellen i basreflex och med det Sinus steget med bra resultat. K1mmo skriver att det borde låta bra, han har säkert testat eller åtminstone hört den kombon kan jag tänka mig. Han har provat mycket saker.

RF:s eget basreflexförslag är 75 liter med 4" rör som är 25,4cm långt, kikar man i ett beräkningsprogram så ser det ut att kunna spela rejält med djupbas. Jag personligen är fundersam på om det verkligen räcker med bara ett 4" rör, vill nog ha två 4" rör istället.

Om du köper en basen så kan du testa 75 liters låda och sätta ett 4" rör från början, men se till att sätta konade trattar i båda ändar av röret. Tycker du att lådan spelar för djupt så kan du korta av röret till 15-18cm och lyssna hur det låter.

Ska tillägga att jag inte har testat basen själv, räknar bara i ett program.
Senast redigerat av Drönirettab (16 december 2007)

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
16 december 2007
kanske lite dyrare  2 st dd 1512 basar
å ett sinus steg

Sök