3728
Sök

stereo till scorpio

15 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
Hej detta är mitt första inlägg

För några veckor sen köpte jag en bättre begagnad Ford scorpio -97:a går j*vlig bra drar dock lite mycket bensin, men nu till frågan

på vänstersida av rattet sitter där, förutom spaken till blinkers/hel/halvljus också en spak som styr radion(en sorts fjärrkontrol) tyvärr så finns det ingen radio i bilen och en original Ford radio kostar ca 4-5000 kr och det vill jag inte ge

Så kan ni ge mig några tips på stereo som är klar för fjärr eller vad det nu heter.

Vh
Markus
Senast redigerat av mapuc (14 december 2007)

202 Inlägg
14 december 2007
Sitter det något inbyggt slutsteg i bilen?

15 Inlägg
16 december 2007
Trådstartare
Nej inget, bara lite sladdar där stereon ska sitta och 4 st högtalare i bilen

Vh
Markus

med lem
1 147 Inlägg
16 december 2007
du kan ju köpa en rejäl o mycket bra stereo under det priset som ford tar...och då får du en sprillans ny fjärrkontroll på köpet wink

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

15 Inlägg
16 december 2007
Trådstartare
dallelito skrev:
du kan ju köpa en rejäl o mycket bra stereo under det priset som ford tar...och då får du en sprillans ny fjärrkontroll på köpet wink

Tack för svaret, men vill gärna har en där jag kan använda min nuvarande fjärrkontroll(liten spak på vänster sida av rattet)

Vh
Markus

321 Inlägg
16 december 2007
Borde väl finnas en del billiga orginalstereo på blocket.se annars.

med lem
1 147 Inlägg
16 december 2007
mapuc skrev:
dallelito skrev:

Tack för svaret, men vill gärna har en där jag kan använda min nuvarande fjärrkontroll(liten spak på vänster sida av rattet)

Vh
Markus

okej. om du köper begagnad original, se till att du får koden om sån finns smile

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

3 120 Inlägg
16 december 2007
Du  behöver inte köpa en Ford orginalstereo bara för att använda rattfjärren.

Både Alpine, Pioneer, Kenwood mfl har en liten dosa som man kopplar mellan org rattfjärr och stereo så funkar det.

Hade en Pioneer i min ngScorpio och det funkade perfekt! smile

Scorpion är grymt skön att köra långa sträckor och bara glida, tyvärr inte lika kul när det svänger. smile

Kolla med en kunnig butik så fixar de dosan, kostar runt 800 spänn. Du får en riktigt bra stereo komplett med dosa runt 3000. Köp inte ford orginal, så jäkla sunkiga grejor.

15 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
viccoA skrev:
Du  behöver inte köpa en Ford orginalstereo bara för att använda rattfjärren.

Både Alpine, Pioneer, Kenwood mfl har en liten dosa som man kopplar mellan org rattfjärr och stereo så funkar det.

Hade en Pioneer i min ngScorpio och det funkade perfekt! smile

Scorpion är grymt skön att köra långa sträckor och bara glida, tyvärr inte lika kul när det svänger. smile

Kolla med en kunnig butik så fixar de dosan, kostar runt 800 spänn. Du får en riktigt bra stereo komplett med dosa runt 3000. Köp inte ford orginal, så jäkla sunkiga grejor.

Jag tackar för svaret och undrar vad sån dosa kallas( har tänkt mig at skicka en förfrågan til några bilstereo butiker? Samt fråga vilka stereo man sen kan använda.

Vh
Markus

15 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
Nu vet jag vad jag ska leta efter

Nåt som heter/kallas:
rattkontrollinterface. Det är tydligen nåt som ska sitta mellan rattfjärr och stereon

Nu gäller det att hitta en stillig stereo.

Vh
Markus

15 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
Hej igen

jag fick tag på en originell Ford stereo(6000CD). men såklart så passade inte min rattfjärrs anslutning till den begagnade bakstycke.

Typisk min otur

Vh
Markus

Sök