2511
Sök

Vart köpa Tudor batteri!?

62 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
Hejsan!
Jag hade tänkt mig ett Tudor Maxxima 900 DC, då jag hört mycket gott om detta och det skall ligga betydligt bättre i pris än t ex Optima gul (som vad jag förstår är någorlunda gämförbart)

Men nu hittar jag dock knappt ens någon återförsäljare, har hittat några men de ska ha runt 2500 vilket jag tycker verkar lite saftigt då jag får ett Optima för ungefär samma peng.

Finns bra internethandlare som säljer Tudor eller vad rekomenderar ni?
Kan det vara så att tudor har stigit så i pris verkligen!?

T5 beroende
345 Inlägg
14 december 2007
Har också letat lite efter ovan nämda batterier, hittar bara återförsäljare av tudor, tex meca, men ingen info eller pris.

Har hört att Exide 900 DC skall vara exakt samma innehåll men till ett bättre pris än just Tudor.

Hoppas någon kan länka svar!

Evolution
1 627 Inlägg
14 december 2007
vi på meca säljer dom men dom ligger där om kring i pris och dom är minst lika bra om inte bättre än optima

Fäll ner pungen och landa

603 Inlägg
14 december 2007
Så skrönan att Tudor ligger bättre i pris än Optima är en svunnen tid!?

In hoc signo vinces

Evolution
1 627 Inlägg
14 december 2007
kan inte priset i huvet men mellan 2000-2500kr tror vanliga 900 dc ligger runt 2000 nånstans sen finns ju även deep cycle

202 Inlägg
14 december 2007
Karlzzon The One skrev:
kan inte priset i huvet men mellan 2000-2500kr tror vanliga 900 dc ligger runt 2000 nånstans sen finns ju även deep cycle

För ordningens skull, dc står för deep cycle.
Senast redigerat av Nisse-h (14 december 2007)

21 761 Inlägg
15 december 2007
ZZZADA skrev:
Har hört att Exide 900 DC skall vara exakt samma innehåll men till ett bättre pris än just Tudor.

Ja, Tudor och Exide ingår i samma koncern. Men om priset är annorlunda vet jag inte, borde iof inte vara så eftersom det är samma batteri.

Mekonomen säljer Exide, även Maxxima ska finnas där.

T5 beroende
345 Inlägg
15 december 2007
Drönirettab skrev:
ZZZADA skrev:

Ja, Tudor och Exide ingår i samma koncern. Men om priset är annorlunda vet jag inte, borde iof inte vara så eftersom det är samma batteri.

Mekonomen säljer Exide, även Maxxima ska finnas där.

Yepp, samma koncern.
Anledningen till prisras är väl isf för att man ofta betalar för just märket som står på prylarna. Har hört 400 kr prisskillnad ungefär..

21 761 Inlägg
15 december 2007
Aha, okej smile.

62 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
Okej så vad rekomenderas då!? Det stämmer alltså inte längre att Tudor är betydligt billigare än Optima!?
Vilket bör jag satsa på?
och tillbaka till grundfrågan, vart köpa Tudor Maxxima 900 Deep Cycle respektive Optima gul? -"Meca" är??
Fler alternativ?

3 121 Inlägg
15 december 2007
Får du inte tag i batterierna någonstans kan du köpa både Optima och Exide genom mig.
Är inte dyrare än någon annan men inte billigare heller, och frakten hem till dig tillkommer ju med.

Bilbyggare!!!
595 Inlägg
15 december 2007
Säljer inte Autoexperten Tudorbatteri! Har för mig att jag köpte ett maxima där förra vintern......

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
15 december 2007
Mekonomen tar hem om man säger till, de frågade senast i torsdags så läget lär inte ha ändrats tongue

Evolution
1 627 Inlägg
15 december 2007
Datagjord skrev:
Okej så vad rekomenderas då!? Det stämmer alltså inte längre att Tudor är betydligt billigare än Optima!?
Vilket bör jag satsa på?
och tillbaka till grundfrågan, vart köpa Tudor Maxxima 900 Deep Cycle respektive Optima gul? -"Meca" är??
Fler alternativ?

meca är en stor bildelskedja  www.meca.se

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg

Sök