3335
Sök

Gällande borttagning av drag på bilen

196 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
Tjena

jag tänkte plocka bort dragkroken på min bil framåt vårkanten..  vad är det som gäller vid borttagning av dragkrok? Måste man besiktiga om bilen?

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
15 december 2007
Du måste göra en regbesiktning för draget om jag inte har helt fel tongue

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

1 703 Inlägg
15 december 2007
_Norrland_ skrev:
Du måste göra en regbesiktning för draget om jag inte har helt fel tongue

Du har helt ofel.

med lem
1 147 Inlägg
15 december 2007
ja man måste regbesikta bilen.

jag har plockat bort min, åkt på 2 flygande o en vanlig besiktning utan att dom nämnt det.
men om rätt ska vara rätt så ska du regga bilen utan krok.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
15 december 2007
Det kräver en reg.besiktning ja :smile tongue

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

8 156 Inlägg
15 december 2007
Som sagt, en vanlig besiktning gäller inte, utan du måste reg. besiktiga bilen.

Dragkrok   
Om du har monterat eller tagit bort en dragkrok måste fordonet genomgå en begränsad registreringsbesiktning inom en månad.
http://www.bilprovningen.se/externt/bpw … nt&m=2

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Reparatör
630 Inlägg
15 december 2007
kenyaboss skrev:
Tjena

jag tänkte plocka bort dragkroken på min bil framåt vårkanten..  vad är det som gäller vid borttagning av dragkrok? Måste man besiktiga om bilen?

ta inte bort den ... svetsa bara¨på en M20 mutter på toppen på kulan så kan du ju använda det att sätta bogserlinan i för att dra upp polare ur diket mm lol

men som sagt . en regbesikting krävs dock modell "light " big_smile

196 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
hehe oki då vet man det..

196 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
camaro67 skrev:
Varför ska du ta bort de? Det är ju en arbetshäst du har..

neä det är ingen arbetshäst:P  vill jag dra saker gör jag det med farsans passat V6

9 108 Inlägg
15 december 2007
380 spänn kostar det att regbesiktiga utan drag. Gör det i samband med vanlig besiktning

huh?
10 427 Inlägg
16 december 2007
380kr bara, det låter ju kanon smile

Funderar på att göra samma sak på min.
Så slipper man kapa sönder en fin bakkjol
och så kommer bilen upp lite mer bak.

men blir ju mindre drag.. .. .. tongue

5 710 Inlägg
17 december 2007
MilleN skrev:
380 spänn kostar det att regbesiktiga utan drag. Gör det i samband med vanlig besiktning

Går utmärkt ja men  man måste förboka regbesikningen.
Att bara komma in på vanlig bes och tro att de kan ta dragkroken oxo kan det bli probs.

MVH Jonas
..............

9 108 Inlägg
17 december 2007
jonTe skrev:
MilleN skrev:

Att bara komma in på vanlig bes och tro att de kan ta dragkroken oxo kan det bli probs.

Jag gjorde regbesiktning (för just draget) på en drop-in obokad efterkontroll och han sa inget om det, det enda som var var att han skrev ut ett extra papper och tog mer pengar från mitt konto smile Om dom brukar göra så är väl en annan femma men det bör inte vara några problem när det gäller drag, det är ju inte så mycket för dom att kolla.

629 Inlägg
17 december 2007
MilleN skrev:
jonTe skrev:
MilleN skrev:

Jag gjorde regbesiktning (för just draget) på en drop-in obokad efterkontroll och han sa inget om det, det enda som var var att han skrev ut ett extra papper och tog mer pengar från mitt konto smile Om dom brukar göra så är väl en annan femma men det bör inte vara några problem när det gäller drag, det är ju inte så mycket för dom att kolla.

Har också gjort på detta sätt...

Bärs!
3 456 Inlägg
17 december 2007
Oxygen skrev:
MilleN skrev:
jonTe skrev:

Har också gjort på detta sätt...

jag med... sen kom det hem ett nytt regbevis åxå...

Garaget.org peakade 2008.

5 710 Inlägg
17 december 2007
http://www.bilprovningen.se/externt/bpw … nt&m=2

Sedan går det bevisligen endå....men säkrast är ju att säga till innan.

MVH Jonas
..............

Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
17 december 2007
du behöver inte göra bes för draget när du plockar bort det... bara att säga till nästa gång bilen besiktigas så plockar dom bort det från registret.

/Street

5 710 Inlägg
17 december 2007
street skrev:
du behöver inte göra bes för draget när du plockar bort det... bara att säga till nästa gång bilen besiktigas så plockar dom bort det från registret.

Då ljuger de alltså på SBP hemsida? roll

Dragkrok

Om du har monterat eller tagit bort en dragkrok måste fordonet genomgå en begränsad registreringsbesiktning inom en månad.

MVH Jonas
..............

470 Inlägg
17 december 2007
Vadå farsan polare drog av sin med vinkelslip inne på Bilprovningen när dem sa att den var för rostig!

Fast det var ju ett par år sen också wink

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!

Sök