3487
Sök

Audi A4

30 Inlägg
20 november 2005
Trådstartare
har köpt en a4 nyss och den har bara högtalare fram.. och nu tänker ja lägga högtalare bak oxå, har funderat på å sätta 6*9or i hatthyllan.

nån som gjort de? eller nå andra högtalare bak i a4an?

859 Inlägg
20 november 2005
Hej.

Det satt tyvärr 6x9or i hatthyllan i min bil när jag köpte den, men det är inget jag rekommenderar alls.

Ett enkelt och mycket bra sett att få till ljudet i A4/A3or är att göra såhär med framdörrarna:http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=27896

30 Inlägg
20 november 2005
Trådstartare
varför gillar du inte 6*9orna theo??
de där du länkade känndes nästan lite för "overkill" för mig iaf smile

859 Inlägg
21 november 2005
thompan skrev:
varför gillar du inte 6*9orna theo??
de där du länkade känndes nästan lite för "overkill" för mig iaf smile

6x9or låter inte bra av flera anledningar. Dåliga delningsfilter mellan mellan och diskanten är väl oftast det som gör att dom "inte låter bra" Sedan högtalare bakifrån är inget jag gillar. Som jag sagt förr, inte ställer du dig med ryggen mot sångaren när du går på en konsert? Nej ljudet det skall komma frammifrån.

Jag förstår att det kan kännas svårt att bygga sådär, men det är det inte:-) våga testa vetja. Försöker man inte lär man sig inte heller.

/Theo

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
21 november 2005
Jag kör med 6x9or i min A4 å de låter helt kanon. Men de där med 6x9or e nog en smaksak. Om man kompenserar upp med ett hyffsat fram system så kan de nog bli helt ok.

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

30 Inlägg
21 november 2005
Trådstartare
okej, kanske är som "turbo_a4" säger.. att de är lite av en smaksak med 6*9or bak.
"turbo_a4" är de du som lagt högtalarna i hyllan?
är de mkt jobb å göra hålen å dirra?
nån bild på de??

859 Inlägg
21 november 2005
Klart det är en smaksak, allt är en smaksak. Men allt som oftast så brukar 6x9orna åka ut fortare än kvickt när man hört på ett bra framsystem:-)

/Theo

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
21 november 2005
thompan skrev:
okej, kanske är som "turbo_a4" säger.. att de är lite av en smaksak med 6*9or bak.
"turbo_a4" är de du som lagt högtalarna i hyllan?
är de mkt jobb å göra hålen å dirra?
nån bild på de??

Japp de va allt jag som fick äran att skriva mitt namn på "mässings skylten". De va lite pilligt, å jag fattade inte hur man skulle får ur hatthyllan så jag fick göra hålen på plats... Jag använde mig av en Dremel och en plåtsax. Märkte upp på tyget(skivan) och sedan skar jag ur de som behövdes och tillslut klippte jag upp plåten och bankade till kanterna. De blev allt bra de. wink

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

Escalade
45 Inlägg
16 december 2005
Jag har 6x9or i min och ett steg tillkopplat och de låter riktigt bra. men de beror ju på vad man köper för märke på 6x9or.

Sök