3340
Sök

Olycka under halkan??

20 Inlägg
20 november 2005
Trådstartare
Någon som kvadda bilen? Själv så fick man kasst på bakvagnen å mosen en lyckstolpe och bakskärmen sad

Ta det inte lungt, utan kör 90 på 50 vägar

BMW Power
2 362 Inlägg
20 november 2005
mm bara att förstå.. HATA SNÖ! big_smile .. tråkigt att höra Xplorer sad ..

BMW, bogsering med wire :/

735 Inlägg
20 november 2005
Själv höll jag på att mosa mig och en volvo 740 igårkväll. Som för övrigt stod parkerad. Dåliga friktionsdäck i kombination med 320 funkar inge vidare på is..

Carpenter
310 Inlägg
20 november 2005
Inte jag men precis utanför mig en rätt stor krock mellan en v90(?) och en v70n

Airbags flög upp ): gubben i v90:n bara svängde ut frontade med v70:n
Gubben trodde han hade företräde bara för det va enfiligt.

Men det gäller ju om han är på huvudleden annars måste han ju vänta!

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
20 november 2005
Körde på E22 mot Malmö i Fre 06,30. och låg i vänsterfilen i ca: 130 då en bil som låg i högerfilen får för sig att gå ut i vänsterfilen nästan framför mig. Så jag tryckte till på bromsen och då känner man hur ABS bromsarna går in nästan omedelbart. Som tur var så tittade nötet i bilen framför till i spegeln och lämnade filen. Och tur är väll det för att jag hade inte hunnit sakta in. Det är i sådana stunder man är glad att man inte har någon rosthög och kör med bara för att den ”fina” bilen ska stå i garaget.

764 Inlägg
20 november 2005
FugitivE skrev:

Hade kanske inte så mycket med snö att göra. Nu har det mest handlat om blixthalka, vilket gör att det blir kanonhalt med dubbdäck oxå.

TeQuilla

BMW Power
2 362 Inlägg
20 november 2005
TeQuilla skrev:
FugitivE skrev:

Hade kanske inte så mycket med snö att göra. Nu har det mest handlat om blixthalka, vilket gör att det blir kanonhalt med dubbdäck oxå.

Vinter = snö = is och skit tongue

Driver
2 111 Inlägg
20 november 2005
FugitivE skrev:
TeQuilla skrev:
FugitivE skrev:

instämmer hehe..finns inget drygare än att vakna halv 6 o titta på termometern o se att det är minus iute när det varit slask hela dagen innan..lite smådrygt. fast snön är även dryg då det finns  låt oss säga en dec oplogat o moddigt..ser inte positivt me varken snö eller is. har ju inte bakhjulsdrift längre hehe tongue wink

har inte dragit av ännu eller krockat med stolpe ,peppar peppar ta i trä...

däremot fick jag parkeringsböter idag.de va tillräckligt surt hehe..
Senast redigerat av Janken (20 november 2005)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

bilmekaniker
131 Inlägg
20 november 2005
det ä inge fel på snö o halka utan det ä bara jävligt kul trots att ja kör på näst intil blanka sommar svålar:)

BMW Power
2 362 Inlägg
20 november 2005
Janken skrev:
FugitivE skrev:
TeQuilla skrev:

instämmer hehe..finns inget drygare än att vakna halv 6 o titta på termometern o se att det är minus iute när det varit slask hela dagen innan..lite smådrygt. fast snön är även dryg då det finns  låt oss säga en dec oplogat o moddigt..ser inte positivt me varken snö eller is. har ju inte bakhjulsdrift längre hehe tongue wink

haha:D såklart tongue sådant är också surt att få smile

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
20 november 2005
TeQuilla skrev:
Nu har det mest handlat om blixthalka, vilket gör att det blir kanonhalt med dubbdäck oxå.

Jag ska göra ett litet snedsteg här nu, och rekommendera Nokian Hakkapeliitta 2, friktionsdäck med dubbar i smile bästa vinterdäck jag någonsin upplevt big_smile
Greppar utav helvete smile

Driver
2 111 Inlägg
20 november 2005
FugitivE skrev:
Janken skrev:
FugitivE skrev:

haha:D såklart tongue sådant är också surt att få smile

en aning...hehe..men men..man får skylla sig själv som trodde man va säker utanför replokalen på en söndag hehe.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

BMW Power
2 362 Inlägg
20 november 2005
haha big_smile joo liten del av det hela va kanske ditt fel big_smile

Driver
2 111 Inlägg
20 november 2005
FugitivE skrev:
haha big_smile joo liten del av det hela va kanske ditt fel big_smile

hehe jo jag o polarn tog de me ett skratt eftersom vi stått där ganska ofta...han fick också böter hehe..bita i de sura äpplet hehe..

764 Inlägg
20 november 2005
calibra_nox skrev:
TeQuilla skrev:
Nu har det mest handlat om blixthalka, vilket gör att det blir kanonhalt med dubbdäck oxå.

Jag ska göra ett litet snedsteg här nu, och rekommendera Nokian Hakkapeliitta 2, friktionsdäck med dubbar i smile bästa vinterdäck jag någonsin upplevt big_smile
Greppar utav helvete smile

Dom har jag aldrig provat.

TeQuilla

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
20 november 2005
TeQuilla skrev:
Dom har jag aldrig provat.

Dom är helt klart prisvärda smile det är lite mindre dubbar, så de passar väl inte in i Lappland, men i Sverige borde allt från "norra mellersta" och söderut vara perfekt big_smile jag bor ganska i mellersta Finland, och här har vi nog också vår ranson av snö, och de är perfekta på snö/is-belagda vägar där dubbarna kommer till sin rätt, och de är även perfekta på vägar där asfalten är framme, där nöts knappt dubbarna alls smile

BMW Nörd
21 Inlägg
20 november 2005
jag har inte hunnit krocka men en kompis ja va ute å åkte me igår lyckades slada in i en trotoarkant så framvagnen e  lite sne nu. så vi fick svetsa lite så nu e det ganska bra drar lite åt höger bara smile

BMW Power
2 362 Inlägg
20 november 2005
Svartepan skrev:
jag har inte hunnit krocka men en kompis ja va ute å åkte me igår lyckades slada in i en trotoarkant så framvagnen e  lite sne nu. så vi fick svetsa lite så nu e det ganska bra drar lite åt höger bara smile

aj aj aj sad.. hoppas det inte va FN's golf bara tongue

404 Inlägg
20 november 2005
En polare drog 340:n min i diket med mig i den, skulle lära sig förställa men de gick inte som han planerat. jag bara skrattade wink

Moderator+
1 081 Inlägg
21 november 2005
Här har den inte varit någon större halka än, lite småhalt men ingen snö.

Smart som man är har man ställt av 9-5an som man har nästan nya dubbdäck till för att greja lite och kör en livsfarlig Mazda 323 med dubbfritt dessutom roll

mvh

Vem jag?

Sök