3187
Sök

Bilspelet

BMW Power
2 362 Inlägg
22 november 2005
#21
nää Gran Turismo tar fan allt egentligen.. tycker jag personligen iaf.

BMW, bogsering med wire :/

Evolution
1 627 Inlägg
22 november 2005
#22
nya need for speed most wanted är kul

Fäll ner pungen och landa

12 Inlägg
22 november 2005
#23
MW e mycket bättre än nfsu2 tycker jag mer känsla i de..5a på blacklist så snart klarat de.. men kommer inte de ut föräns den 24?? jag fick de den typ 17 lr nått!


Rekondare
289 Inlägg
22 november 2005
#24
Var inne på att köpa GT 4 men testade det i butik och blev riktigt besviken om jag ska vara ärlig...tyckte fartkänslan var helt borta...

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

Rekondare
289 Inlägg
22 november 2005
#25
IceRider skrev:
michael561 skrev:
IceRider skrev:

ok,ska göra det faan,tack för tipset!...men på cdon står det att det är en speciell version just till ps2!!en "Black Edition" med 2 extra bilar å spelet är limited edition(begränsade antal)...
Jag såg det nu med precis...fast dom har den vanliga också... Men ska helt klart ha limited edition med M3 GTR och 911 GT2 m.fl.
jag beställde det igår kväll!!wihi!
Good for you big_smile

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

186 Inlägg
22 november 2005
#26
michael561 skrev:
IceRider skrev:
michael561 skrev:

cdon.com t.ex... släpps egentligen den 24:e men om du beställer nu så får du det nog tidigare...de brukar vara schyssta på cdon...

Har inte heller testat det men med tanke på underground serien så måste det vara outstanding...
ok,ska göra det faan,tack för tipset!...men på cdon står det att det är en speciell version just till ps2!!en "Black Edition" med 2 extra bilar å spelet är limited edition(begränsade antal)...
Jag såg det nu med precis...fast dom har den vanliga också... Men ska helt klart ha limited edition med M3 GTR och 911 GT2 m.fl.
man får inga speciella bilar, utan man får 2st "uppgraderade" bilar för quick mode och en till, men man kan ej köra med dem i Blacklist mode...

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra

Evolution
1 627 Inlägg
22 november 2005
#27
IcEcUbe skrev:
MW e mycket bättre än nfsu2 tycker jag mer känsla i de..5a på blacklist så snart klarat de.. men kommer inte de ut föräns den 24?? jag fick de den typ 17 lr nått!
Jag e på plats 7 men de går snabbt neråt

Fäll ner pungen och landa

Rekondare
289 Inlägg
22 november 2005
#28
Echelon skrev:
michael561 skrev:
IceRider skrev:

ok,ska göra det faan,tack för tipset!...men på cdon står det att det är en speciell version just till ps2!!en "Black Edition" med 2 extra bilar å spelet är limited edition(begränsade antal)...
Jag såg det nu med precis...fast dom har den vanliga också... Men ska helt klart ha limited edition med M3 GTR och 911 GT2 m.fl.
man får inga speciella bilar, utan man får 2st "uppgraderade" bilar för quick mode och en till, men man kan ej köra med dem i Blacklist mode...
hehe...okej då, läste bara lite snabbt på cdon...

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

186 Inlägg
22 november 2005
#29
michael561 skrev:
Echelon skrev:
michael561 skrev:

Jag såg det nu med precis...fast dom har den vanliga också... Men ska helt klart ha limited edition med M3 GTR och 911 GT2 m.fl.
man får inga speciella bilar, utan man får 2st "uppgraderade" bilar för quick mode och en till, men man kan ej köra med dem i Blacklist mode...
hehe...okej då, läste bara lite snabbt på cdon...
hehe, har bara läst lite på deras hemsida, dock fick jag med intrycket att det skulle vara 2 speciella bilar, och det är ju speciella, i en annan mening tongue

Ska beställa spelet idag, dock till GC då man satsar på Nintendo sedan 8Bitarn kom wink

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra

Rekondare
289 Inlägg
22 november 2005
#30
Echelon skrev:
michael561 skrev:
Echelon skrev:

man får inga speciella bilar, utan man får 2st "uppgraderade" bilar för quick mode och en till, men man kan ej köra med dem i Blacklist mode...
hehe...okej då, läste bara lite snabbt på cdon...
hehe, har bara läst lite på deras hemsida, dock fick jag med intrycket att det skulle vara 2 speciella bilar, och det är ju speciella, i en annan mening tongue

Ska beställa spelet idag, dock till GC då man satsar på Nintendo sedan 8Bitarn kom wink
Ahh...samma här, har dock unat mig både ett PS2(på grund av den underbara GTA-serien) och ett GC(på grund av alla spel...smile )

Så jag får se till vilken konsol det blir...nån som vet någon skillnad på spelen eller om det är exakt samma?

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

35 Inlägg
22 november 2005
#31
NFS MW är riktigt roligt enligt min mening. Skulle bara vatt lite mer verklighetstroget ;/ Synd att dom tog väck driftingen också!


186 Inlägg
22 november 2005
#32
michael561 skrev:
Echelon skrev:
michael561 skrev:

hehe...okej då, läste bara lite snabbt på cdon...
hehe, har bara läst lite på deras hemsida, dock fick jag med intrycket att det skulle vara 2 speciella bilar, och det är ju speciella, i en annan mening tongue

Ska beställa spelet idag, dock till GC då man satsar på Nintendo sedan 8Bitarn kom wink
Ahh...samma här, har dock unat mig både ett PS2(på grund av den underbara GTA-serien) och ett GC(på grund av alla spel...smile )

Så jag får se till vilken konsol det blir...nån som vet någon skillnad på spelen eller om det är exakt samma?
Har inte sett om det är någon grafikskillnad mellan dem, men PS2 kan du ju få Black Edition, med någon extra bana + 2 super bilar på quick mode och någon annan mode (kommer ej ihåg vilken dock inte black list , samt vet inte om det går att använda dem online eller i multiplayer).

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra

SSS -12
3 217 Inlägg
22 november 2005
#33
Burnout Revenge!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

517 Inlägg
23 november 2005
#34
chrizz skrev:
Stunts! En riktig klassiker! smile

http://www.ibiblio.org/GameBytes/issue2 … tunts1.gif
Kanske lite off-topic men...
Stunts!!! Det har jag på skiva här någonstans smile


Det finns en ny uppgraderad version på http://www.ultimatestunts.nl där dom har uppgraderat grafik och gjort några nya bilar utan att ha förstört orginal känslan.

Ni som aldrig har spelat stunts får kanske inte samma nostalgitripp och kanske inte uppskattar det på samma sätt, men det är ett roligt tidsfördriv så det är lätt värt ett försök iaf =P

305 Inlägg
23 november 2005
#35
Screamer (1:an asså)va jäkligt skoj smile 
Collin mac ray 1 va ok
grand turismo 1 & 2 .
Flat out är OK också smile

sen finns det fler jag inte kommer på just nu .


"A Johlsson"
302 Inlägg
23 november 2005
#36
Gran Turismo Series - Simulator
NFS Series - Arkad

Två helt olika spel och typer av spelare.

Gran Turismo satsar på realism och att bilarna skall upplevas som de gör i verkligheten, till och med real-life racer/tävlingsförare har bekräftat detta. Och så NFS serien satsar på ren arkad, feta ställ i 200 och ingen som helst true-2-life simulation. Så, det är två helt skillda race, gillar båda spelen (Burnout och andra även) men när jag vill ha ett "riktigt" bilspel då väljer jag GT Serien.

Och som tips, ta frontkameravyn på GT4 och ta en av långloppsbilarna och kör 24-timmars banorna, då känns det garranterat att bilen färdas i över 300 och vinden sliter i den samtidigt som den vandrar efter den smått spåriga asfalten, vad mer kan man begära i känsla?

Moderator+
1 081 Inlägg
23 november 2005
#37
dasonyistozon skrev:
Gran Turismo Series - Simulator
NFS Series - Arkad

Två helt olika spel och typer av spelare.

Gran Turismo satsar på realism och att bilarna skall upplevas som de gör i verkligheten, till och med real-life racer/tävlingsförare har bekräftat detta. Och så NFS serien satsar på ren arkad, feta ställ i 200 och ingen som helst true-2-life simulation. Så, det är två helt skillda race, gillar båda spelen (Burnout och andra även) men när jag vill ha ett "riktigt" bilspel då väljer jag GT Serien.

Och som tips, ta frontkameravyn på GT4 och ta en av långloppsbilarna och kör 24-timmars banorna, då känns det garranterat att bilen färdas i över 300 och vinden sliter i den samtidigt som den vandrar efter den smått spåriga asfalten, vad mer kan man begära i känsla?
Bra inlägg, håller helt med i det du säger. GT4 är underbart om man är ute efter realism, medans tex NFS MW är grymt kul om man bara vill leka och krocka snutar smile


Mvh

Vem jag?

671 Inlägg
23 november 2005
#38
Grand Turismo marknadsför sig som äkta körkänsla, fast som simulator suger det. GT4 är ett arkadspel (bra arkadspel).

Simbins GTR är en simulator.

"A Johlsson"
302 Inlägg
23 november 2005
#39
Finns inget annat spel på marknaden som har en sådan flexibel spelmotor/fysikmotor så som Gran Turismo, den kan anpassa sig till flertalet bilar/stilar/etc så det är sannerligen i sig en bättre "simulator" i det avseendet än andra spel som enbart koncentrerar sig på en viss bil sort. Se bara till utbudet av över 700 bilar i Gran Turismo och alla har de en egen stil och uppförande.
Men det är klart att det finns flertalet olika åsikter, det kan upplevas som stelt av vissa, men som sagt, det är spelet för mig då jag vill ha realism.

Forza är oxå ett spel som försöker men eftersom de inkluderat skador i sitt/sina spel så tycker jag det förtar det hela lite, för att ränna in i räcken/vallar i 100 blås och fortfarande kunna fortsätta med sin bil med småa plåtskador, Juiced gör detsamma. Då klarar jag mig hellre utan skador än att det ska vara halttattigt genomfört.
Och så är det ju det gemensamma med Forza/Juiced/GTR etc... de är alla i princip PC spel/PC konverteringar och har känslan därefter efter att ha programmets av/för en PC.

272 Inlägg
23 november 2005
#40
Stefan1973 skrev:
Screamer (1:an asså)va jäkligt skoj smile 
Collin mac ray 1 va ok
grand turismo 1 & 2 .
Flat out är OK också smile

sen finns det fler jag inte kommer på just nu .
Ja gamla Screamer 1 var ju underbart! kommer du ihåg raketbilarna man fick på slutet? dom var ruskiga. annars gillade jag känslan i 911. Svår att köra men helt emorm!

Nfs1 är ju oxå ett spel som man kommer ihåg!
Gran turismo 4 är riktigt grymt när man väl kommit in i det och kunnat trimma en Skyline till 850 hästar.. mumma! smile


Sök