3563
Sök

Köpråd: Biltips åt mig ca 50 000:-

huh?
10 427 Inlägg
20 december 2007
..är väl inte speciellt billigt med delar till asiatiska bilar heller.
Kanske inte byter lika ofta iofs wink

Rocketdog
270 Inlägg
21 december 2007
Trådstartare
steifan skrev:
Lite info om Mitsu Galant från Bilprovningen/Konsumentsverkets begbilguide:

" Mitsubishi Galant är en bil i övre mellanklassen som introducerades 1985. Först fanns den bara som sedanmodell, men vid karosskiftet 1988 lanserades även en kombisedan. Utrymmena är normala för storleksklassen.
1993 kom en ny kaross, längre och mer strömlinjeformad. Både kupé- och lastutrymme växte. 1997 introducerades en ny Galant. I den senaste modellserien har kombisedanmodellen utgått. I stället tillverkas en vanlig kombi.
Basmotorerna är på 1,8 och 2,0 liter och mycket smidiga. Basmotorn i nya Galant är en 2,4-liters direktinsprutad motor på 110 kW. De mest påkostade modellerna har V6-motor. Dessa är dock mycket sällsynta i Sverige. 2003 fasades Galant-försäljningen ut.
Besiktningsresultaten är blandade. Överlag klarar sig yngre Galantmodeller bra. Äldre modeller får många anmärkningar på spindelleder. Oavsett årsmodell drabbas många Galant-modeller av anmärkningar mot positionsljus och huvudstrålkastare. "

http://begbilguiden.bilprovningen.se/

Detdär låtar ju inte dåligt iallafall tongue (inte för att jag vet vad spindelleder e, men under bilen är dom gissar jag)

ja ska ladda upp lite bilder på bilen jag skall åka och titta på när jag har varit dit smile

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.

3 121 Inlägg
21 december 2007
Hamberg skrev:
Visst fint att du kan ge ett exempel där du! Men jag talade om i allmänhet..

BMW har betydligt billigare reservdelar än Volvo mfl.
Dessutom köper jag väldigt lite reservdelar då grejorna håller wink

Gammal skröna från tidigt 80-tal att reservdelarna till BMW är dyra. De har sänkts i flera omgångar.

945 Inlägg
21 december 2007
försök snoka reda på en Sigma annars.....inte så lätta att hitta, men 225 original hästar har dom i alla fall...om vi nu ändå ska prata Mitsubishi smile...bra bilar, Skottsäkert, men som alla japanare, oftast jävligt dyra delar när nåt pajar, dyrare bitar blir billigare att hämta hem från USA.

blinka blått om du vill rejsa!

Rocketdog
270 Inlägg
21 december 2007
Trådstartare
viccoA skrev:
Hamberg skrev:
Visst fint att du kan ge ett exempel där du! Men jag talade om i allmänhet..

BMW har betydligt billigare reservdelar än Volvo mfl.
Dessutom köper jag väldigt lite reservdelar då grejorna håller wink

Gammal skröna från tidigt 80-tal att reservdelarna till BMW är dyra. De har sänkts i flera omgångar.

Jag håller med dig, dom kan inte vara så dyra som folk påstår att dom är. smile

Men detdär med att det är dyrare att ha bmw (än nån annan bil då) kan väl stämma om dom har haft en gammal bmw som spenderar mer km till bilmontören än från!

TTTTT skrev:
försök snoka reda på en Sigma annars.....inte så lätta att hitta, men 225 original hästar har dom i alla fall...om vi nu ändå ska prata Mitsubishi smile...bra bilar, Skottsäkert, men som alla japanare, oftast jävligt dyra delar när nåt pajar, dyrare bitar blir billigare att hämta hem från USA.

Men en bil ska inte gå sönder! ( men dom gör det ändå hmm ) men kan inte göra så mycket åt att delarna kostar mycket , jag gillar bilen för att den ser grymt fin ut. så det jämnar ut sig lite.

PS. Ville du inte sätta "Mitsubishi" och "Bra bilar" i samma mening ? big_smile
Senast redigerat av Criton (21 december 2007)

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.

1 400 Inlägg
22 december 2007
De va fa. va ni tjata om vilka reservdelar som är dyrast. Överlag så ligger de flesta slitdelar i samma prisklass o.a.s. bilmärke. Men försäkringen skiljer mycket. Hade en audi rs4 förut. helförsäkring ca 28000 om året (svindyrt) sålde den när katten gick sönder 22000 kronor. så tänk dig för noga och kolla upp med försäkringsbolaget först innan du slår till.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

212 Inlägg
23 december 2007
http://www.blocket.se/vi/14204258.htm?ca=23_11_s

den här e inte dålig du sparar en slant, släng på vita blinkers runt om för 1000kr och fina 17-18 tummare för 5 6 tusen så har du en fin bil, kanske sänkningssats, kostar d me ca 1000. bra bil billig i drift, duger prestandamessigt, sen har du bra uttrustning och bra komfort.

Rocketdog
270 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
bmw530iA skrev:
http://www.blocket.se/vi/14204258.htm?ca=23_11_s

den här e inte dålig du sparar en slant, släng på vita blinkers runt om för 1000kr och fina 17-18 tummare för 5 6 tusen så har du en fin bil, kanske sänkningssats, kostar d me ca 1000. bra bil billig i drift, duger prestandamessigt, sen har du bra uttrustning och bra komfort.

Mycket Fint exemplar, nästan misstänksamt billig tongue

Sök