Xuri skrev:
_fillan_ skrev:
Marcus_89 skrev:
0,6 laddar en fulltryckare och du ska INTE ladda mer utan chip. Om du inte har stor lust att renovera motorn då.
kan du förklara för mig varför man ska renovera motorn för att man kör med mer än 0,6 i laddtryck ?
jag laddar 1,5 peakar 1,7 med min o det funkar kanon
Utan att bilen är chippad SKA man inte ladda mer än max 0.6 för efter de så kommer de att börja spika...att du laddar 1.5 bar utan å köra chippat...nja antingen ljuger du eller också märker du inte att bilen helt plötsligt hugger/tappar effekt när de spikar å gör du inte de så skulle jag nog inte ens köpt en gräsklippare du använt... att ladda över kilot med orginal turbo ger bara en sak...mer slitage på både spisen å på turbon... ger säkert mindre effekt också för du bara värmer upp allting...
Kan man allyså ladda 1.0 max med org turbo och chip? laddar själv 0.8 nu men tänkte höja lite.. Hur stor blir skillnaden på 0.2 bar egentligen? märks det nåt ens??? Och sen en annan fråga. Har 2.5" avgassystem på nu och har tänkt att byta till grövre, från turbon då. Är det värt det? Blir det nån skillnad?
MVH/Joni
I´d rather push a BMW than drive an Audi!!!
Framhjulsdrift är för bögar och kärringar!!!
Audi har en viktfördelning som en slägga med träskaft!!!
FWD suger get ***!!!