Fredrik19 skrev:
va påväg hem en dag i lugn o ro hade inte så mycke soppa på bilen hade rejsat kvällen innan.
50väg halv blött och 2st blanksletna bakdäck.
bakaxeln va helt nybyggd
740 bakvagn omsvetsad med boxade bärarmar och ställbara momentstag och tvärstag, alla bustningar var nya polyretan och aga diffad (skippa skitsnacked om diffen ni som aldrig kört aga diff ska verkligen skita i o kommentera diffen)
detta hände i oktober och ja minns fortfarande inte vad som hände, hade tagit bort skydd ifrån buren då ja höll på att lacka om bilen invändigt, men en polare stressade mig att vi skulle iväg på streetrace kvällen innan, och jag slog då huvet i buren.
Min polare som var i bilen bakom sa att bakänden började glida och ja gled rakt ner i diket med fronten och flög runt ca 1.5-2meter upp i en fet lyktstolpe som kröktes rätt så komiskt och slets upp ur grunden, lampan hittades ca 15meter därifrån och ja fick med mig den hem som suvenir.
Min bakruta flög också ut helt intakt och färden slutade på åkern.
plåten är helt slickad runt bakhjulen men bakaxeln klarade sig och såldes ett par månader sedan det gjorde även motorn, och till och med bilen är såld.
http://www.pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=220378det var min fina historia, har krockat en gång innan också där ja kommer körande en vacker sommardag och en kärring bränner rätt ut framför mig jag håller 90 och hon håller typ 5km/h om hon bara hittat gasen så kunde det gått mycket bättre än vad det gjorde, min bil blev skrot och hennes blev lite sne.
Detta var 3dje gången hon gjorde exakt detta och ja hoppas verkligen dom tatt körkortet från henne.
hon försökte sätta dit mig för fortkörning men misslyckades och åkte på allting.