Såhär kna det gå vid blixthalka, 4x4 hjälpte inte ett skit... 5sekunder efter att bilden togs satte sig bärgargubben på arslet framför bilen, gatan var ren blankis...
Här syns lyktstolpen som fick mig att snurra runt och lägga mig på sidan...
Bye bye bilen... Tur det var en företagsbil, hade precis köpt V70:n så hade inte varit kul att kvadda den.
Det är så man blir mörkrädd när man somar igenom denna webb plats; http://www.sos-stockholm.se/gallery/sea … d=&s=1 Attans vad Bärgar folket får se på sin arbets tid å sen gå hem å bearbeta det efter sina pass.
Fy fan, den bärgningsbilen var fan mos, ser ju verkligen ut som om den har blivit överkörd. Har själv kört bärgningsbil och folk kör fan som idioter fast man står med massa blinkljus osv mitt i vägen. Vissa visar noll respekt. Förstår inte vad folk tänker med. Kan tänka mig hur de är att vara vägarbetare...
Jag hade en orange och en blåtejpad saftblandare på jobbar bilen.. Jävlar va folk körde sakta då..
Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??
Den värsta saken jag fått uppleva bilen kommer mot mig, man ser motorvägen på båda sidorna sen ser man bara håret på den mötande som hade ansiktet nere mot ratten.
Hans vänstra hand på ratten som glider mer och mer till vänster, i de läget så vill man veja till hans körbana så att han inte ska köra rakt in i mig, men fordonet 30-50 meter bakom han är en buss
Så de e bara att hålla i ratten och be en snabb men lång bön medans man inväntar smällen.
Tur för mig att jag vägde 1ton mer än han annars hade jag nog landat på motorvägen.
Notera hans vänstra del av framvagn sitter fast på min efter krocken och jag har stutsat i räcket.
De trevligaste med detta är ju chefens kommentar: Och hur gick de med bilen då????
Den värsta saken jag fått uppleva bilen kommer mot mig, man ser motorvägen på båda sidorna sen ser man bara håret på den mötande som hade ansiktet nere mot ratten.
Hans vänstra hand på ratten som glider mer och mer till vänster, i de läget så vill man veja till hans körbana så att han inte ska köra rakt in i mig, men fordonet 30-50 meter bakom han är en buss
Så de e bara att hålla i ratten och be en snabb men lång bön medans man inväntar smällen.
Tur för mig att jag vägde 1ton mer än han annars hade jag nog landat på motorvägen.
Notera hans vänstra del av framvagn sitter fast på min efter krocken och jag har stutsat i räcket.
De trevligaste med detta är ju chefens kommentar: Och hur gick de med bilen då????
Detta e de värsta jag åstadkommit .. Och det får man ju vara glad för. Det "komiska" är att vi hade vart i Borås hela kvällen och sladdat i nysnön (förra vintern när det kom massor med snö första gången där) och det hade gått helt klockrent! (Körde kompisens 740..)
För nån anledning fick ja för mig att åka hem vid 3-4tiden och när ja väl kommit till byn så ville ja sladda lite innan jag åkte hem, först kurvan så gick de bara rakt fram och pang precis i mitten på bilen hamnade en stolpe
Har vart nära på att krocka i 140km/h på 2-1 vägen mellan Ulricehamn och Jönköping... En gammal gubbe i en V40 körde ut framför mig, missade han, mötande trafik och ett räcke .. Då va man inte kaxig
Ej så ovanlig krockskada när man kör in i vajerräcke. Fick ner 21 stolpar innan bilen släppte från räcket o jag kunde styra åt sidan o stanna. Bilen skrotade då framvagnen var alldeles för skadad, hjulet hittades i diket på andra sidan en bra bit bort. Vajerräcken må rädda liv men det dödar bilar.
Ej så ovanlig krockskada när man kör in i vajerräcke. Fick ner 21 stolpar innan bilen släppte från räcket o jag kunde styra åt sidan o stanna. Bilen skrotade då framvagnen var alldeles för skadad, hjulet hittades i diket på andra sidan en bra bit bort. Vajerräcken må rädda liv men det dödar bilar.
Det finns också sen några år tillbaka en motion från riksdagen att det ska tas fram säkrare vägräcke även för MC förare. Dom blir med all säkerhet utformade utan fria stolpar och med balkar istället för vajer. Ge det några år till så kommer vajer att vara ett minne blott. Dom räcke som har balk istället för vajer har testats med utmärkt resultat där man kört in en bil i dessa i olika vinkel i en hastighet över 110kmh med säker utgång.
Det dom vill är ju att ha dessa/liknande även i mitten: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … _Hills.JPG Som synes inga livsfarliga fria stolpar med vassa kanter som trasar sönder allt som kommer mot dom.
Sorry att mitt inlägg blev offtopic, bortse från detta om ni vill så kan tråden fortsätta med bilder.
Det finns också sen några år tillbaka en motion från riksdagen att det ska tas fram säkrare vägräcke även för MC förare. Dom blir med all säkerhet utformade utan fria stolpar och med balkar istället för vajer. Ge det några år till så kommer vajer att vara ett minne blott. Dom räcke som har balk istället för vajer har testats med utmärkt resultat där man kört in en bil i dessa i olika vinkel i en hastighet över 110kmh med säker utgång.
Det finns sådana vägräcken på RV47 norr om Jönköping. Ser rent löjligt ut det där men förmodligen uppfyller sin funktion... Av sådana räcken blir det också mindre skador på bilen än vad vajern kan göra.