Frågan var då HUR MAN KAPAR?
svaret:
Man behöver egentligen bara 2 fjäderspännare förutom bilens egen "verktygslåda". plus en vanlig kap och några slangklämmor för att dra fast fjädrarna så dom sitter kvar.
annars är nog inga problem för den normal kunninge!
Finns två sätt man kan göra antinge lossa fjäderbenet å rycka ut fjäderna sedan kapa eller spänna ihop å försöka kapa på plats.
Fjäderbenet lossar du på ovan sidan sitter nog 3 bultar låsa på dom yttersta två(obs inte den i mitten, den håller ihop hela paket). sedan rycker du lås däcket och lossar på den muttern som håller fast fjäderbenet.
Efter det så ska fjäderbenet var loss, om inte så är den våld som oftas löser allt! Du ser hur det sitter så de ska inte va några problem.
Kapa lite mer fram än bak för att de ska bli jämnare resultat, oftas brukar bk fjädrarna va lite sletna o hängiga..
kapa ca. 1 ½ varv bak o 2 fram
eller lägg på efter tycke..
polaren hade kapat 3 varv runt om men de är jue han.
Sedan äre bara till och skruva ihop de hela och dra fast fjädrarna med slangklämmorna. så dom inte ska hoppa ur!
lycka till, MVH Erik
xBjorlingx skrev:
Haha..var d inte du som var värsta miljonären..kan du inte lämna in bilen till nån dyr firma då?