4331
Sök

Protestaktion mot höjda bränsleskatter?

321 Inlägg
1 februari 2008
camaro67 skrev:
HardCore skrev:
pimpad740 skrev:
sluta med den massiva invandringen och utvisa dom jävlarna som kommer hit för att gå på bidrag likaså fd politiker som får 30-40 tusen i bidrag varje månad för att dom jobbat ett halv år..  låt dom stämpla som alla andra!!   sj tycker jag at de skulle vara bätre om man blokerade flera vägar i sverige..  för bara effter nån timme så börjar de gå illa för företag och dyligt som har lite press på sig..  har för mig erikssom stannar up redan effter en timma.. å  om nu alla som säger att dom ska komma kommer så blir vi flera 100 å vi måste ju ge alla en chans att ställka upp..  tror ju inte nån från norrland lr skåne åket till stockholm för de där..  enkelresa från ystad med bil hit till kumla är över 500kr i soppa..  måste ju va bätre att blockera på fler ställen!?!

Officiellt är det inte pengabrist som driver upp skatten utan att politikerna anser att detta är ett sätt att släppa ut mindre co2 och på så vis klara EU´s klimatmål. Sen att det ger skönt klirr i statskassan är ju inget de nämner som argument.

De fick inte ihop budgeten efter att ha sänkt skatterna så de blev tvungna attt höja på något. Så  de höjde bränsleskatten och skyller på klimatet. Men som sagt så har de funnits svängningar i klimatet i alla tider.

Jo jag är fullt med på att de använder klimatet som svepskäl för att dryga ut statskassan.

268 Inlägg
1 februari 2008
HardCore skrev:
Jo jag är fullt med på att de använder klimatet som svepskäl för att dryga ut statskassan.

Jamen det är väl självklart. men som någon skrev tidigare.. klimatet svänger o har gjort väldigt länge. såg något på discovery som jag tror på jävligt mycket. och det var något med att jordens magnetfält rör på sig vilket gör att klimatet förändras och att isarna smällter.. dom sade även att detta har hänt innan för ja jätte många år sedan.. och detta tror jag mer på än att det är vi människor som är orsak till allt. visst vi har en del i det till viss del med vårt bilkörande och alla fabriker osv.. men ja,, detta med skatterna handlar bara om att få in pengar till statskassan som sagt..

812 Inlägg
1 februari 2008
jo spec när de inte stämmer tongue men de får vi väl se till att de blir ändring på tongue

man lever bara en gång..

10 Inlägg
1 februari 2008
HardCore skrev:

Den skatten är ju lätt att påverka för dom flesta här på forumet, skita i att köra runt i onödan och välja en bil som drar mindre roll

160 Inlägg
2 februari 2008
pimpad740 skrev:
sluta med den massiva invandringen och utvisa dom jävlarna som kommer hit för att gå på bidrag likaså fd politiker som får 30-40 tusen i bidrag varje månad för att dom jobbat ett halv år..  låt dom stämpla som alla andra!!   sj tycker jag at de skulle vara bätre om man blokerade flera vägar i sverige..  för bara effter nån timme så börjar de gå illa för företag och dyligt som har lite press på sig..  har för mig erikssom stannar up redan effter en timma.. å  om nu alla som säger att dom ska komma kommer så blir vi flera 100 å vi måste ju ge alla en chans att ställka upp..  tror ju inte nån från norrland lr skåne åket till stockholm för de där..  enkelresa från ystad med bil hit till kumla är över 500kr i soppa..  måste ju va bätre att blockera på fler ställen!?!

Ja det enda som alla vi vanliga människor kan göra är att vakna upp och gadda ihop oss. Att t.ex. utföra vägblockeringar och införa vilda strejker för att visa missnöjet och framförallt allvaret i det hela. Men detta kräver att majoriteten av Sveriges bilförare är med på detta för blir det för få så sätter politikerna bara in polisiära förbandet som snabbt och effektivt kväser alla upprorsmakare. Att få majoriteten av Sveriges bilfolk att utföra organiserade och planerade strejker och blockader är inte så vidare värst troligt så därför blir och förblir allt bara ett ordinarie kverulerande på ett forum eller på fikarasten med jobbarkompisarna, den bistra sanningen och det är detta som våra politiker är så väl medvetna om. Dom vet att dom kan utföra sådana bestämmelser för dom har inga direkta hotbilder mot sig.

Och sedan har jag sett en del som uttrycker sitt missnöje angående våran invandring och mångkulturalism, säga vad man vill om detta men det är ingen slump eller misstag att politikerna har och låter nationen ta emot massinvandring och tillåter kriminalitet utan att ta i med hårdhandskarna. Allt detta finns på deras agenda som i sin tur kommer från högre upp. Om ni inte har märkt det så håller hela Europa på att ta in fler och fler utomeuropeiska invandrare, det finns mörka orsaker till detta som det inte talas om öppet men allt finns att finna på nätet bara man orkar leta bland allt material och samtidigt försöker att undvika att läsa för mycket på mainstreaminformation kontrollerad av korrumperad media.

Jag ger åter ut denna länk:
http://video.google.fr/videoplay?docid= … 5546754758

Alla som fortfarande är kvar i medias masshypnos om att växthuseffekten är skapad av oss måste titta på denna dokumentär och jag menar MÅSTE.

812 Inlägg
2 februari 2008
okej men se de så här då..  ala har väl sätt rfeklamen om att de finns förlite lägenheter för ungdommar som ska flytta hemifrån? hur många lägenheter skulle de inte finnas om man skar ner på invandringen lr ha som finland..  dom tar bara in så många dom anser att dom kan ta hand om och sätta i jobb..  skule vara fan så mkt bätre å bo där fan sad man blir ju inte lite irriterad på våra politiker som bara skiter i hur en svenson har de bara dom får in 50-60 tusen i månaden för att göra oss svenssons irriterade och får dra in på allt annat för att kunna ta oss till jobbet och skolan..  håller fortfarande fast med att de skulle in unga mäniskor i riksdagen som lever i nutid inte lever som att de vore 80tal när soppan kostade 4kr litern å de fanns jobb til alla..  kan man inte boa ett möte med politikerna så ska ja gärna gå upp å säga va ja tycker om dom sad

man lever bara en gång..

321 Inlägg
2 februari 2008
pimpad740 skrev:
okej men se de så här då..  ala har väl sätt rfeklamen om att de finns förlite lägenheter för ungdommar som ska flytta hemifrån? hur många lägenheter skulle de inte finnas om man skar ner på invandringen lr ha som finland..  dom tar bara in så många dom anser att dom kan ta hand om och sätta i jobb..  skule vara fan så mkt bätre å bo där fan sad man blir ju inte lite irriterad på våra politiker som bara skiter i hur en svenson har de bara dom får in 50-60 tusen i månaden för att göra oss svenssons irriterade och får dra in på allt annat för att kunna ta oss till jobbet och skolan..  håller fortfarande fast med att de skulle in unga mäniskor i riksdagen som lever i nutid inte lever som att de vore 80tal när soppan kostade 4kr litern å de fanns jobb til alla..  kan man inte boa ett möte med politikerna så ska ja gärna gå upp å säga va ja tycker om dom sad

Du får gärna motivera vad det har med höjningen av bränsleskatten att göra? Med sådan OT riskerar tråden att bli låst så starta en annan tråd eller skriv det i någon av de gamla trådarna som tar upp samma ämne. smile

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
2 februari 2008
Revange skrev:
HardCore skrev:

Den skatten är ju lätt att påverka för dom flesta här på forumet, skita i att köra runt i onödan och välja en bil som drar mindre roll

Problemet för de flesta i glesbygden är att man inte kan köra mindre bil, dessutom är småbil inte att tänka på när man ligger och pendlar på landsväg med diverse kreatur (rådjur och älgar) som springer kors och tvärs över vägen.

Jag vill iaf inte sitta i en polo som kör in i en älg i 90km/h sitter jag däremot i en större bil t.ex. en audi A6 eller en Volvo V70 har jag mycket större chans att kunna få uppleva bilhobbyn vidare efter olykan.

Bor jag i stan kan man resonera som du gör, men om Svergie skall ha en levande landsbygd så fungerar det inte!!!

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

3 235 Inlägg
2 februari 2008
Trådstartare
Det finns inget rätt eller fel när det gäller påstånd om växthuseffekten.
Den glabala uppvärmningen (om vi nu kallar den det) är nog inte förorsakad av människor.
Temperaturen på gjorden har gått upp och ner långt innan vi människor kunde hantera eld.
Att forskare påstår att det är helt och hållet människans fel är nog är att ta i för mycket.
Det finns två sidor i den debatten: forskare som jobbar åt staten, och forskare som jobbar åt oljeindustrien.
Båda sidorna försöker vinna tillit hos folket. Nu verkar det som om politikerna har övertaget och tjänar jävligt goda slantar på det. Men slaget är inte förlorat. Det finns nu fler och fler skeptiska röster som kommer fram och påstår det motsatta: att vi INTE är orsaken till uppvärmningen.

Jag tror inte på det ena eller andra: enligt min mening har vi påverkat klimatet med våra utlsläpp, men den påverkan är så minimal, att om vi inte hade använt fossila bränslen under de senaste 100 åren, så hade uppvärmningen reducerats med...hmm...kanske med 0.01 Celcius.
Alltså till saken: vi människor kan ha förstärkt denna uppvärmningen med kanske en procent, (eller till och med mindre än med en procent...)
Värre än så är det nog inte. Men det finns ju ingen forskare som kan bevisa/motbevisa detta med obestridliga fakta.
Bägge parter har mycket att tjäna/förlora i den uppblåsta debatten, därför är det så mycket uppmärksamhet på det i media.

Vi vanliga dödliga människor har också rätt att visa missnöje när vi behandlas som brickor och inkomstkälla för staten. Agerar vi inte nu, blir det för sent senare, för bränslepriserna kommer bara att stiga, stiga och stiga ...

13 Inlägg
2 februari 2008
den blåa flintskalliga jävla smurfen är ju knäpp. visst är det bra att alla börjar tänka på miljön, men jag anser att dom gör det på helt fel sätt. ja själv måste ju alltid åka bil till jobbet då jag jobbar i stockholm och bor 3 mil från uppsala och börjar halv 7. går ju inga bussar då eller. jag tycker att man åtminstonde  man kan ha soppan så den kostar 9.99 så man får en liter för 10 kr. sen däremot så inför man en straffskatt på alla som har en bil utan katalysator, partikelfilter för diesel. skrot bidrag till folk som gör sig av me sina gamla bilar så dom kan köpa en bättre. och varför inte lägga en straffskatt på veteranarna? dom betalar ju ändå inget.
kanske så att man ska förbjuda endel bilar tillomed, men det verkar lite för brutalt.

sen transport fordon kanske ska tänkas om lite på, men ja vet itne så mycket om hur det fungerar men man borde kunna förbättra det.
att sittao  köra saker från andra länder när vi kan ta det från vårat land är ju inte bra. kanske bara importera saker som vi absolut itne kan odla och producera i sverige?

bli inte arg för att jag är kritisk till bilar utan kat och veteranare, har själv bil utan kat och är intreserad av gamla veteranare. men priset på drivmedel är sjukt idag och förändring måste ske

747 Inlägg
2 februari 2008
Till våren får vi fan se till att göra en protestaktion på ett eller annat sätt så det händer nått!
Tror inte det hjälper hur många man än är som skriver under på bensinskatteuppror osv.
Om alla de 1403612 som just nu skrivet under på bensinskatteuppror.se skulle börja blockera vägar och greja så skulle det nog bli en annan sak. Snart får väl alla sitta och åka i golfbilar till jobbet. Då kommer väl kyrkogårdarna bli överfulla istället till slut för i det här landet finns det ju en hel del vilt som kan promenera på vägarna. Jag skulle ju inte vilja åka i nån liten bil om olyckan skulle va framme.

[Turbolover]

1 079 Inlägg
2 februari 2008
Om de flesta bilägare ställer av bilen och ställer sig vid busshållplatsen när man ska någonstans och låter saker och ting ta sin tid en vecka eller två, efter några dagar så kommer de böna om att folk börjar använda bilen igen pga kaos i trafiken, utebliven skatt/inkomster för många företag/staten osv, tro mig det sista de vill är att Svenskarna slutar åka bil de vill bara åt mer av våra pengar. Kanske får ta ett banklån och köpa ett stort lager bensin så man har resten av sitt liv+ lite till innan priserna far i skyn, sen kan man bli rik på att sälja lite billigare än pumparna när priserna är odrägliga om nåt år.

Om det vore för miljön borde Sverige hjälpa andra länder som ligger långt efter bättre miljö/krona där än här, U-länderna på väg uppåt, finns inte utsläpp nog att alla ska få det bra, så egentligen ligger problemet i en överbefolkad planet ska alla leva så måste nog alla hålla igen utsläppen men är nog en epedimi som jämnar ut det förr eller senare, naturen finner sin väg. Visst har människan inverkat frågan är till vilken grad, någon påstod även vid tsunamin att jordaxeln kan ha kommit i rörelse kanske bara var skrock?, sen är det naturligt med istider och det har väl funnits tecken på att det varit varmare innan det blev istid, ny istid på G?
Senast redigerat av Madhouse (2 februari 2008)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Maskinförare
1 163 Inlägg
5 februari 2008
Mitt tips är, istället för att spärra vägar ordagrant. Gör så här, organisera några bilar som kör runt runt i en rondell nånstans vid lämplig tidpunkt, det är inte olagligt mig veteligen att köra runt i en rondell, finns inga max varv. så om alla kör runt där, så kommer ju ingen in i rondellen, vilket skapar samma effekt som av att spärra av en väg. Om nog många är med på det, och det kanske ger mest effekt i stockholms området, där alla puckon sitter. så kanske det ger effekt ?

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
6 februari 2008
_Spawned_ skrev:
Mitt tips är, istället för att spärra vägar ordagrant. Gör så här, organisera några bilar som kör runt runt i en rondell nånstans vid lämplig tidpunkt, det är inte olagligt mig veteligen att köra runt i en rondell, finns inga max varv. så om alla kör runt där, så kommer ju ingen in i rondellen, vilket skapar samma effekt som av att spärra av en väg. Om nog många är med på det, och det kanske ger mest effekt i stockholms området, där alla puckon sitter. så kanske det ger effekt ?

Fy fan va illa man skulle må efter ett par varv alltså. X_x

DFFL
9 020 Inlägg
6 februari 2008
Jag skrev under på bensinskatteupproret.se

Senaste namnen:

Mona Sahlin, Rosenbad

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Muttley
6 februari 2008
_Spawned_ skrev:

3 varv sen måste du ut ur rondellen smile lärde man ju sig i körskolan.  sen är de max 3  rundor runt samma kvarter sen får du vända håll.

812 Inlägg
21 februari 2008
nu tycker ja de börjar bli segt här. hur och vart blir de nu då?

man lever bara en gång..

Skyracer
917 Inlägg
21 februari 2008
Ja, säg till innan så man kan köra en annan väg så man inte fastnar i skiten... wink

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

62 Inlägg
1 mars 2008
Protester mot bränsleskatten är betydelselösa när Peak Oil är här. Oljepriset kan fördubblas i år och tiodubblas inom några år. Tyvärr är nöjesåkandets epok förbi. sad

Tom oljebolagen har nu börjat erkänna den kommande oljekrashen. Det är dags att bita i det sura äpplet och acceptera problemet. Det är omöjligt att stoppa oljekrashen om vi inte sammarbetar över hela världen.

Tyvärr har hela det moderna samhället behandlat oljan som en oändlig resurs. Eftersom den inte är det så borde priset redan idag vara flera gånger högre än vad det är. Då hade också biltillverkarna fått större press på sig att tillverka effektivare motorer.

Lite OT: Vad är era åsikter om peak oil?
Senast redigerat av Confidence (1 mars 2008)

3 235 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
Confidence skrev:
Protester mot bränsleskatten är betydelselösa när Peak Oil är här. Oljepriset kan fördubblas i år och tiodubblas inom några år. Tyvärr är nöjesåkandets epok förbi. sad

Tom oljebolagen har nu börjat erkänna den kommande oljekrashen. Det är dags att bita i det sura äpplet och acceptera problemet. Det är omöjligt att stoppa oljekrashen om vi inte sammarbetar över hela världen.

Tyvärr har hela det moderna samhället behandlat oljan som en oändlig resurs. Eftersom den inte är det så borde priset redan idag vara flera gånger högre än vad det är. Då hade också biltillverkarna fått större press på sig att tillverka effektivare motorer.

Lite OT: Vad är era åsikter om peak oil?

Är det inte för sent att tänka på detta nu?!

Politikerna och bil/oljeindustrien borde ha agerat för länge sedan.
Att låta bilen stå är ju inget alternativ för de flesta i dagens samhälle.
Elbil?... Den har ju motarbetats av oljeindustrien och utvecklingen har legat stilla de senaste 100 åren.

Ska vi vanliga bilister behöva drabbas av detta?

Nja, skeptisk.

Är det folk här som vill blockera vägar nu på måndag?

Sök