2422
Sök

Rockford Power t1 basar

23 Inlägg
27 december 2007
Trådstartare
Hej. undrar i fall det är nån som har ett bra lådmått till en portad låda till  mina 2 rockford 12" t1:er? ska hällst få plats i min e34 med:D

Just nu sitter dom i en sluten låda men spelar inge vidare för att vara Rockford. tycker det borde trycka som bara fan.

Drivs av ett eyebrid 1y1200.
Senast redigerat av Erik_i_hulan (27 december 2007)

Bmw:n

16 Inlägg
27 december 2007
Hade en likadan bas som drevs av ett Kicker 1200.1-steg.
Sluten låda efter tillverkarens rekomendation.
Tycker den lät skit ändå hade jag bra med effekt till den.

Provade även en portad låda, fick lite bättre bas en mycket sämre kontroll på den.

Uppfyllde inte alls mina förväntningar så jag bytte ut den.

Bilstereobyggare

23 Inlägg
27 december 2007
Trådstartare
åå fan du. hur ånga liter va den lådan på då?

16 Inlägg
27 december 2007
Har för mej att den slutna lådan låg på 35 liter.

Bilstereobyggare

Egenföretagare
2 496 Inlägg
27 december 2007
Jag hade en sluten låda på 21liter till min bas och ett fint mono steg till (det jag har nu)
Och jag kunde fan spela mera med mitt 10" jbl basrör. även fast min rockford låda var efter brl.se rekomendationerna.

Fick ett tips om att rockford hade ritningarna till deras basar på hemsidan och skyndade mig till brädgården och började bygga nya lådan, och JÄVLAR vad den 10" spelar nu !

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

16 Inlägg
27 december 2007
Visst har rockford ritningar till basarna på deras sida, det var också dom jag använde, både till den slutna och portade.
Hjälpte inte utan basen lät skit för det.

Inget fel på min övriga anläggning och kabeldragning så man kan inte skylla på det.

Bytte ut min rockford 12-a mot en JBL GTI 12-a, vilken jävla skillnad!

Bilstereobyggare

23 Inlägg
27 december 2007
Trådstartare
okej. mer exakt vart hitta du ritningarna på brl:s hemsida?
mvh:erik

Egenföretagare
2 496 Inlägg
27 december 2007
frippe5591 skrev:
Visst har rockford ritningar till basarna på deras sida, det var också dom jag använde, både till den slutna och portade.

Inget fel på min övriga anläggning och kabeldragning så man kan inte skylla på det.

Det är inte din eu moppe bil det hänger på då ? smile
nejdå men tycker du inte ens det vart skillnad på när du hade dom olika lådorna ? för då lär det varit fel på basen, iallfall på 10" som jag har så spelar den nått sjukt mycket högre i min nuvarande låda !

23 Inlägg
27 december 2007
Trådstartare
okej. vad va de för en låda då?

16 Inlägg
27 december 2007
tsdi skrev:
frippe5591 skrev:

nejdå men tycker du inte ens det vart skillnad på när du hade dom olika lådorna ? för då lär det varit fel på basen, iallfall på 10" som jag har så spelar den nått sjukt mycket högre i min nuvarande låda !

Ang min EU-moppe, som förövrigt är väldigt rolig att bygga i, så var inte den inhandlad då.

Jag hade lådorna monterade i en Peugeot 406 -03 med ett Maxxima 900-batteri och 50mm2 som matade mitt Kicker 1200.1 monoblock med så alla förutsättningar fanns för bra bas.

Lådorna byggdes i 19 mm mdf.
Har hållt på med bilstereobygge i 13 år snart så jag är ingen nybörjare.

Skillnaden mellan de slutna och den portade (båda ritningarna från Rockfords egen hemsida, inte BRL´s) var att den slutna spelade tightare än den portade, svårt att få kontroll på basen i den portade.

Men, båda lådorna underpresterade enligt min mening.
Har hört många som är missnöjda med den basen.
Gå in på Sasca´s forum och hör dej för så förstår du vad jag menar.
Senast redigerat av frippe5591 (27 december 2007)

Bilstereobyggare

Egenföretagare
2 496 Inlägg
27 december 2007
frippe5591 skrev:
tsdi skrev:
frippe5591 skrev:

Ang min EU-moppe, som förövrigt är väldigt rolig att bygga i, så var inte den inhandlad då.

Jag hade lådorna monterade i en Peugeot 406 -03 med ett Maxxima 900-batteri och 50mm2 som matade mitt Kicker 1200.1 monoblock med så alla förutsättningar fanns för bra bas.

Lådorna byggdes i 19 mm mdf.
Har hållt på med bilstereobygge i 13 år snart så jag är ingen nybörjare.

Skillnaden mellan de slutna och den portade (båda ritningarna från Rockfords egen hemsida, inte BRL´s) var att den slutna spelade tightare än den portade, svårt att få kontroll på basen i den portade.

Men, båda lådorna underpresterade enligt min mening.
Har hört många som är missnöjda med den basen.
Gå in på Sasca´s forum och hör dej för så förstår du vad jag menar.

Aha okej, men vad skulle du rekomendera då? tänkte byta till en 12" rättså snart och undrar om du har något bra tips ?

Och nja det är ju kanske inga finlir grejer  dock tycker jag och väldigt många andra att den spelar nått sjukt för att vara en 10"

16 Inlägg
28 december 2007
Powerbasen är, som du skriver, ingen finlirarbas, men är det en 12a med likadan karaktär du söker så ha DD, GZ, Orion mm ordentliga basar för det ändamålet.

Sen att andra tycker att Power 10an spelar sjukt får stå för dom, men jag undrar vad dom jämför med då??
Jämför med ex DD 1510.....

Bilstereobyggare

Sök