3342
Sök

Efterlyses snabba spool up TURBOS

684 Inlägg
27 december 2007
Trådstartare
#1
Vart kan jag hitta en Mitsu TD04-18T   god för 380hk?

eller har ni kanske andra förslag på snabba roliga turbosar, till min s14? ska byta turbo ha gå ner lite i effekt o ha lite mer roligt på även låga varav

MVH
RIGO-ROD
Senast redigerat av RIGO-ROD (27 december 2007)


684 Inlägg
Forummoderator
9 299 Inlägg
28 december 2007
#3
Är det T28 original?
Räcker inte GT28? Den är väl kullagrad och lite snabbare? Större turbo lär ju inte göra den snabbare, snarare tvärtom?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Better than God \o/
1 883 Inlägg
28 december 2007
#4
Mitsu-turbos är ofta snabbare och smidigare än Garrett så det är troligen ett bra byte. Om du skall ha ett 18T eller 19T spelar mindre roll för spol-up utan då får du kika på vilket avgashus du vill ha, där finns det olika storlekar och modeller. Ett 19T med #7 avgashus borde ju vara rätt okej. Om den pallar med 380hkr beror nog mycket på kringutrustningen, med ett bra flöde  slipper den jobba så hårt.

Annars är det nog en fullt kullagrad turbo du får spana på, de är väl de som både kan ge nice spol-up och toppeffekt.

Får du ingen bättre svar här får du nog spana på zatzy, där finns fler turbonördar. smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

684 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
#5
caromania skrev:
Är det T28 original?
Räcker inte GT28? Den är väl kullagrad och lite snabbare? Större turbo lär ju inte göra den snabbare, snarare tvärtom?

jo t28 är orginal, 
Idag har jag stora t70 från turbobanditen gjorde 495hk men fick ladd vid 4500-5000varv.

blev aldeles för stor turbo för min lilla fyra. ok om jag hade steg 3 i allt, ni har jag bara steg 2 i allt.

gt28 jo den funkar oxå, men vade  det toppar? vill ju inte ligga o maxa turbon hela tiden:P


terazzi
28 december 2007
#6
HKS GT-SS serien wink

684 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
#7
MrTurbo skrev:
Mitsu-turbos är ofta snabbare och smidigare än Garrett så det är troligen ett bra byte. Om du skall ha ett 18T eller 19T spelar mindre roll för spol-up utan då får du kika på vilket avgashus du vill ha, där finns det olika storlekar och modeller. Ett 19T med #7 avgashus borde ju vara rätt okej. Om den pallar med 380hkr beror nog mycket på kringutrustningen, med ett bra flöde  slipper den jobba så hårt.

Annars är det nog en fullt kullagrad turbo du får spana på, de är väl de som både kan ge nice spol-up och toppeffekt.

Får du ingen bättre svar här får du nog spana på zatzy, där finns fler turbonördar. smile

ok. tack så hemskt mycket, vilka är det som säljer mitsu turbon?  idag har jag 495hk med en t70 väldigt segt ladd.


176 Inlägg
28 december 2007
#8
IRX aggregat från STS (Svensk Turbo Service)

Alla borde få ha en Cossie och en e30 nån gång...

Better than God \o/
1 883 Inlägg
28 december 2007
#9
19T med 7ans avgas sitter väl bla i Volvo AWD R?

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

684 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
#10
MrTurbo skrev:
19T med 7ans avgas sitter väl bla i Volvo AWD R?

hittade att gik turbo sålde den i sverige. 320hk toppar den. 6700kr lät ganska rimligt, kanske satsar på den, men väntar lite först, kolla om nån kan komma med ett annat förslag tongue

tack


1 072 Inlägg
28 december 2007
#11
En IHI från en Mazda GTR. Kullagrad och odödlig i pricip. Både vatten och oljekyld.


684 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
#12
sik skrev:
En IHI från en Mazda GTR. Kullagrad och odödlig i pricip. Både vatten och oljekyld.

oki doki vart säljes den? och hur myckete  den good för? lite mer fakta ? nä kommer
ladd trycket?

MVH
Rodde


Forummoderator
9 299 Inlägg
28 december 2007
#13
RIGO-ROD skrev:
MrTurbo skrev:
19T med 7ans avgas sitter väl bla i Volvo AWD R?

hittade att gik turbo sålde den i sverige. 320hk toppar den. 6700kr lät ganska rimligt, kanske satsar på den, men väntar lite först, kolla om nån kan komma med ett annat förslag tongue

tack

Det där stämmer väl ändå inte? Det går ju inte säga hur mycket effekt turbon räcker till? Det är ju annat som väger in. Effektivare IC gör ju att effekten hoppar upp vid samma laddtryck tex. Jag vet en motor som hade 260hk vid 0.85bar och en annan som hade 210hk vid 0.85 bar. Exakt samma motor och turbo, men annan IC, vatteninsprutning, chargecooler, grenrör, avgas etc.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 207 Inlägg
28 december 2007
#14
sik skrev:
En IHI från en Mazda GTR. Kullagrad och odödlig i pricip. Både vatten och oljekyld.

Mazda GT-R har väl bara runt 250hk orginal? Hur mycket mer kan man skrämma upp den turbon till då?

1 072 Inlägg
28 december 2007
#15
IHI RHF6 VJ21 om jag inte mins helt fel.. Är välldigt dyr ny om det fortfarande går att få tag på. Annars har kanske någon firma renoverade hemma. Har du tur kan du hitta en rallypreppad som är lite vassare genom öppnade vägar och portad wg. Efter som den är kullagrad så är spoolen snabb.


684 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
#16
claw skrev:
Gt 3071 skulle jag rekomendera Alt Gt 28R  första god för ca 450 hk ungefär och andra för en 350 kanske svårt att säga. Jag kör med den första av dom och får fullt ladd vid ca 3500 Rpm.

najs najs, får kolla på en sån, garrett e ju inte lika svårt o hitta


684 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
#17
caromania skrev:
RIGO-ROD skrev:
MrTurbo skrev:
19T med 7ans avgas sitter väl bla i Volvo AWD R?

hittade att gik turbo sålde den i sverige. 320hk toppar den. 6700kr lät ganska rimligt, kanske satsar på den, men väntar lite först, kolla om nån kan komma med ett annat förslag tongue

tack

Det där stämmer väl ändå inte? Det går ju inte säga hur mycket effekt turbon räcker till? Det är ju annat som väger in. Effektivare IC gör ju att effekten hoppar upp vid samma laddtryck tex. Jag vet en motor som hade 260hk vid 0.85bar och en annan som hade 210hk vid 0.85 bar. Exakt samma motor och turbo, men annan IC, vatteninsprutning, chargecooler, grenrör, avgas etc.

ok fan vad svårt dete  att välja en schysst turbo


684 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
#18
claw skrev:
RIGO-ROD skrev:
claw skrev:
Gt 3071 skulle jag rekomendera Alt Gt 28R  första god för ca 450 hk ungefär och andra för en 350 kanske svårt att säga. Jag kör med den första av dom och får fullt ladd vid ca 3500 Rpm.

najs najs, får kolla på en sån, garrett e ju inte lika svårt o hitta

jo det funkar riktigt kanon för mig.

en länk till en sida du kan klicka runt lite på o kolla in dom agg som vi nämner här

http://www.airtune.se/index.php?cat=c22 … 16e7853417

en turbo som skulle passa dig skulle ju vara denna!

http://www.airtune.se/product_info.php? … -0-62.html

tackar tackar


176 Inlägg
28 december 2007
#19
Måste rekommendera IRX450 som bromsats till 498hk på en 2liters motor eller varför inte en IRX450S med ett billet kompressorhjul med verkningsgrad på 82% som bromsats till +550hk. Ett lagom stort agg vatten- och oljekylt, 360 lager unt alles. Fullt laddreg från 3.300-7.500varv. 0.3sek från 0-1.1 i ladd. Utvecklad av och säljs av Svensk (Norsk) Turbo Service.

Alla borde få ha en Cossie och en e30 nån gång...

684 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
#20
cossiebool skrev:
Måste rekommendera IRX450 som bromsats till 498hk på en 2liters motor eller varför inte en IRX450S med ett billet kompressorhjul med verkningsgrad på 82% som bromsats till +550hk. Ett lagom stort agg vatten- och oljekylt, 360 lager unt alles. Fullt laddreg från 3.300-7.500varv. 0.3sek från 0-1.1 i ladd. Utvecklad av och säljs av Svensk (Norsk) Turbo Service.

hmm det lät oxå najs, vad ligger irx450 på kr? intern eller extern wastegate?



Sök