Vart kan jag hitta en Mitsu TD04-18T god för 380hk?
eller har ni kanske andra förslag på snabba roliga turbosar, till min s14? ska byta turbo ha gå ner lite i effekt o ha lite mer roligt på även låga varav
Mitsu-turbos är ofta snabbare och smidigare än Garrett så det är troligen ett bra byte. Om du skall ha ett 18T eller 19T spelar mindre roll för spol-up utan då får du kika på vilket avgashus du vill ha, där finns det olika storlekar och modeller. Ett 19T med #7 avgashus borde ju vara rätt okej. Om den pallar med 380hkr beror nog mycket på kringutrustningen, med ett bra flöde slipper den jobba så hårt.
Annars är det nog en fullt kullagrad turbo du får spana på, de är väl de som både kan ge nice spol-up och toppeffekt.
Får du ingen bättre svar här får du nog spana på zatzy, där finns fler turbonördar.
Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Mitsu-turbos är ofta snabbare och smidigare än Garrett så det är troligen ett bra byte. Om du skall ha ett 18T eller 19T spelar mindre roll för spol-up utan då får du kika på vilket avgashus du vill ha, där finns det olika storlekar och modeller. Ett 19T med #7 avgashus borde ju vara rätt okej. Om den pallar med 380hkr beror nog mycket på kringutrustningen, med ett bra flöde slipper den jobba så hårt.
Annars är det nog en fullt kullagrad turbo du får spana på, de är väl de som både kan ge nice spol-up och toppeffekt.
Får du ingen bättre svar här får du nog spana på zatzy, där finns fler turbonördar.
ok. tack så hemskt mycket, vilka är det som säljer mitsu turbon? idag har jag 495hk med en t70 väldigt segt ladd.
hittade att gik turbo sålde den i sverige. 320hk toppar den. 6700kr lät ganska rimligt, kanske satsar på den, men väntar lite först, kolla om nån kan komma med ett annat förslag
hittade att gik turbo sålde den i sverige. 320hk toppar den. 6700kr lät ganska rimligt, kanske satsar på den, men väntar lite först, kolla om nån kan komma med ett annat förslag
tack
Det där stämmer väl ändå inte? Det går ju inte säga hur mycket effekt turbon räcker till? Det är ju annat som väger in. Effektivare IC gör ju att effekten hoppar upp vid samma laddtryck tex. Jag vet en motor som hade 260hk vid 0.85bar och en annan som hade 210hk vid 0.85 bar. Exakt samma motor och turbo, men annan IC, vatteninsprutning, chargecooler, grenrör, avgas etc.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
IHI RHF6 VJ21 om jag inte mins helt fel.. Är välldigt dyr ny om det fortfarande går att få tag på. Annars har kanske någon firma renoverade hemma. Har du tur kan du hitta en rallypreppad som är lite vassare genom öppnade vägar och portad wg. Efter som den är kullagrad så är spoolen snabb.
Gt 3071 skulle jag rekomendera Alt Gt 28R första god för ca 450 hk ungefär och andra för en 350 kanske svårt att säga. Jag kör med den första av dom och får fullt ladd vid ca 3500 Rpm.
najs najs, får kolla på en sån, garrett e ju inte lika svårt o hitta
hittade att gik turbo sålde den i sverige. 320hk toppar den. 6700kr lät ganska rimligt, kanske satsar på den, men väntar lite först, kolla om nån kan komma med ett annat förslag
tack
Det där stämmer väl ändå inte? Det går ju inte säga hur mycket effekt turbon räcker till? Det är ju annat som väger in. Effektivare IC gör ju att effekten hoppar upp vid samma laddtryck tex. Jag vet en motor som hade 260hk vid 0.85bar och en annan som hade 210hk vid 0.85 bar. Exakt samma motor och turbo, men annan IC, vatteninsprutning, chargecooler, grenrör, avgas etc.
Gt 3071 skulle jag rekomendera Alt Gt 28R första god för ca 450 hk ungefär och andra för en 350 kanske svårt att säga. Jag kör med den första av dom och får fullt ladd vid ca 3500 Rpm.
najs najs, får kolla på en sån, garrett e ju inte lika svårt o hitta
jo det funkar riktigt kanon för mig.
en länk till en sida du kan klicka runt lite på o kolla in dom agg som vi nämner här
Måste rekommendera IRX450 som bromsats till 498hk på en 2liters motor eller varför inte en IRX450S med ett billet kompressorhjul med verkningsgrad på 82% som bromsats till +550hk. Ett lagom stort agg vatten- och oljekylt, 360 lager unt alles. Fullt laddreg från 3.300-7.500varv. 0.3sek från 0-1.1 i ladd. Utvecklad av och säljs av Svensk (Norsk) Turbo Service.
Måste rekommendera IRX450 som bromsats till 498hk på en 2liters motor eller varför inte en IRX450S med ett billet kompressorhjul med verkningsgrad på 82% som bromsats till +550hk. Ett lagom stort agg vatten- och oljekylt, 360 lager unt alles. Fullt laddreg från 3.300-7.500varv. 0.3sek från 0-1.1 i ladd. Utvecklad av och säljs av Svensk (Norsk) Turbo Service.
hmm det lät oxå najs, vad ligger irx450 på kr? intern eller extern wastegate?