3605
Sök

Problem med framrute-spolningen på en Audi 80 -93

7 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
Hej! Hoppas detta är rätt ställe att lägga tråden på. När jag trycker på spolspaken händer inget. Man hör inget från pumpen alls. Befarade att det var pumpen som pajjat så skruvade bort däck och skärm så jag kom åt det. Tänkte dock kolla så att den fick ström först och det fick den, men det var knappt 1 volt.

Så jag antar att det inte är pumpen som spökar utan att det är något annat. desvärre tog mina idéer slut där och det är det jag undrar, har någon en aning om vad det kan vara som är fel? Jag har kollat säkringarna men står inget i instruktionsboken om att spolarpumpen ska ha en egen säkring och dom som finns är hela allihopa.

MVH Robert

645 Inlägg
28 december 2007
Tror att 1 volt är för lite för pumpen men pröva att dra direkt ström till pumpen och se om den går igång så har du ju isf uteslutit att den felar.

//Marcus Saari

246 Inlägg
29 december 2007
Den skall matas med 12 volt..
Kolla matarsrömmen med annan jord.. får du 12 volt då?

7 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
Tjena! Nu har jag provat era förslag. När jag kopplar 12v direkt på pumpen sätter den igång, alltså är det inte pumpen som felar. Jag har också testat att ansluta pumpen med annan jord, utan resultat. Så det är inte heller Jordningen som är fel. Så nu är frågan hur jag ska gå vidare med det hela?

MVH Robert

Sök