2879
Sök

saab 9-5 VS volvo s40 t4

Troligen galen...
567 Inlägg
30 december 2007
kika in på SaaB Turbo Clubs forum för info om SaaB
Och kika in på Nordiska X40 klubbens forum för info om volvon.

741 Inlägg
30 december 2007
Enligt mig, (Gillar både Volvo och Saab)

Jag tycker att s40in är ganska snygg rent allmänt utan på (förutom den silvriga med olackade listar, den är gräslig), men alltså instrumentpanelen i s40in är inget vidare enligt mig, enormt plastig, den halv ljusgrå inredningen på instrumentpanelen är gräslig..

Där har 9-5an en fördel enligt mig, inte alls så plastig instrumentpanel..

Jag körde chefens 9-5a på jobbet för några veckor sedan, hade aldrig kört en 9-5a innan.. Och måste säga att den var gudomlig och köra, den har sjukt skön komfort, sa det till personen jag åkte med -"skulle kunna åka 100tals mil i ett sträck med denna bilen alltså"..

då jag kör mycket Saab og9-3, saab 9000 och volvo s40 innan och 9-5an är grymt mycket skönare.. s40in den håller inte alls samma klass enligt mig som 9-5an, s40in kan man väl säga ligger ganska så jämt kanske med og9-3an..

Som någon sa innan så:

Saaben så får du komfort Volvon så får du nog kanske lite bättre prestanda!

Själv skulle jag nog välja Saaben smile
Senast redigerat av Joo (30 december 2007)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
30 december 2007
Joo skrev:
Enligt mig, (Gillar både Volvo och Saab)

Jag tycker att s40in är ganska snygg rent allmänt utan på (förutom den silvriga med olackade listar, den är gräslig), men alltså instrumentpanelen i s40in är inget vidare enligt mig, enormt plastig, den halv ljusgrå inredningen på instrumentpanelen är gräslig..

Där har 9-5an en fördel enligt mig, inte alls så plastig instrumentpanel..

Jag körde chefens 9-5a på jobbet för några veckor sedan, hade aldrig kört en 9-5a innan.. Och måste säga att den var gudomlig och köra, den har sjukt skön komfort, sa det till personen jag åkte med -"skulle kunna åka 100tals mil i ett sträck med denna bilen alltså"..

då jag kör mycket Saab og9-3, saab 9000 och volvo s40 innan och 9-5an är grymt mycket skönare.. s40in den håller inte alls samma klass enligt mig som 9-5an, s40in kan man väl säga ligger ganska så jämt kanske med og9-3an..

Som någon sa innan så:

Saaben så får du komfort Volvon så får du nog kanske lite bättre prestanda!

Själv skulle jag nog välja Saaben smile

Kan faktiskt hålla med om att inredningen i S40 inte är i världsklass, en av gubbarna på jobbet har en S40 och innan jag köpte bil så samåkte jag till jobbet och den var ingen höjdare direkt. Inte den sämsta bilen att åka i men inte heller något man utbrister i glädjetårar över att få åka i.

Tror det är en S40 2.0 -98 och sen tror jag det står greyline eller blackline eller nånting på sidan med.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

86 Inlägg
30 december 2007
har aldrig kört ngn av bilarna pga ålder men suttit i båda har jag, och då väljer jag saaben
+ att saaben är snyggar design på big_smile

Bly fot? Nej bara tung på gasen

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
ok, vanliga fel på dom då?
vad brukar tex krångla på s40:in?
o vad brukar krångla på 9-5:an?

o villken av dem krånglar mest?
Senast redigerat av richardoo290 (30 december 2007)

67 Inlägg
30 december 2007
richardoo290 skrev:

s40 - rost, rost, rost.. bromsar,

9-5 - vevhusventilation, turbo på dom äldre modellerna..

är vad jag vet om iallafall..
men som många tidigare har sagt så har ju saaben allkomfort som volvon saknar..
lycka till..

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
rocker skrev:
richardoo290 skrev:

lycka till..

en 9-5 från 99:e  klassas den som äldre modell?

67 Inlägg
30 december 2007
richardoo290 skrev:
rocker skrev:
richardoo290 skrev:

lycka till..

ja.. fram till 02-03 nånstan har dom krångöat en del..

741 Inlägg
30 december 2007
richardoo290 skrev:

Min chefs 9-5a som är från -99 så var han tvungen och byta turbon vid 23.000 mil, där så gav hans turbo upp.. Annars har han inte haft några fel på den, han har haft den sedan den var 2 år gammal..
Senast redigerat av Joo (30 december 2007)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
Joo skrev:
richardoo290 skrev:

Min chefs 9-5a som är från -99 så var han tvungen och byta turbon vid 23.000 mil, där så gav hans turbo upp.. Annars har han inte haft några fel på den, han har haft den sedan den var 2 år gammal..

dyrt?

874 Inlägg
30 december 2007
Den röda S40in du länka till ser ju riktigt fin ut!

Jag hade valt Volvon, definitivt. En tråkig inredning går alltid att fräscha upp smile
Enligt mitt tycke och smak, så anser jag att Volvon ser betydligt fräschare ut än Saabens men sånt är ju helt personligt naturligtvis.
En instabil framvagn går säkert att styva upp lite grann med t.ex  sänking och styvare fjädrar m.m i vilket fall är nog volvon roligare att köra. Och Saaben kanske är något bekvämare det är sant, men det låter ju nästan som att volvon är väldigt obekväm och det är den inte, jag har iof aldrig kört någon S40 men jag har åkt med vid ett par tillfällen och som passagerare är komforten iaf helt okej.

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
brillmongo skrev:

Jag hade valt Volvon, definitivt. En tråkig inredning går alltid att fräscha upp smile
Enligt mitt tycke och smak, så anser jag att Volvon ser betydligt fräschare ut än Saabens men sånt är ju helt personligt naturligtvis.
En instabil framvagn går säkert att styva upp lite grann med t.ex  sänking och styvare fjädrar m.m i vilket fall är nog volvon roligare att köra. Och Saaben kanske är något bekvämare det är sant, men det låter ju nästan som att volvon är väldigt obekväm och det är den inte, jag har iof aldrig kört någon S40 men jag har åkt med vid ett par tillfällen och som passagerare är komforten iaf helt okej.

http://www.blocket.se/vi/13075767.htm?ca=15_s    <--- den mena du?

den är ruskigt fin. sitter bara o funderar på varför den är så billig?
kanske blir så att när man köpt den ska kamremmen o all möjlig skit behöva göras..
sen kanske motor o låda inte är i bästa skick?  hmm .. ne ja vet inte.. vill ju ha en bil som håller bra framför allt. men sen är den snygg och går som ett skott för de pengarna är ju stora +
Senast redigerat av richardoo290 (30 december 2007)

874 Inlägg
30 december 2007
richardoo290 skrev:
brillmongo skrev:

kanske blir så att när man köpt den ska kamremmen o all möjlig skit behöva göras..
sen kanske motor o låda inte är i bästa skick?  hmm .. ne ja vet inte.. vill ju ha en bil som håller bra framför allt. men sen är den snygg och går som ett skott för de pengarna är ju stora +

Det är den jag mena ja. Jo det är sant det är sådana saker man skall ta reda på, om du är intresserad tycker jag att du skall ta kontakt med ägaren och be han skicka över fler bilder. Och defintivt be om att få mer info, hur är den servad t.ex? Har han kvitton på saker som är gjorda? m.m.
Be om reg nummret också så kan du kolla upp den på väkverkets hemsida, där kan du se hur många ägare det har varit och om den är import ocksåvidare. Sånt skall man vara noga med vilken bil man än köper. Man skall aldrig stressa i sitt bilköp. Sen får du ju se hur den känns om det går så långt att du provkör den, vem vet killen kanske bara behöver pengar? Den kan ju vara hur fin somhelst..

- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

saabtok
1 306 Inlägg
30 december 2007
Så här är de du ska  köpa den bil du  gillar  bäst själv  bägge bilarna du valt har sina fördelar och nackdelar

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
Greatsnyggo skrev:
Så här är de du ska  köpa den bil du  gillar  bäst själv  bägge bilarna du valt har sina fördelar och nackdelar

jo ja vet och de jävliga är ju att man inte kan bestämma sig för jag tycker båda är fina på sina sätt. men majoriteten av alla jag känner säger att ja ska välja volvon

majoriteten här säger saaben.. tongue

det är svårt detta asså, men jag tror det lutar åt en smått stylad s40 som den på länken.
men det skulle ju vara gött att veta lite om dem innan så man inte köper nått som lätt pajjar osv..

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
brillmongo skrev:
richardoo290 skrev:
brillmongo skrev:

Det är den jag mena ja. Jo det är sant det är sådana saker man skall ta reda på, om du är intresserad tycker jag att du skall ta kontakt med ägaren och be han skicka över fler bilder. Och defintivt be om att få mer info, hur är den servad t.ex? Har han kvitton på saker som är gjorda? m.m.
Be om reg nummret också så kan du kolla upp den på väkverkets hemsida, där kan du se hur många ägare det har varit och om den är import ocksåvidare. Sånt skall man vara noga med vilken bil man än köper. Man skall aldrig stressa i sitt bilköp. Sen får du ju se hur den känns om det går så långt att du provkör den, vem vet killen kanske bara behöver pengar? Den kan ju vara hur fin somhelst..

har försökt kontakta honom men han svarar inte hmm
sen han kan ju säga att den är skitgrym fast den egentligen inte är det.
så ja ska ju försöka kolla upp så mkt som möjligt innan köp. men tips på vad man ska kolla och vanliga fel på S40:in  osv.. vad som är bra/mindre bra är välkommet att skriva då jag inte kan nått om S40:in tongue

874 Inlägg
30 december 2007
Den risken finns vilken bil man än köper, en bil kan verka hur grym som helst tills man ser den/provkör den. sen visar det sig att det är skit. Sånt är tråkigt men naturligtvis händer det. Som tur är är man ju inte tvungen att köpa bilen ifall den inte motsvarar förväntningarna wink

Att hjälpa dig med mer info överlåter jag åt nån annan, jag kan absolut inget om de bilarna heller tongue

- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

Muttley
30 december 2007
rocker skrev:
richardoo290 skrev:

lycka till..

rost på s40n? men ska de inte vara så på v40 med då ? har en v40 98 och har ingen rost alls på min.  och vad menar du med att de är problem med bromsarna?? har inget problem med mina:S 
och komforten är de absolut inget fel på i en v40, vet inte om de skiljer sig på v och s40n i baksätet. 
Kan faktiskt stolt säga att min v40 är mycket bekvämare och skönare att köra än en 93 -06. och de är min åsikt.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
tkd_rille skrev:
rocker skrev:
richardoo290 skrev:

lycka till..

rost på s40n? men ska de inte vara så på v40 med då ? har en v40 98 och har ingen rost alls på min.  och vad menar du med att de är problem med bromsarna?? har inget problem med mina:S 
och komforten är de absolut inget fel på i en v40, vet inte om de skiljer sig på v och s40n i baksätet. 
Kan faktiskt stolt säga att min v40 är mycket bekvämare och skönare att köra än en 93 -06. och de är min åsikt.

V40 och S40 är det väll endå stor skillnad på?

Muttley
30 december 2007
richardoo290 skrev:
tkd_rille skrev:
rocker skrev:

lycka till..

V40 och S40 är det väll endå stor skillnad på?

v är ju kombin, men är de verkligen någon skillnad inne i kupen? tror nästan de är samma mått inne i bilen förutom bagaget.

Sök