2657
Sök

Mätare, Olje tryck, olje temp, vatten temp !

1 587 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
Tjaa..

Nu har jag äntligen fåt hem alla mätare... Men, jag vet inte riktigt hur man får de o funka..
jag behöver en fin och nogrann guide.. Nån som vet nån sida eller något liknande där får en bra guide genom det hela ??

Tackar för alla svar ! smile

510 Inlägg
5 januari 2008
Severin skrev:
Tjaa..

Nu har jag äntligen fåt hem alla mätare... Men, jag vet inte riktigt hur man får de o funka..
jag behöver en fin och nogrann guide.. Nån som vet nån sida eller något liknande där får en bra guide genom det hela ??

Tackar för alla svar ! smile

Det finns olika Tkopplingar på biltema som du kan använda .. Dom ska du ha till vattentemp och oljetryck. Du skruvar i dom i originarie givarhålet, sätter dit originarie givaren och den givaren du fick med .. Oljetempen kan du svetsa fast en mutter på tråget, sen dit med givaren där .. Så, nu har du en lösning .. Finns fler, men men ..

biltema.se/BILTILLBEHÖR/BIL EL/BILINSTRUMENT/Monteringssats för oljetrycksmätare

Kylmontör
64 Inlägg
5 januari 2008
finns det inte papper med mätarna som visar hur de funkar?

Får jag låna din styrbox?

152 Inlägg
5 januari 2008
Du kan utgå från att givarna på motorn är "jord" och att plus går över nyckel. Då klarar du dej fint...

Att trimma en motor är lätt-att få den att hålla är svårare.Att börja i rätt ände är det tråkigaste....
Intag av kubiktum kan leda till livslångt beroende!

Sök