Jag har inte kört Volvon o jag kan inte mycke om den. Men saaben e snabb som fan o jag kan berätta de jag vet om 9-5an.
9-5 Aero har haft ett kännt oljeproblem me 00-01 modellerna, vet inte om de gäller 02-03 också. Den drog aldeles för mycke olja o man fick vara mycke uppmärksam så att där va olja hela tiden. Jag vet inte vad som ska bytas för att de ska bli bra, men tänk på att problemet kanske inte var kännt hos tidigare ägaren. Extra viktigt me serviceboken då. 02 fick motorn 250 Hk istället för 230 som tidigare. 04 kom de en uppgradering, vet inte exakt vad som förbättrades men inget oljeproblem längre iaf.
Transmitionen i en Aero 04-05 klarar 350 Hk/500 Nm, det har Magnus Uhr själv sagt o han vet vad han pratar om när de gäller saab.
Nu kostar ju en 04-05 lite mer än 100 000 kr men hade jag varit dej hade jag lagt till dem pengarna om ditt val skulle bli Saab. Speciellt me tanke på oljeproblemet och uppgraderingen.
När de gäller trimet rekomenderar jag Nordic Uhrs steg 3. Ger alla 9-5 Aero 300 hk o 450 Nm för 25 390 Kr.
Men eftersom du säger att du inte orkar med inredningen i Saaben hade jag valt Volvon. Mycket viktigt att man trivs med inredningen, där e man en hel del.
Rikard
/ ///______]
.) . /(_)
/__/