Syst3m skrev:
Eureka skrev:
Att ni orkar ?
Men för mig är det inte motorn som spelar någon större roll utan hur bilen ser ut och visst S60 ser ok ut men Volvo är fortfarande "traktor" känsla och Gubb bil´s stuk... släng dig i en S80 V8 och kör runt inte en jävel bryr sig, däremot när en fin Aero rullar fram vänder sig folk det har jag aldrig upplevt i en Volvo

Men återigen så har vi ju det där med att Saab är en bil med personlighet något som Volvo tappade redan på åkern utanför Visby på vetefältet
För det första har jag svårt att tro folk som vänder sig för en Saab Aero då det inte är så stor skillnad på en vanlig saab och en sådan. Isf måste aeron vara stylad och om det åker en stylad s60 R vänder fler folk på sig än aeron garanterat.
För det andra så har enn Volvo aldrig varit på din åker utanför Visby. Saab personligt - ja om man tycker att en blandning av GM-bilar resulterar i personlighet, så, host host. En Volvo har mer personligthet; t.ex. stod de på sig med kantigheten.
Du är inte så insatt va?
Har för mig att alla rutor på volvo S40/V50 passar rakt av på en ford focus!
Har inte fått de riktigt bekräftat än!
Men å andra sidan så den som har mest gemensamt med ett gm syskon är ju cadillac BLS men då är den ju bygd på saabs bil.
En vectra har inte mycket gemensamt med saaben.
Kanske saker som bromsar, lite chassi detaljer och några andra komponenter.
Men som sagt de är inte de vi diskuterar.
Om man ser just motor mässigt så är ju inte LS850 motorn i saaben den stabilaste som suttit i en saab direkt. Men den ar ju en av världens mest avancerade motorstyr system.
Sen att de beror mycket på hur förhållanderna runt omkring är, hur varm motorn är och vilket bränsle de är hur bra bilen ska prestera så är ju de saker som spelar in med.
Men är de optimalt så har inte en 850 T5 nån chans mot en 2,0T i en 9-3ss.
MVH
F