2084
Sök

igenlagda dörr handtag bak ...

Bil plåtslagare
70 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
tja... va säger besiktiningen om igenlagda dörr handtag bak ?? med tanke på att som måste kolla hur själva dörr låsen fungerar åså ???

Nån som har gjort de??

har stora funderingar på att göra de på min bil ... big_smile

/ Karvonen / Das Auto

20 Inlägg
7 januari 2008
Jag ställde samma fråga till 2 besiktnings gubbar när jag besikta bilen sist och fick svaret.
Det var okej så länge dörrarna gick att öppna från ett håll. Så räcker att man kan öppna in ifrån.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
7 januari 2008
enda kravet de har är att man ska kunna öppna från 1 sida (innifrån eller utifrån)

Bil plåtslagare
70 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
sir_daniel skrev:
enda kravet de har är att man ska kunna öppna från 1 sida (innifrån eller utifrån)

Fy fan va gött big_smile

/ Karvonen / Das Auto

3 390 Inlägg
8 januari 2008
Japp... Från insidan räcker... men det var kul att se när en besiknings-killen gick runt och svor ett tag smile

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Maskinförare
1 163 Inlägg
8 januari 2008
Men visst det är snyggt, men om man skulle lägga igen alla handtagen. Hur fan ska man öppna dörren då ?roll
Är väl om man har nån typ av automatisk dörr öppnare då eller nåt sånt ?

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Hobby-Skruvare
203 Inlägg
8 januari 2008
Det finns många dörröpnings kitt att köpa, annars kan man alltid leka biltjuv varge gång man skall in i bilen

Syns man inte så finns man inte
Min projekttråd 240:n

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
8 januari 2008
door poppers kallas det och används mycket av jänkebyggarna.
antingen öppnar man med en dold knapp (vilket är lite riskabelt om någon ser en öppna tongue )
eller så kopplar man in ett larmsystem som man kan styra fler saker med tex förardörrens öppnare...

Bil plåtslagare
70 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
_Spawned_ skrev:
Men visst det är snyggt, men om man skulle lägga igen alla handtagen. Hur fan ska man öppna dörren då ?roll
Är väl om man har nån typ av automatisk dörr öppnare då eller nåt sånt ?

Det går ju att använda en startmotor solenoid åxå som man kopplar till batteriet oc htill en ström brytare men som sagt blir de ju som att ge bort bilen om man inte gömmer den bra tongue

/ Karvonen / Das Auto

190 Inlägg
9 januari 2008
Glöm inte att ta bort barnlåsen i bakdörrarna bara, så att inte nån "lustig" jävel aktiverar dom o stänger dörren. Polaren råkade ut för det, han var inte fullt så road.

There´s a very fine line between a hobby and mental illness

Bil plåtslagare
70 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
crazy75 skrev:
Glöm inte att ta bort barnlåsen i bakdörrarna bara, så att inte nån "lustig" jävel aktiverar dom o stänger dörren. Polaren råkade ut för det, han var inte fullt så road.

hehe fy fan tongue ajo dom försvinner illa kvickt kan jag säga då tongue

/ Karvonen / Das Auto

Soubee
19 mars 2008
Fan va najs, hade tänkt lägga igen dörrhandtagen på galanten där bak (utan "poppers" och liknande) så fick lite bra tips i denna tråden och det viktiga fick jag reda på också (besiktningen tongue) tackar...
Älskar sökfunktionen tongue

Avstängd
519 Inlägg
20 mars 2008
crazy75 skrev:

haha då är de lessamt smile

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

Sök