tecman möter mr. Holset (S13 med ca18det och en HX35)
En 200sx s13 som får behålla sin ca18det motor. Effekten har ökats ordentligt och nu ska jag ha otroligt roligt med den! :) Laddar 2.1 bar och effekten landade på 361 hk och 420 nm på naven. Men mer kommer.
Joo då sitter och funderar på vad jag ska handla för kolvar... Och äntligen har jag nog fått tag på en turbo (!!!!!!!!) En snubbe som vill byta mot min hx40 som jag fick istället för den jag hade beställt och väntat 6-7 månader på. (Men nu ska vi inte hoppas för mycket.)
Det tackar jag för Jimmy hoppas det blir lika trevligt när man får testa köra den nästa sommar.
Turbon "monterad" tryckrör påbörjade. Men när vi kapade lite i avgashuset för att det skulle få plats så upptäckte vi HÄDELSE!(!!!!!!!) Dom har borrat hål mellan avgaskanalerna för att köra med den interna wastegaten som dom senare pluggat.
Men något som var bättre var att turbon var tokfräsch!
och som bonus en bild på svets-gurun Rebell82 och mig.
Ska upp till garaget i veckan och fixa bilder på hädelsen av turbon (Hålet dom borrat för att köra med intern WG.)
Sedär.. Den som väntar på något gott... Eller vad är det man säger?
Kul att det börjar lossna för dej, vi måste ju styra upp en träff under kommande sommar..
Jo nu har det börjat lossna! Äntligen! Klart måste vi fixa en träff. Lär ju ska åka till mantorp i sommar och om jag minns rätt så var det rätt nära dig.(?)
Oboy6 skrev:
Motorrum i S13 med toppmonterad fetingturbo får mig att gå igång! Kómmer bli såååå snyggt och brutalt!!
Tackar! Jo jag hoppas det blir så! Jäklar vad jag längtar tills man får någon form av liv i den!