Jag har inte läst igenom allt, så jag vet inte exakt vad som har sagts tidigare men.
Alkohol är i mina ögon både bra och dåligt.
Det äcklar mig till en viss del, när jag ser unga tjejer klädda som slampor med tio kilo spackel i fejset springa omkring och skrika på stan på lördags- och fredagkvällar. Dom dricker, blir fulla, gör bort sig, och kommer inte ihåg nånting dagen efter men pratar ändå på måndagen om hur sjukt roligt dom hade i helgen.
Jag önskar att dom antingen, 1) höll sig inomhus för dom kommer ju ändå inte in någonstans, 2) blir våldtagna och då blir så avskräckta från att dricka att dom aldrig gör det mer.
Tjejer dricker mer än killar, fastän dom tål mindre. Varför då?
För att dom är dumma i huvudet? Suck. Jag vill byta kön.
Häromdagen (igår närmare bestämt) stod jag och min pojkvän och väntade på bussen. Jag bor i Kalmar och ifall ni inte känner till det, så har det praktiskt taget varit storm därnere. Så det var pisskallt och blåste igenom alla lager med kläder så jag gömde mig innanför hans jacka och kramade på honom för att slippa frysa ihjäl. Och ja, kanske en puss eller två.
På bänken i busskuren satt en tämligen berusad äldre man.
Gör man sådär när man är 70 år eller? Frågade han.
Jag blev helt paff.
Har han verkligen rätt att uttala sig?
Han sitter där, röd i ansiktet av all jävla sprit han hävt i sig, och han gnäller på oss, för att vi. Finns? Fryser? Gillar att kramas?
Vad jag vet så finns det ingen lag emot att man inte få pussas på offentlig plats?
Och sen så är jag inte 70 år än, så jag antar att det borde vara okej för mig att göra så?
Sen att ingen vill vara med honom, det är ABSOLUT INTE mitt problem.
En annan gång när jag stod i kön på ICA för att handla lite småsaker så hamnade jag bakom en man. Som stank sprit.
Jag pratade i telefon via mitt headset och jag hade mina hörlurar runt nacken (för risken är stor att dom går sönder om jag knölar ner dem i min väska, jag är nämligen väldigt klantig).
Han frågade om det verkligen var nödvändigt med all såndär skit. Elektronik-saker.
Jag blev, än en gång, paff. Han har väl inte rätt att lägga sig i mitt liv bara sådär? Jag har sparat mina pengar jättelänge (ja, jag är en fattig student som inte ens får hela mitt studiebidrag) för att kunna köpa de där hörlurarna. Och han gnäller på mig? För att han har problem med sitt liv? Ska jag ha skit för det?
För det är så äckligt. SÅ JÄVLA ÄCKLIGT!
Systembolaget säljer inte till folk under tjugo och inte heller till människor som är berusade. Yeah, right.
Alkoholister får visst köpa sprit.
När jag var tretton råkade jag ut för att en bekant till familjen frågade om jag ville dansa. Jag vågade inte tacka nej.
Han är pensionär och i övrigt ganska snäll.
Men jag märkte först inte att han var full. Så när vi väl gick ut på dansgovlet så kunde han bara stappla fram och sen sa han att jag var en speciell flicka, inte som alla andra.
Jag ville bara skära av mig halsen. Försvinna.
Kanske ett halvår senare ramlade denna mannen i en trappa och blev förlamad i nästan hela kroppen.
Om jag blev ledsen? Nej. Snarare lättad.
Ska man dricka sprit, ska man göra det när man är själv. Inte bland folk.
Det borde klassas som medicin, i vissa fall.
Många har svårt för att sova. Och alkohol hjälper. Man blir lugn och somnar ganska fort med det i kroppen.
Jag själv, dricker, i slutna sällskap.
Och jag gör det för att slippa tänka.
Alkohol har egentligen ingenting med skatten att göra.
Folk köper ändå. Och det vet alla.
Man borde skicka alla alkoholister till läkaren, så att dom får ett intyg på att dom har en sjukdom, så att dom inte får komma in på bolaget mer.
Då skulle man i alla fall hjälpa några.
Och ja. Det här inlägget är lite. Hoppigt. Men jag hoppas att någonting går fram. 0,o
I'm not afraid of standing still
I'm just afraid of being bored
I'm not afraid of speaking my mind
I'm just afraid of being ignored