3174
Sök

Alkohol

61 Inlägg
16 januari 2008
är väl inge större fel med alkohol bara man kan hantera den men tyvärr klarar inte alla det. ajälv dricker jag när man är på fest mest för att ha kul o snacka med folk och träffar alltid nytt folk! Men för den skull är jag inte helt däckad. kan oxå gå ut på fest o vara nykter funkar lika bra för min del. Man tappar ju inte omdömet helt bara för man tar lite alkohol eller??? D är ju som att trimma bilen man har sjukt skoj! Men får inte bli för mycke o för ofta då brakar allt  samma med motorn tål inte vad som helst.var en liten åsikt från mig.

121 Inlägg
17 januari 2008
Jag har suttit och läst igenom den här tråden och förvånar mig lite över den narkotikapropaganda som vissa här ägnar sig åt. Förutom att man nästan småskrattar åt de patetiska försöken att rättfärdiga sitt missbruk kan jag ändå inte tycka annat än det är sorgligt att så pass många unga människor tydligen inte begriper bättre. Man kan faktiskt tro att dom rökt cannabis hela livet, så pass dumma verkar dom.  Någon här har lyft fram att han t.o.m varit "stenad" framför sin mor och hon märkte inget. Undrar hur det känns att få veta att man är förälder till en narkoman.......... Hela livet har man försökt göra bästa möjliga för sina barn och så sviker dom så fruktansvärt..... Det måste vara rena döden..... Jag undrar också hur många gånger man har mött såna som drogat sig och kört bil. Fast dom som skriver här har naturligtvis aldrig kört när dom varit påverkade. Det är väl bara andra som gör så...... Ni är sorgliga figurer och det är synd om er trots allt elände ni skapar för era närmaste!

Non omnia possumus omne

Underbetald
29 Inlägg
17 januari 2008
Frenzy skrev:
Jag har suttit och läst igenom den här tråden och förvånar mig lite över den narkotikapropaganda som vissa här ägnar sig åt. Förutom att man nästan småskrattar åt de patetiska försöken att rättfärdiga sitt missbruk kan jag ändå inte tycka annat än det är sorgligt att så pass många unga människor tydligen inte begriper bättre. Man kan faktiskt tro att dom rökt cannabis hela livet, så pass dumma verkar dom.  Någon här har lyft fram att han t.o.m varit "stenad" framför sin mor och hon märkte inget. Undrar hur det känns att få veta att man är förälder till en narkoman.......... Hela livet har man försökt göra bästa möjliga för sina barn och så sviker dom så fruktansvärt..... Det måste vara rena döden..... Jag undrar också hur många gånger man har mött såna som drogat sig och kört bil. Fast dom som skriver här har naturligtvis aldrig kört när dom varit påverkade. Det är väl bara andra som gör så...... Ni är sorgliga figurer och det är synd om er trots allt elände ni skapar för era närmaste!

Kan inte annat än hålla me dej fullt ut.

Pappa till två underbara pojkar =)

Teddan
2 495 Inlägg
17 januari 2008
Morge skrev:
Frenzy skrev:

ni får se er själva som perfekta och oss andra som pundare och mindre smarta

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

804 Inlägg
17 januari 2008
Morge skrev:
Frenzy skrev:

Härligt med folk som er som håller er från alla droger och aldrig skulle röra en cigg eller en öl.
Största skillnaden är bara att det är socialt accepterat, inte att det är mindre skadligt. Vilket påläst folk vet.

21 761 Inlägg
17 januari 2008
baaki skrev:
Härligt med folk som er som håller er från alla droger och aldrig skulle röra en cigg eller en öl.

Synd bara att vi blir färre och färre.

baaki skrev:
Största skillnaden är bara att det är socialt accepterat

Tyvärr är det så, sunt förnuft är inte så "inne" tydligen.

Det är ju ganska svårt att hänvisa till olika undersökningar också, om det har publicerats en undersökning som ger ett visst svar så kommer det kommer alltid fram en annan som visar motsatsen.

Det beror bla på hur man vänder och vrider på resultatet. Finns säkert någon undersökning som visar att det är jättebra att dricka svavelsyra därför att det tar knäcken på en massa bakterier. Att det sedan tar knäcken på personen som dricker syran, det är ju en annan sak.

Eller att det är jääättefarligt att dricka vatten...............om man dricker 500 liter på en gång.

Inläggskritiker
990 Inlägg
18 januari 2008
Frenzy skrev:

Hehe och du är alkolist för du dricker ibland, eller spel beroende för du spelar dator spel ibland ?
Jag rättfärdigar inget alls, och tror säkert mordin rökte en joppe på 70-80 talet, det har dom flesta fäder gjort men givetvis tvärnekar, kommer även neka för min dotter.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Inläggskritiker
990 Inlägg
18 januari 2008
baaki skrev:
Morge skrev:
Frenzy skrev:

Största skillnaden är bara att det är socialt accepterat, inte att det är mindre skadligt. Vilket påläst folk vet.

Visdomsord! Bra sagt.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Tomten
1 065 Inlägg
18 januari 2008
för mig behövs inte alkohol ställer bara till massa skit.
har växt upp med alkolister och har dom runt mig hela tiden.
Sen tror jag inte att förbjuda alkohol skulle göra någon skilnad för folk kommer dricka lika mycket om inte mera. sen kommer det bli en massa handel på sidan.

Ne det här är en svår fråga men börja med att höja skatten på alkoholen sen sätt ett system så alla får en kvot att handla för. Blir legkontroll på systemet och där ser dom exakt hur mycket dom har köpt osv. Sen när dom förbrukat sin del så är det slut för det året.

Teddan
2 495 Inlägg
18 januari 2008
Tomten skrev:
för mig behövs inte alkohol ställer bara till massa skit.
har växt upp med alkolister och har dom runt mig hela tiden.
Sen tror jag inte att förbjuda alkohol skulle göra någon skilnad för folk kommer dricka lika mycket om inte mera. sen kommer det bli en massa handel på sidan.

Ne det här är en svår fråga men börja med att höja skatten på alkoholen sen sätt ett system så alla får en kvot att handla för. Blir legkontroll på systemet och där ser dom exakt hur mycket dom har köpt osv. Sen när dom förbrukat sin del så är det slut för det året.

ja å sen blir det ransonering på , kött, bensin, ström å sen är vi en del av kommunist samhället

högre skatt hjälper nog inget vidare, det är ganska enkelt att handla öl,vin och sprit på nätet .

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

10 Inlägg
20 januari 2008
Jag har inte läst igenom allt, så jag vet inte exakt vad som har sagts tidigare men.
Alkohol är i mina ögon både bra och dåligt.

Det äcklar mig till en viss del, när jag ser unga tjejer klädda som slampor med tio kilo spackel i fejset springa omkring och skrika på stan på lördags- och fredagkvällar. Dom dricker, blir fulla, gör bort sig, och kommer inte ihåg nånting dagen efter men pratar ändå på måndagen om hur sjukt roligt dom hade i helgen.
Jag önskar att dom antingen, 1) höll sig inomhus för dom kommer ju ändå inte in någonstans, 2) blir våldtagna och då blir så avskräckta från att dricka att dom aldrig gör det mer.
Tjejer dricker mer än killar, fastän dom tål mindre. Varför då?
För att dom är dumma i huvudet? Suck. Jag vill byta kön.

Häromdagen (igår närmare bestämt) stod jag och min pojkvän och väntade på bussen. Jag bor i Kalmar och ifall ni inte känner till det, så har det praktiskt taget varit storm därnere. Så det var pisskallt och blåste igenom alla lager med kläder så jag gömde mig innanför hans jacka och kramade på honom för att slippa frysa ihjäl. Och ja, kanske en puss eller två.
På bänken i busskuren satt en tämligen berusad äldre man.
Gör man sådär när man är 70 år eller? Frågade han.
Jag blev helt paff.
Har han verkligen rätt att uttala sig?
Han sitter där, röd i ansiktet av all jävla sprit han hävt i sig, och han gnäller på oss, för att vi. Finns? Fryser? Gillar att kramas?
Vad jag vet så finns det ingen lag emot att man inte få pussas på offentlig plats?
Och sen så är jag inte 70 år än, så jag antar att det borde vara okej för mig att göra så?
Sen att ingen vill vara med honom, det är ABSOLUT INTE mitt problem.

En annan gång när jag stod i kön på ICA för att handla lite småsaker så hamnade jag bakom en man. Som stank sprit.
Jag pratade i telefon via mitt headset och jag hade mina hörlurar runt nacken (för risken är stor att dom går sönder om jag knölar ner dem i min väska, jag är nämligen väldigt klantig).
Han frågade om det verkligen var nödvändigt med all såndär skit. Elektronik-saker.
Jag blev, än en gång, paff. Han har väl inte rätt att lägga sig i mitt liv bara sådär? Jag har sparat mina pengar jättelänge (ja, jag är en fattig student som inte ens får hela mitt studiebidrag) för att kunna köpa de där hörlurarna. Och han gnäller på mig? För att han har problem med sitt liv? Ska jag ha skit för det?
För det är så äckligt. SÅ JÄVLA ÄCKLIGT!

Systembolaget säljer inte till folk under tjugo och inte heller till människor som är berusade. Yeah, right.
Alkoholister får visst köpa sprit.

När jag var tretton råkade jag ut för att en bekant till familjen frågade om jag ville dansa. Jag vågade inte tacka nej.
Han är pensionär och i övrigt ganska snäll.
Men jag märkte först inte att han var full. Så när vi väl gick ut på dansgovlet så kunde han bara stappla fram och sen sa han att jag var en speciell flicka, inte som alla andra.
Jag ville bara skära av mig halsen. Försvinna.
Kanske ett halvår senare ramlade denna mannen i en trappa och blev förlamad i nästan hela kroppen.
Om jag blev ledsen? Nej. Snarare lättad.

Ska man dricka sprit, ska man göra det när man är själv. Inte bland folk.
Det borde klassas som medicin, i vissa fall.
Många har svårt för att sova. Och alkohol hjälper. Man blir lugn och somnar ganska fort med det i kroppen.

Jag själv, dricker, i slutna sällskap.
Och jag gör det för att slippa tänka.

Alkohol har egentligen ingenting med skatten att göra.
Folk köper ändå. Och det vet alla.

Man borde skicka alla alkoholister till läkaren, så att dom får ett intyg på att dom har en sjukdom, så att dom inte får komma in på bolaget mer.
Då skulle man i alla fall hjälpa några.

Och ja. Det här inlägget är lite. Hoppigt. Men jag hoppas att någonting går fram. 0,o

I'm not afraid of standing still
I'm just afraid of being bored
I'm not afraid of speaking my mind

I'm just afraid of being ignored

Wheel whore
215 Inlägg
21 januari 2008
Jag tror att detta med alkoholen hänger ihop med själva samhället som är nu.Stressade som bara fan,Svårt å få jobb.Mäniskolivet är inte värt ett skit då de inte kan redovisas i nått budget.Därföt tror ja många (unga) tappar taget å känner sig svikna på den svenska regeringen å tar till alkoholen som en "räddning" från verkligheten.För ja skulle vilja fly från denna skiten när som hälst!!.

Jag dricker inget.Har dock provat.Men med anhörig som är alkoholist mer eller mindre så tar ja avstånd till de istellet för å chansar å "prova lite".

Ford Racing
479 Inlägg
21 januari 2008
Tompa skrev:
Jag tror att detta med alkoholen hänger ihop med själva samhället som är nu.Stressade som bara fan,Svårt å få jobb.Mäniskolivet är inte värt ett skit då de inte kan redovisas i nått budget.Därföt tror ja många (unga) tappar taget å känner sig svikna på den svenska regeringen å tar till alkoholen som en "räddning" från verkligheten.För ja skulle vilja fly från denna skiten när som hälst!!.

Jag dricker inget.Har dock provat.Men med anhörig som är alkoholist mer eller mindre så tar ja avstånd till de istellet för å chansar å "prova lite".

Jajjemän,tog mig nyss en rackare...kände mig övergiven av den svenska regeringen..yikes

Ja Just!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
21 januari 2008
Tompa skrev:

jag tror det ligger lite  det du säger... sen tycker jag allt fler unga har en jävla massa bekymmer med kärlek och fiender osv osv så dom känner sig nere osv och super av den anledningen med.... men sen finns det väll dom som mig som festar för att det är kul att vara ute och partaja med polarna och träffa nytt folk och så också smile

men nog måste jag påstå att dagens ungdom dricker lite väl mkt alkohol och lite väl ofta kanske

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Fundersam
126 Inlägg
21 januari 2008
Eutanasi skrev:
Jag har inte läst igenom allt, så jag vet inte exakt vad som har sagts tidigare men.

Det äcklar mig till en viss del, när jag ser unga tjejer klädda som slampor med tio kilo spackel i fejset springa omkring och skrika på stan på lördags- och fredagkvällar. Dom dricker, blir fulla, gör bort sig, och kommer inte ihåg nånting dagen efter men pratar ändå på måndagen om hur sjukt roligt dom hade i helgen.
Jag önskar att dom antingen, 1) höll sig inomhus för dom kommer ju ändå inte in någonstans, 2) blir våldtagna och då blir så avskräckta från att dricka att dom aldrig gör det mer.

Många har svårt för att sova. Och alkohol hjälper. Man blir lugn och somnar ganska fort med det i kroppen.

0,o

visst... jag håller med dig till en viss del.. men att hoppas att de blir våldtagna är väl lite att ta i? bara för man är full har ingen rätt att våldta en!

Sen skriver du att du själv dricker för att sluta tänka.. tänk på de som dricker dagligen.. de dricker för att de har ett jävligt liv, de har de jobbigt och orkar inte ta itu med sitt liv och kanske hamnar helt snett. De tar till spriten för att de blir lättare.

Girls don´t like boys, girls like cars and money!

Wheel whore
215 Inlägg
21 januari 2008
Ja vist mycke bekymmer är de med allt.Ja har de väll ja med men ja dricker inte för de.

Har tjejkompisar som vekligen super från 15-16tiden på fredagar tills dom stuper på kvällen å sen på de igen vid 11-tiden på lördagarna å samma där tills dom stuper.Variehelg.

Sen är de ju lite tradition i sverige också att de ska drickas annars är man inte äkta svensk ungefär.

Syrrans kille fick åka till sjukan en kväll då dom va på fest för levern sa uppsig så nu får han inte dricka längre.Tragsikt öde för en 19åring.Har även ett fåtal kompisar som har de likadant.

Sen så gick grannen bort igår för att hon inte kunde ge fan i spriten.Levern hadde kolapsa totalt å läkarna sa till henne att om hon slutade dricka så skulle dom opererara henne men hon sluta inte.Hur fan kan de va så viktigt så man skiter i livet??.Hur är man funtad då igentligen?
Senast redigerat av Tompa (21 januari 2008)

Fundersam
126 Inlägg
21 januari 2008
Tompa skrev:
Ja vist mycke bekymmer är de med allt.Ja har de väll ja med men ja dricker inte för de.

.

jo, men jag syftade på folk som inte kan hantera sina problem som låter spriten döva känslorna...

Girls don´t like boys, girls like cars and money!

Wheel whore
215 Inlägg
21 januari 2008
Texi skrev:
Tompa skrev:

.

jo, men jag syftade på folk som inte kan hantera sina problem som låter spriten döva känslorna...

Jo ja förstog att d va de du menade.För de är så dom flästa blir alkoholister.

Inläggskritiker
990 Inlägg
21 januari 2008
Texi skrev:
Tompa skrev:

.

Svaga individer, såna bör absolut inte prova på nåt annat än alkohol, kommer torska dit direkt.

10 Inlägg
5 mars 2008
Texi skrev:
Eutanasi skrev:

0,o

visst... jag håller med dig till en viss del.. men att hoppas att de blir våldtagna är väl lite att ta i? bara för man är full har ingen rätt att våldta en!

Sen skriver du att du själv dricker för att sluta tänka.. tänk på de som dricker dagligen.. de dricker för att de har ett jävligt liv, de har de jobbigt och orkar inte ta itu med sitt liv och kanske hamnar helt snett. De tar till spriten för att de blir lättare.

Jag överdrev och var mindre seriös; ja.
Våldtäckt är för jävligt och jag vill inte att någon ska varken bli det utföra sådana.
Det är bara lite frustrerande med fulla människor ibland. Och vissa ibland är mer än andra ibland.

Problemet med alla saker i dagens samhälle är väl egentligen att det kan bli för mycket av "det goda".

I'm not afraid of standing still
I'm just afraid of being bored
I'm not afraid of speaking my mind

I'm just afraid of being ignored

Sök