3594
Sök

Bilen vibrerar vid Tomgång

55 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
Jag har en polare som har en Audi a6 2,4 Q. När den står på tomgång så vibrerar bilen. Någon som vet orsak eller har haft samma problem? Mvh Putte

Konsult
1 247 Inlägg
8 januari 2008
Putte_v1 skrev:
Jag har en polare som har en Audi a6 2,4 Q. När den står på tomgång så vibrerar bilen. Någon som vet orsak eller har haft samma problem? Mvh Putte

Kan vara lite låg tomgång, vet inte vad som kan orsaka det på just den bilen.
Det kan ju säkert vara en massa annat men det är vad jag kom på.

Öh, barlös.
300 Inlägg
8 januari 2008
Har samma problem på farsans Audi 80 och 100, 800 RPM då skakar skiten sen kommer man upp till 1000 RPM då är det fina fisken. Kanske är nått som ligger i Audi släktet att dem vibrerar på låg tomgång?
Senast redigerat av DPB (8 januari 2008)

Konsult
1 247 Inlägg
8 januari 2008
DPB skrev:
Har samma problem på farsans Audi 80 och 100, 800 RPM då skakar skiten sen kommer man upp till 1000 RPM då är det fina fisken. Kanske är nått som ligger i Audi släktet att dem vibrerar på låg tomgång?

Såvitt jag vet vibrerar alla bilar när dom ligger lågt på tomgång. Vissa mer, vissa mindre.
Brukar kunna hjälpa att hälla i lite rengöring i tanken, dvs för spridare osv osv.

Öh, barlös.
300 Inlägg
8 januari 2008
Tagg3N skrev:
Såvitt jag vet vibrerar alla bilar när dom ligger lågt på tomgång. Vissa mer, vissa mindre.
Brukar kunna hjälpa att hälla i lite rengöring i tanken, dvs för spridare osv osv.

Absolut men alltså den skakar sjukt mycket inte lika mycket som andra bilar jag åker i. smile

Konsult
1 247 Inlägg
8 januari 2008
DPB skrev:
Tagg3N skrev:

Absolut men alltså den skakar sjukt mycket inte lika mycket som andra bilar jag åker i. smile

Då är ju något fel wink Kollat så alla motorfästen är hela? om dom är trasiga kan det ha en mycket bidragande orsak till ökad vibration. Kan vara mycket annat som är slitet också.
Går bilen på alla cylindrar när varvtalet sjunker?

Öh, barlös.
300 Inlägg
8 januari 2008
Tagg3N skrev:
Då är ju något fel wink Kollat så alla motorfästen är hela? om dom är trasiga kan det ha en mycket bidragande orsak till ökad vibration. Kan vara mycket annat som är slitet också.

Bilen går fint och alla fästen/bussningar är okej, inte ens min clio när ett motorfäste gick av vibrerade mera. Tror det är Audi just kanske lite äldre så vibrerar sjukt mycket dock är det ju en femma på 2.3 liter i den. Så det är ju hyfsat stor maskin.

Konsult
1 247 Inlägg
8 januari 2008
DPB skrev:
Tagg3N skrev:

Bilen går fint och alla fästen/bussningar är okej, inte ens min clio när ett motorfäste gick av vibrerade mera. Tror det är Audi just kanske lite äldre så vibrerar sjukt mycket dock är det ju en femma på 2.3 liter i den. Så det är ju hyfsat stor maskin.

Ja men då har du ju 5 cylindrar som ger vibration tongue Det är ju bara det smile Prova skicka i lite rengöring, kan hjälpa till att höja tomgången ett tag..

Öh, barlös.
300 Inlägg
8 januari 2008
Skall testas smile

55 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
Okejj! Han har bytt, tändstift o tändstiftkablar! Idag ska han byta luftmassemätare och sedan en slang som var lite dålig!

Sök