3558
Sök

Nagon som har nagot bra tips pa var man kan flytta

1 798 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
Nu ar de sa att jag vill nog flytta nagon annastans i sverige an just gotland mestadels pa grund av jobb situationen och att de ar lite val dott ibland. Sa ar de nagon som har ett bra tips pa var man kan flytta i sverige dar de finns bra med jobb o de hander lite mer. Har funderat pa malmo. Just nu ar ja i australien men kommer hem till sommaren igen

TACKAR PA FORHAND

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

2 283 Inlägg
9 januari 2008
Inte Malmö!!! Fyfan hatar den staden...

Flytta till HBG bygger ut en del händer mycket race på helgerna.
Vad jag hört bra med jobb, nära danmark.

Så kör på HBG dit ska jag efter jag slutat gymnasiet.

R.I.P. Michael Jackson!

2 594 Inlägg
9 januari 2008
sundsvall är en fin stad, finns hyffsat me jobb me lätt att skaffa lägenhet och billiga me bet 5800 för en 5a gratis el och 150kr för varmgarage

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
9 januari 2008
Pikey skrev:

HBG som helsingborg?
På sommar, det är en mycket trevligt stad, alla mäniskor öppna och glada, nära helsingör därmed nära Kopenhagen som kallas för skåne huvudstad.
När sommar är slut, alla stänger på sig själv och blir tråkig stad om man inte är född på plats och har alla sina väner runt omkring tycker jag.
Om du vill har lite mer liv, finns Göteborg som lösning, men det viktigast är att du hitta där du kan få jobb.
Senast redigerat av alain (9 januari 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

2 600 Inlägg
9 januari 2008
i karlskrona är det så vackert på sommaren smile men tyvärr så hjälper det nog inte dig me ditt jobb. men du kan ju altid söka och kolla smile

gör som jag kör gubba racer=)

42 Inlägg
9 januari 2008
Kanske kommer detta låta lite motsägelse fullt, men välj Malmö (trots tidigare kommentarer).
Anledningen varför Malmö är ett alternativ är för att man kan åka och besöka städer som Halmstad, Helsingborg och Göteborg, men man behöver inte bo där. Det tar juh t.ex. bara 2,5 timme med bil till Göteborg från Malmö. Det finns riktigt mycket jobb i Danmark och varför pendla från Helsingborg när tåget går direkt från Malmö till centrum i Köpenhamn?

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
9 januari 2008
Varför inte Stockholm? mest folk, mest jobb, mest liv tongue

Bmw osv..

Rent A Retard !
674 Inlägg
9 januari 2008
flytta till nynäshamn, nära stockholm och nära hem ifall du skulle längta hem tongue

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

3 390 Inlägg
9 januari 2008
Örebro är en trevlig stad... Och nära till det mesta... Ligger på pricken mellan Sthlm och Gbg längs E20... Så jag säger Örebro.. Bygger även mkt nytt där.

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

1 893 Inlägg
9 januari 2008
ghost_boy83 skrev:
sundsvall är en fin stad, finns hyffsat me jobb me lätt att skaffa lägenhet och billiga me bet 5800 för en 5a gratis el och 150kr för varmgarage

Eller snål varianten. Hyr varm garraget för 150kr och ställ dit en husvagn. wink big_smile wink big_smile

Rent A Retard !
674 Inlägg
9 januari 2008
Kristian_V skrev:
ghost_boy83 skrev:

Eller snål varianten. Hyr varm garraget för 150kr och ställ dit en husvagn. wink big_smile wink big_smile

ja så kan han ta el från närmaste granne, det va ju ändå gratis lolcool

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

719 Inlägg
9 januari 2008
Stockholm: Vasastan, Kungsholmen, Söder (iofs inge smart om du har bil) men då finns Sundyberg, Solna som ligger precis utanför.

Sen lite orter som ligger lite längre från city
- Nynäshamn som nämdes är riktigt fint på sommarn (dit skulle ja själv kunna flytta även fast det inte är jätte nära stan)
Finns många skit förorter runt sthlm oxå!

Göteborg är ju det andra alternativet.

Stockholm/Göteborg finns inget annat att välja mellan i sverige enligt mig! Tills resten växt till sig lite wink

live free, die young.

1 174 Inlägg
9 januari 2008
Säger bara sthlms förort!

Sundyberg, Solna, alvik, hässelby, hässelby villastad, skälby, jakobsberg osv osv!

2 594 Inlägg
9 januari 2008
Daaze skrev:
Kristian_V skrev:
ghost_boy83 skrev:

ja så kan han ta el från närmaste granne, det va ju ändå gratis lolcool

hehe fan att jag inte tängt på de sad innan

Rent A Retard !
674 Inlägg
9 januari 2008
Scratch skrev:
Stockholm: Vasastan, Kungsholmen, Söder (iofs inge smart om du har bil) men då finns Sundyberg, Solna som ligger precis utanför.

Sen lite orter som ligger lite längre från city
- Nynäshamn som nämdes är riktigt fint på sommarn (dit skulle ja själv kunna flytta även fast det inte är jätte nära stan)
Finns många skit förorter runt sthlm oxå!

Göteborg är ju det andra alternativet.

Stockholm/Göteborg finns inget annat att välja mellan i sverige enligt mig! Tills resten växt till sig lite wink

nynäshamn absolut, dem håller på och bygger motorväg hela vägen nu så snart går det fort in till stan smile

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

Gödseldräng
4 529 Inlägg
9 januari 2008
ingen som sagt Jönköping yikes
finns ju ingen finare stad på sommarn smile och brukar ju vara en del träffar där vad jag hört och nära till Elmia big_smile
finns mycket ledig jobb i jkpg:s län me smile

2 126 Inlägg
9 januari 2008
Pikey skrev:

Håller med! Hbg e klart 100 ggr bättre än Malmö, FAN inte ens skåningar fattar Malmöitiska!!!

1 798 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
Tackar for alla svar skriv garna mer dock vet ja inte var de blir annu men de far vi se beror pa jobb och annat,  Just nu kanns de som de mesta ar mer lockande an gotland okej vi har inte salt pa vagarna men de finns sa mycke billiga vinterbilar man kan kopa. Sa forhoppningsvis kommer ja harifran nar ja kommit hem igen ja hoppas de iallafall

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Sök