Jadu, det finns mycket och berätta om min uppkörning
Kom dit klockan 11, skitnervös. Träffade en gubbe inne på VV som verkade vara rätt bitter
"- Marcus, är det du?!"
"- Ja?"
"- Kom hit och skriv på! "
" Okej "
Redan där tänkte jag, jaha vafan gapar han om. Men han var nog bara morgontrött. Efter jag skrivit på papprena (Som jag förövrigt inte ens läste igenom utan bara kladdade för att jag var nervös) så var det dags och köra.
Gick ut till bilen, en splirrans ny Volvo V50 (Usch, inte usch mot volvo, men den bilen var verkligen skitäcklig och köra). Slapp göra den utvändiga kontrollen. Och han frågade vad man ska kolla inne i bilen innan man kör iväg, jag börjar ju dra på med världens lista, varningslampor, att bromsarna funkar, tutan medmera. Men glömde säga bältet. Så där satt vi i 3min och jag försökte komma på vad fan han menade, till slut så kom jag på det. Bältet! Precis sa han och vi började köra
Kom ner till stan och rödljuset, började så enkelt med ett sketstopp pga att jag inte visste hur känslig bilen var, den var ju bara en månad gammal. Men det löste sig till det bättre och jag fortsatte köra. Efter cirka 400meter kommer jag till en korsning, en Y-korsning och jag ska lämna företräde åt bägge hållen, kommer en bil ifrån höger och blinkar att han ska ner på sidogatan där jag står. Så jag började segla ut med regalskeppet Volvo. Men det var ju ingen bra idé. För bakom ratten på den röda äckliga bilen satt en pensionär som glömt stänga av blinkersern, fattade inte först varför han lixom inte saktade ner. Men sen fattade jag. Blev plattan i mattan och jag klarade mig med cirka en meter kanske, både jag och VV-killen skriker satans jävla gubbe och jag trodde att jag hade kuggat. Sketstopp vid rödljus och 1 meter från att krocka? Det bådar ju inte gott..
Då sa killen att jag skulle köra till nästa ort, så det gjorde jag. Efter det var det inga problem. Killen satt och kollade på brudar (Detta var ju i Juni och det var rätt varmt). Efter ett par minuters tystnad klämde han ur sig
" Fan, va dom är lättklädda så här års. Då har man nåt och vila ögonen på "
Då släppte det mesta hos mig, han var ju rätt rolig ändå denna killen. Efter ett tag så skulle jag backa in på en gata bredvid ett hus. Men vad jag inte såg var att en gubbe rensade i trädgården så när jag kom runt hörnet och fortsatte backa så hörde jag att hela bilen blev repig, ja bara sådär. Då hade gubbfan slängt ut buskar och träd rakt på gatan och träffat bilen. Kom ihåg att denna var en månad gammal
.
Efter diverse ordväxling mellan vv-killen och gubben så fortsatte vi köra. Körde ner till stan igen där vi började och jag var ju förberedd på kugg, varför skulle han godkänna? Har ju nästan krockat
Men iaf. Det enda killen vräker ut sig är " Jadu Marcus, det är sån här körning som ger körkort ". Och jag fattade ingenting, men tydligen så klarade jag det. Så gick det till när jag körde upp
Vet att det inte var det tråden handlade om men var tvungen och skriva ändå..
Dock gick det inte lika bra för blondinen som stog framför mig, hon stog och storbölade.. Vi gick fram till henne och hennes uppkörningsman. Det visade sig att hon hade kört på rött 3 ggr. Krockat med en parkerad bil så hela fronten var typ sönder, och dessutom var hela sidan sönderrepad...
Det var nog det klantigaste jag sett, vv-killen var ju inte särskilt glad på hennne
Mvh Marcus