Varför i fridens vill man ha ett blankt block för? gissar att folk vill måla sina block för att efterlikna diverse super sportbilar. Och jag har aldrig sett någon Lambo etc med klarlackade block?? tvärtom är dom matta.
Aja, nu till min fråga. någon som vet vad Ferrari, Lamborghini blandar i för att få den skrovliga matta ytan?
Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Tror jag säkert. Men det förklarar inte den ruggade ytan ändå. Finns att köpa headers osv med ceramic coat, inte har dom en sådan finish. Kan vara blocket i sig som har den gjutningen..
Iaf, jag tänkte fuska o göra en egen variant om det inte finns sådant ute i handeln vet inte vad man ska blanda i/spruta på färgen bara.
Ni som lackat era block kan ni inte lägga up lite bilder? jätte intresserad av att se hur det blev ifall det blir snyggt osv, själv intresserad av detta, ge mej lite tips boys, show me pictures
Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX
Tror jag säkert. Men det förklarar inte den ruggade ytan ändå. Finns att köpa headers osv med ceramic coat, inte har dom en sådan finish. Kan vara blocket i sig som har den gjutningen..
Iaf, jag tänkte fuska o göra en egen variant om det inte finns sådant ute i handeln vet inte vad man ska blanda i/spruta på färgen bara.
Sand/grus känns inte aktuellt! haha
Mvh
Har för mig att de är krymplack? Skitsamma för tråden är ju dynggammal
Ni som lackat era block kan ni inte lägga up lite bilder? jätte intresserad av att se hur det blev ifall det blir snyggt osv, själv intresserad av detta, ge mej lite tips boys, show me pictures
Du kan kolla bland mina bilder. Det är lackat med vanlig billack
Jag lackade i somras en V8 motor, både blocket och topparna med vanlig tvåkomponentfärg. Motorn kördes både snällt och hårt efter det, och lacken har inte flassat av:) Bara lite på topparna, vid grenrörsfästena (gjutjärnstoppar) har färgen bränts lite granna, blivit mörkare.
Jag lackade i somras en V8 motor, både blocket och topparna med vanlig tvåkomponentfärg. Motorn kördes både snällt och hårt efter det, och lacken har inte flassat av:) Bara lite på topparna, vid grenrörsfästena (gjutjärnstoppar) har färgen bränts lite granna, blivit mörkare.
Ja lackade min 350 med vanlig servalack..och de gick bra..topparna släppte de lite men annars så... ;-)
hammarlack är djävulens påfund och skall aldrig användas på en bil!
Hahaha pga silikon? Kan hålla med om att sprayen inte är så j*vla rolig men pensel färgen är ju grym och funkar utmärkt till block
problemet är inte att måla med den utan ifall man ska lägga någon annan färg sen i framtiden, då är det kört, man måste slipa ner till metallen och det är inte så kul för den där j*vla hammarlacken sätter igen papprena hela tiden!
HAMMARLACK TILLHÖR MOPPEÅLDERN!!!!
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
hammarlack är djävulens påfund och skall aldrig användas på en bil!
Hahaha pga silikon? Kan hålla med om att sprayen inte är så j*vla rolig men pensel färgen är ju grym och funkar utmärkt till block
problemet är inte att måla med den utan ifall man ska lägga någon annan färg sen i framtiden, då är det kört, man måste slipa ner till metallen och det är inte så kul för den där j*vla hammarlacken sätter igen papprena hela tiden!
Haha!
Ska ut o hammarlack avgasröret idag är de tänkte (sliver) Sitter kanon på dom slitdelar jag målat det med, bromsskivor etc
Haha!
Ska ut o hammarlack avgasröret idag är de tänkte (sliver) Sitter kanon på dom slitdelar jag målat det med, bromsskivor etc
Men e nog jobbigt som motorblocks färg
Har du lackat skivorna!? Det kan aldrig hålla och jag tror inte att de kommer att hålla på avgassystemet heller. Möjligtvis längst bak
sen kan ni ju gissa vilken del, så är det inte lika skumt längre. (btw har suttit på i över ett år)
Inga problem, avgasröret ska målas me hammarlack.. men har inte hunnit ännu. Kan hålla i röret fast jag kört ett par mil, så då klarar hammarlack med sin 150* tålighet biffen.