2392
Sök

Inför: Gatebil 2008 på Mantorp park! 27-29/6

1 752 Inlägg
26 januari 2008
Trådstartare
#101
Smajly skrev:
theangel6 skrev:
JA de har med detta att göra...det är den svensla Gatebil som vi fixar bilar in till...vi väntar på att norska Gatebil ska komma på träff med Mantorp Park..det är andra året Gatebil hålls i Sverige..
norska Gatebils truppen(vad vi hört)kommer stå vid grinden och även släppa in stylade bilar som de tycker passar in och de kommer ansluta sig till oss!!!
En fråga bara.. Får anmälda deltagare INTE veta i förväg om deras bil är godkänd för inträde eller ej eftersom ni ska ha norska Gatebil i griden för att sortera vad dom tycker ska komma in eller ej?
Om ni godkänner och dom nekar?

Kan man bara köra dit och se om man kommer in eller ej med bilen? Varför måste man isåfall föränmäla sig på sidan? Eller det kommer bli så att är du inte föränmäld finns det ingen chans att komma in med bil?

Är bilarna som ni har lagt in på websidan GODKÄNDA enligt era kriterier för inträde?
Jo det är så här, att dom som är föranmälda skickar in en anmälan antingen till mig eller Lotta och då kollar bägge vi upp bilen o ser om den "har det som krävs" för att få följa med in på området. Och eftersom vi gör detta åt Mantorp Park så har vi fått vissa specifikationer om vad som gäller hur dom ska se ut på ett ungefär, och på så sätt så kommer dom bli insläppta in på utställningsområdet utan o behöva åka förbi o hoppas på att få komma in:)
Hoppas jag skrev så du förstod?tongue klockan är rätt mycket just nu känner jag nämligen...tongue

Mvh Kalle

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

282 Inlägg
27 januari 2008
#102
En fråga måste bilen vara skatt och besiktad? vad e det för krav på bilen?


GirlsGoFast
1 000 Inlägg
27 januari 2008
#103
RS2Micke skrev:
En fråga måste bilen vara skatt och besiktad? vad e det för krav på bilen?
ska ha samma regler som för vanlig bankörning...finns regler för det på Mantorps sida och på hemsidan=)de ska nog vara skattade och besiktade och de gör en besiktning på 2 min i Mantorp innan bilen får gå ut på bana pga att de inte får vara vilken rishög som helst.Körkort är ett måste,hjälm och säkerhetsbälten.
Läs på deras regler,de står vid strippen körning vad jag vet.Jag hade besiktad och skattad bil för att få köra.

theangel6/GirlsGoFast/Arrangör av Slaget Om Gatebil/medlem i Maniacracing
~Slaget om Gatebil~2-4 juli 2010 www.slagetomgatebil.se

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
27 januari 2008
#104
Smajly skrev:
theangel6 skrev:
JA de har med detta att göra...det är den svensla Gatebil som vi fixar bilar in till...vi väntar på att norska Gatebil ska komma på träff med Mantorp Park..det är andra året Gatebil hålls i Sverige..
norska Gatebils truppen(vad vi hört)kommer stå vid grinden och även släppa in stylade bilar som de tycker passar in och de kommer ansluta sig till oss!!!
En fråga bara.. Får anmälda deltagare INTE veta i förväg om deras bil är godkänd för inträde eller ej eftersom ni ska ha norska Gatebil i griden för att sortera vad dom tycker ska komma in eller ej?
Om ni godkänner och dom nekar?

Kan man bara köra dit och se om man kommer in eller ej med bilen? Varför måste man isåfall föränmäla sig på sidan? Eller det kommer bli så att är du inte föränmäld finns det ingen chans att komma in med bil?

Är bilarna som ni har lagt in på websidan GODKÄNDA enligt era kriterier för inträde?
Norksa Gatebil tar bara in de som är extemt stylade,udda och som de tycker ska köra in på området,de har alltså inte sett vår sida eller har sida som vi...garaget.org...de joinar vårat gäng sen...de som är föranmälda kommer in utan kontroll men bär dock en dekal som visar att de är med i slaget om Gatebil.Hoppas det svarade på din fråga.

Angående GODKÄNDA...många av bilarna är bilar som ska ut på bana och tävla men valt att delta i vår grej då vi har tävlingar..tjejer mot killar=)..för att göra en rolig grej av detta hela förutom bara köra=)..vet att många påpekar bilarnas utseende men visa av dem deltar för att de vill drifta,bankörning m.m
Senast redigerat av theangel6 (27 januari 2008)

theangel6/GirlsGoFast/Arrangör av Slaget Om Gatebil/medlem i Maniacracing
~Slaget om Gatebil~2-4 juli 2010 www.slagetomgatebil.se

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
27 januari 2008
#105
Skyracer skrev:
Jag körde drifting på Gatebil förra året på Mantorp och tänkte köra i år igen, men vad jag förstår är detta något intern Garaget-grej på själva Gatebil?

Mvh
Håkan
Hej!Detta är en grej vi gjorde för att locka tjejerna fram...själv tackar jag ju inte nej till ett race mot en grabb..vilken tjej vill inte piska skiten ur en grabb:rolleyes:...detta är utanför Garaget grejen..vi tar emot bilar även utifrån...vi har däremot bett Chrizz att göra oss sällskap under Gatebil..sätta upp sitt tält och dylikt,för många medlemmar kommer härifrån och det finns många därute som aldrig hört talas om Garaget/Girlsgofast...just därför har vi en hemsida så även allmänheten kan ta del av detta och få en chans att vara med på något riktigt kul...
MVH Lotta

theangel6/GirlsGoFast/Arrangör av Slaget Om Gatebil/medlem i Maniacracing
~Slaget om Gatebil~2-4 juli 2010 www.slagetomgatebil.se

204 Inlägg
27 januari 2008
#106
måste bilen vara besiktigad? hoppas bara deras "banbesiktning" o inte sbp besiktigad.. för då är de kört för mig på en gång...

Vem fan e evo-joCCe??
Evo VI GSR
WWW.JRM-RACING.SE

1 752 Inlägg
27 januari 2008
Trådstartare
#107
Skulle tro att det bara är banbesiktning...Finns ju många bilar som jag har väldigt svårt för o tro är sbpbesiktade som kör på bana!tongue Men ska inte säga nått säkert!

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
27 januari 2008
#108
Kalle_Ponken skrev:
Skulle tro att det bara är banbesiktning...Finns ju många bilar som jag har väldigt svårt för o tro är sbpbesiktade som kör på bana!tongue Men ska inte säga nått säkert!
Besiktningen jag fick göra inför strippen var:inget löst i bilen,kollade motorn så inget läckte och vad som var gjort med den,kontroll av bälten...besiktningen tar ca 2 min,de gör den för att inte släppa upp bilar som är färdiga att ramla ihop i en kurva eller vid inbromsning...inget att oroa sig försmile

theangel6/GirlsGoFast/Arrangör av Slaget Om Gatebil/medlem i Maniacracing
~Slaget om Gatebil~2-4 juli 2010 www.slagetomgatebil.se

3 059 Inlägg
28 januari 2008
#109
Kalle_Ponken skrev:
Smajly skrev:
theangel6 skrev:
JA de har med detta att göra...det är den svensla Gatebil som vi fixar bilar in till...vi väntar på att norska Gatebil ska komma på träff med Mantorp Park..det är andra året Gatebil hålls i Sverige..
norska Gatebils truppen(vad vi hört)kommer stå vid grinden och även släppa in stylade bilar som de tycker passar in och de kommer ansluta sig till oss!!!
En fråga bara.. Får anmälda deltagare INTE veta i förväg om deras bil är godkänd för inträde eller ej eftersom ni ska ha norska Gatebil i griden för att sortera vad dom tycker ska komma in eller ej?
Om ni godkänner och dom nekar?

Kan man bara köra dit och se om man kommer in eller ej med bilen? Varför måste man isåfall föränmäla sig på sidan? Eller det kommer bli så att är du inte föränmäld finns det ingen chans att komma in med bil?

Är bilarna som ni har lagt in på websidan GODKÄNDA enligt era kriterier för inträde?
Jo det är så här, att dom som är föranmälda skickar in en anmälan antingen till mig eller Lotta och då kollar bägge vi upp bilen o ser om den "har det som krävs" för att få följa med in på området. Och eftersom vi gör detta åt Mantorp Park så har vi fått vissa specifikationer om vad som gäller hur dom ska se ut på ett ungefär, och på så sätt så kommer dom bli insläppta in på utställningsområdet utan o behöva åka förbi o hoppas på att få komma in:)
Hoppas jag skrev så du förstod?tongue klockan är rätt mycket just nu känner jag nämligen...tongue

Mvh Kalle
Okej, tack för svar..

ÄR dom bilarna ni lägger upp bilder med på eran websida godkända för inträde eller lägger ni upp ALLA som skickar in en bild?

Sorry om jag har lite underliga frågor men det är säker fler än jag som funderar. Ska inte anmäla mina egna bilar men de va tänkt med en lånebil..
Senast redigerat av Smajly (28 januari 2008)


1 752 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
#110
Bilarna som ligger uppe på hemsidan är godkännda utav oss, ja!smile Är det fler frågor så är det bara o ställa om!wink
O angående bilder förresten, ni som håller på o bygger/har byggt era bilar o har bilder under byggets gång så vore det jättekul om ni ville slänga ihop nån form utav "kollage" så man kan se vad som har gjorts på ett lite djupare sätt än bara peka o visa direkt på bilen sen:P Hoppas att alla förstår min tanke?big_smile

Mvh Kalle

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

1 779 Inlägg
28 januari 2008
#111
men hallå kokobarn.. ja har ju varken barnbil, drift, eller strippbil, trodde de skulle vara en liten skön utställning med ju

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

Masterworks
28 januari 2008
#112
Kalle_Ponken skrev:
Bilarna som ligger uppe på hemsidan är godkännda utav oss, ja!smile Är det fler frågor så är det bara o ställa om!wink
O angående bilder förresten, ni som håller på o bygger/har byggt era bilar o har bilder under byggets gång så vore det jättekul om ni ville slänga ihop nån form utav "kollage" så man kan se vad som har gjorts på ett lite djupare sätt än bara peka o visa direkt på bilen sen:P Hoppas att alla förstår min tanke?big_smile

Mvh Kalle
Ska vi skicka bilderna till er eller vill ni ha dom i denna tråden?

Kolla gärna min projekttråd för senaste infon, går kanske att länka till
allas trådar från er sida?  smile

1 072 Inlägg
28 januari 2008
#113
akakaboto skrev:
men hallå kokobarn.. ja har ju varken barnbil, drift, eller strippbil, trodde de skulle vara en liten skön utställning med ju
Haha de är väll bara att köra smile Finns jue lackstift tongue


1 779 Inlägg
28 januari 2008
#114
sik skrev:
akakaboto skrev:
men hallå kokobarn.. ja har ju varken barnbil, drift, eller strippbil, trodde de skulle vara en liten skön utställning med ju
Haha de är väll bara att köra smile Finns jue lackstift tongue
haha aah de e ju rätt sant. .tongue haha men de evärt de??

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

1 752 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
#115
akakaboto skrev:
men hallå kokobarn.. ja har ju varken barnbil, drift, eller strippbil, trodde de skulle vara en liten skön utställning med ju
Men johooo din tossetok!big_smile Klart det kommer o vara ren utställning oxå ju!wink För jag vet att jag själv är just nu väldans osäker på om jag kommer o köra ut bilen på banan...^^

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

1 072 Inlägg
28 januari 2008
#116
akakaboto skrev:
sik skrev:
akakaboto skrev:
men hallå kokobarn.. ja har ju varken barnbil, drift, eller strippbil, trodde de skulle vara en liten skön utställning med ju
Haha de är väll bara att köra smile Finns jue lackstift tongue
haha aah de e ju rätt sant. .tongue haha men de evärt de??
Stod ju nått om utställning med så du kan nog va lugn. Jag ställde ut förra året iaf. Hur som helst så ska du ju köra smile Lär va roligt och jag tror de flesta är lika rädda om sina bilar som du.


1 752 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
#117
Masterworks skrev:
Kalle_Ponken skrev:
Bilarna som ligger uppe på hemsidan är godkännda utav oss, ja!smile Är det fler frågor så är det bara o ställa om!wink
O angående bilder förresten, ni som håller på o bygger/har byggt era bilar o har bilder under byggets gång så vore det jättekul om ni ville slänga ihop nån form utav "kollage" så man kan se vad som har gjorts på ett lite djupare sätt än bara peka o visa direkt på bilen sen:P Hoppas att alla förstår min tanke?big_smile

Mvh Kalle
Ska vi skicka bilderna till er eller vill ni ha dom i denna tråden?

Kolla gärna min projekttråd för senaste infon, går kanske att länka till
allas trådar från er sida?  smile
Beror lite på vad det är för bilder;) Som sagt byggbilder får ni gärna pyssla ihop nått roligt med själva:D Men bilder på hur den ser ut när den är någorlunda hel eller helt hel uppskattas gärna att ni skickar direkt till oss så vi kan lägga upp dom på hemsidan!smile
Kalles_Lill@hotmail.com är min adress(finns oxå på första sidan,där står Lottas adress med:)

//Kalle

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

1 779 Inlägg
28 januari 2008
#118
hehe aah vem vet kanske tar ut den på något varv. big_smile sen e de ju alltid kul att se va man kan köra strippen på för tid med big_smile

men ja va anmäld till detta va smile
Senast redigerat av akakaboto (28 januari 2008)

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

Fotograf
1 000 Inlägg
28 januari 2008
#119
fan ajg ser fram emot o se akakaboto bil på träffen med den nya läckra fronten:D!big_smile

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr

1 752 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
#120
akakaboto skrev:
hehe aah vem vet kanske tar ut den på något varv. big_smile sen e de ju alltid kul att se va man kan köra strippen på för tid med big_smile

men ja va anmäld till detta va smile
Klart att du ska göra det!wink
Hehe självklart så är du redan anmäld till det här vettu gubben!big_smile får du ta med dej frugan nån dag tidigare o komma på grillkalas hemma hos mej vettu;)

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!


Sök