3113
Sök

vad kan ni om Bmw? hjälp.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
#1
Bmw 328i -96:a
ex: http://www.blocket.se/vi/14200112.htm?ca=15_s

Bmw 320i 94:a
ex: http://www.blocket.se/vi/14541294.htm?ca=15_s

Bmw 318 96:a
http://www.blocket.se/vi/14578326.htm?ca=15_s

vad kan ni om dem? vanliga fel? för o nackdelar? prestanda? dyr o äga?
design? vad bör man tänka på? villken är bäst?
osv..
Senast redigerat av richardoo290 (12 januari 2008)

Markolainen
12 januari 2008
#2
Kila in på www.autopower.se
Där finns modellguider, köpguider m.m.

Sedan kan du kolla skatten på www.vv.se
Försäkringar på www.atava.se & www.sveland.se
Senast redigerat av Markolainen (12 januari 2008)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
#3
Markolainen skrev:
Kila in på www.autopower.se
Där finns modellguider, köpguider m.m.

Sedan kan du kolla skatten på www.vv.se
Försäkringar på www.atava.se & www.sveland.se

tack, ska kolla det.. men ja är ute efter vad folk tycker om dessa bilar, samt tips.

Markolainen
12 januari 2008
#4
Okej, ja alla 3 bilarna såg ju fina ut. Tycker själv att 318 var lite överstylad dock.

Tycker själv att 320:in såg ut att vara i bäst skick (dock såg alla riktigt fräscha ut).
Själv hade jag köpt 328:an om jag hade haft råd till den. Det är ju en så stor effekt skillnad från 320 till 328 så.
Men om du nu vet att du inte kommer att gasa runt mycket så tycker jag du borde köra på 320:in istället.

Skogenracing.com
309 Inlägg
12 januari 2008
#5
318 = tråkig motor, 4cyl
320 = Coupe = stort +, grymt mycket snyggare än sedanen. 6cyl motor
328 = Mest pulver av dom 3 listade - ej coupe

Är du ute efter en bil med lite drag i köp 328an, men om du vill ha en "glidar" bil köp 320in...

Personligen skulle jag satsa på en 325/328 Coupe smile

------> www.skogenracing.com <------

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
#6
ekkin skrev:
318 = tråkig motor, 4cyl
320 = Coupe = stort +, grymt mycket snyggare än sedanen. 6cyl motor
328 = Mest pulver av dom 3 listade - ej coupe

Är du ute efter en bil med lite drag i köp 328an, men om du vill ha en "glidar" bil köp 320in...

Personligen skulle jag satsa på en 325/328 Coupe smile

ok, 320:in ser bra ut med :p
fast vad ska man tänka på då? vanliga fel? dyra? osv..

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
12 januari 2008
#7
Det störta problem med BMW är att det är slit starka bilar och 3 serien är en populär bil därmed bra kvalitet.
Fel på 3 serien brukar inte finnas så mycket annars man skulle inte ser så många.
Som Mokalainen skrev, titta på den BMW sajt. Folk som säljer sina bilar på den sajt är kunnig folk och många gånger kan bättre bilar än dom som säljer på blocket tycker jag.
Titta på deras börsen. har inte brotom att köpa, men tänk att det är snart våren och priset gå upp en anning på grund av det.
Lycka till i din sökande.
PS utan vtekan skulle jag ta en 328, den kostar lite mer men du kommer inte att ångra dig, det är en riktigt mycket fin leksak och kan tänkar mig att det är det du också önskar dig.
Senast redigerat av alain (12 januari 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

3 124 Inlägg
12 januari 2008
#8
Provkör både en 318, en 320 och en 325/328.
Du kommer knappast köpa en 318 eller 320 efter det...

Bra bilar, lite problem och ganska billiga reservdelar.


VOLVO for life..
2 113 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
#9
viccoA skrev:
Provkör både en 318, en 320 och en 325/328.
Du kommer knappast köpa en 318 eller 320 efter det...

Bra bilar, lite problem och ganska billiga reservdelar.

så det är inget speciellt man bör tänka på innan köp?
hmm

V-Power
1 186 Inlägg
12 januari 2008
#10
Denna tycker jag ser jävligt bra ut.

http://www.blocket.se/vi/14503441.htm?ca=23_11_s

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

345 Inlägg
12 januari 2008
#11
richardoo290 skrev:
viccoA skrev:
Provkör både en 318, en 320 och en 325/328.
Du kommer knappast köpa en 318 eller 320 efter det...

Bra bilar, lite problem och ganska billiga reservdelar.

så det är inget speciellt man bör tänka på innan köp?
hmm

beror väl på lite vilken bil du köper av dom, alltså beroende på motor.

men modellen i sig, så kolla efter rost, när du kör sedan vid gaspådrag t ex om de klonkar nåt i bilen, t ex bak- eller framvagn. Skeva bromsskivor lär vara något som dessa bilar också utsetts efter.

Mvh

EDIT: Tycker 328an lätt är mest prisvärdas!!
Senast redigerat av RRBmw (12 januari 2008)


527 Inlägg
12 januari 2008
#12
Kolla de vanliga felen som modellerna har genom att ta del av bilbesiktnings register.
http://begbilguiden.bilprovningen.se/

BMW är kvalitet! Bästa bilen jag ägt rent kvalitetsmässigt!

527 Inlägg
12 januari 2008
#13
Förresten, kolla in denna, grymt bra pris tycker jag! Riktigt snygg bil med stor potential också!
Jag hade köpt den om jag inte redan hade en bil.
http://www.blocket.se/vi/14462961.htm?ca=4_s

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
#14
vad är största skillnaden på en 93:a och en 96:a då? förutom pris tongue

345 Inlägg
12 januari 2008
#15
richardoo290 skrev:
vad är största skillnaden på en 93:a och en 96:a då? förutom pris tongue

93 var det 325, 96 328

ifrån 2.5 till 2.8 liter, ifrån enkel vanos till dubbelvanos.


VOLVO for life..
2 113 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
#16
RRBmw skrev:
richardoo290 skrev:
vad är största skillnaden på en 93:a och en 96:a då? förutom pris tongue

93 var det 325, 96 328

ifrån 2.5 till 2.8 liter, ifrån enkel vanos till dubbelvanos.

ok, hur är de med 320:in då?

345 Inlägg
12 januari 2008
#17
richardoo290 skrev:
RRBmw skrev:
richardoo290 skrev:
vad är största skillnaden på en 93:a och en 96:a då? förutom pris tongue

93 var det 325, 96 328

ifrån 2.5 till 2.8 liter, ifrån enkel vanos till dubbelvanos.

ok, hur är de med 320:in då?

320 ifrån t ex 93-94 som du kika på har jag för mig, är på 2.0l och enkelvanos


vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
13 januari 2008
#18
gamla vanos kan krångla om jag minns rätt, om du köper kupe kollar att rutorna funkar som de sak när du stänger och öppnar dörren(åker ner ca 1 cm) plus gärna komplett service bok, plus kolla mätar fusk, för att göra det håller du inne trippmätaren och sakta vrider på nyckeln så står det riktiga mätarställningen...


1 277 Inlägg
13 januari 2008
#19
2.8l är lite känslig och kan gå sönder. Får man kok är det bara att byta motor för den slutar aldrig koka efter det... Men det är ju den roligaste motorn du nämner så chansa smile


VOLVO for life..
2 113 Inlägg
13 januari 2008
Trådstartare
#20
Hertigen skrev:
gamla vanos kan krångla om jag minns rätt, om du köper kupe kollar att rutorna funkar som de sak när du stänger och öppnar dörren(åker ner ca 1 cm) plus gärna komplett service bok, plus kolla mätar fusk, för att göra det håller du inne trippmätaren och sakta vrider på nyckeln så står det riktiga mätarställningen...

tack för de tipset om mätarfusk.. funkar det på alla bilar?


Sök